Spring naar bijdragen

Aut.bak Spoelen 3.7 Cherokee Kj Ja Of Nee


Recommended Posts

De mijne is van 2004 en heb mijn garage gevraagd om met de beurt de ATF olie eens te vervangen.

Hij heeft me aangeraden gezien de km stand om de bak eens te laten spoelen omdat het ook goed voor je bak is.

Schakelen etc. deed hij nog goed hoor!

Ik heb het laten doen en krijg m morgen weer terug.

We gaan lekker met hem naar Itali

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe dan?

De motor start, de omvormer wordt volgepompt met olie en kan nergens anders heen, tot de motor weer stopt dan loopt er een klein deel terug de bak in.

Dus eigenlijk zou je met lopende motor nog minder verversen, omdat er nog een liter of 2 meer de koppelomvormer ingaat?

Het ziet er wel geinig uit met zo'n transparante bol waar je de olie in ziet spoelen, maar kan iemand de zin ervan beredeneren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij spoelen worden de leiding naar de oliekoeler losgehaald en omgeleid. Retour olie wordt opgevangen en verse olie aangezogen. Dit doe je met draaiende motor, dus het hele systeem inclusief omvormer wordt ververst. Ik heb het een jaar geleden bij mijn WK laten doen omdat deze wat schokkerig schakelde en trilde bij het aangrijpen van de lock-up. Daarna liep alles weer naar behoren. Nu, 45.000 km later is het euvel terug. Tijd voor een nieuwe flush.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus om de pakhembeet 50k doorspoelen terwijl volgens onderhoudsinterval atf verversen om de 100k moet??

Ik kan niet zeggen dat het zo precies moet en dat het voor elke bak geldt. Vorig jaar, bij aankoop, had mijn WK met Mercedes-bak type NAG1 200.000 km op de teller, nu 245k. De motor is getuned, heeft ca 20% meer koppel en vermogen. Ik weet niet wat de invloed daarvan is op de slijtage. Van deze bak is bekend dat-ie zeer gevoelig is voor water in de olie. Er is een servicebulletin van, zie http://www.wkjeeps.com/TSB/tsb_wk_2101105a.pdf

bewerkt door Ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marinier,

Volgens de interval-onderhoudbla moet ik nu ook de ATF vervangen. Hoor/zie/lees nergens iets over spoelen. Over welke km-stand heb je het?

Mijn 2004 gaat 1 dezer de dagen de 100k over...

Groets,

Marco

Al reeds gebeurd bij de km stand 114.000.

Niet dat ik last had met schakelen maar juist uit voorzorg.

groet Marinier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...