Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee 5,9 Bj 1999


Richard V8
 Share

Recommended Posts

Hallo Mede Jeepers,

 

Ik zoek naast mijn 5,2 ook nog een goede 5,9.

 

Mijn eerst wens was altijd een goede 5,9,maar ben daar op terug gekomen,na veschillende proefritten,in nu niet echt geweldig onderhouden 5,9's met de nodige bijgeluiden,en niet werkende optie's..

 

Zijn natuurlijk beesten van blokken mits goed onderhouden.

 

Nu heb ik contact gehad met Autototaal te Roden,hun hebben een GC 5,9 staan,maar heb daar zo mijn bedenkingen bij.

 

De 5,9 staat op speurders(krijg de advertentie hier niet geplaatst).

 

Die heeft  307351 km op de teller staan,en moet 3750 euro kosten.

 

En de onderhoudshistorie is niet compleet.

 

Nu heb ik op dit forum en op usa forums,genoeg gelezen over de 5,9,een hoge km stand is niet het probleem,maar de onderhoudshistorie is wel zeer belangrijk.

 

Heb hier op het forum ook topics gelezen,van de 5,9 die na aankoop nog rond de 4k of meer hebben gekost om die weer helemaal top te krijgen.

 

Dus denk niet dat je voor 3750 euro echt een goede 5,9 heb.

 

Wat is jullie mening hier over.

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie keus! :D

Sja, de 5,9's zijn wel de leukste natuurlijk maar helaas ook heel vaak afgetrapt. Je kan de wagens voor best weinig geld kopen, maar onderhoud ervan kost gewoon geld. Jammer genoeg besparen veel mensen daar op, en als de wagen gaar begint te worden doen ze hem weer weg vooral omdat de vaste lasten ook gewoon hoog zijn. Ze worden steeds schaarser, en een echte goede kom je niet gauw meer tegen.

Wat me opvalt aan de Niner op Speurders is dat er (aan het schakelaartje te zien) een Impco installatie in zit. Mijn ervaring is dat dit niet de meest ideale systeem is voor dit model, de injectie systemen van Prins zijn veel beter. Ik heb een hoop ellende gehad met Impco, moeilijk starten, backfires, luchtfilterhuizen opgeblazen, en durfde niet te rijden zonder kit en kitpistool achterin de auto omdat die altijd los schoot bij het gasklephuis. Uiteindelijk zelf een Prins ingebouwd, top systeem. Zie hier mijn topic met mijn avonturen met de 5,9: http://www.jeepforum.nl/topic/26137-problemen-met-de-zj-advies-gevraagd/

 

Blijft uiteindelijk een gok, KM stand, onderhoudsboekjes en prijs zeggen niet alles.

Ik kwam toevallig deze tegen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m894878627-voor-de-liefhebber-grand-cherokee-5-9-lx-zwart-1998.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Vraagprijs is hoog + geen LPG, maar als die 100% in orde is misschien wel interessant?

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor de tips mannen  :thumbsup:

 

@ Masis heb je topics door gelezen,wow kosten wel een beetje om je niner weer top te krijgen.

 

Heb geen haast met een 5,9,mijn 5,2 is nu weer helemaal top(dankzij Maasbach 4x4  :thumbsup: ).

 

Groet,Richard

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 5.9 is natuurlijk wel de ultieme zj.

Ik zit er ook stiekem naar te loeren maar er is te veel aftrapte rommel te koop.

Waarschijnlijk blijf ik bij mijn 5.2 tot ik een 5.7 WK kan betalen.

Echt hard rijden doe ik toch niet want dat is levensgevaarlijk met de zj.

Misschien dat ik nog wel een keer een achterklep van een 5.9 ga monteren want die openslaande ruit is wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 5.9 is natuurlijk wel de ultieme zj.

Ik zit er ook stiekem naar te loeren maar er is te veel aftrapte rommel te koop.

Waarschijnlijk blijf ik bij mijn 5.2 tot ik een 5.7 WK kan betalen.

Echt hard rijden doe ik toch niet want dat is levensgevaarlijk met de zj.

Misschien dat ik nog wel een keer een achterklep van een 5.9 ga monteren want die openslaande ruit is wel handig.

Hallo Jofer,

 

Dat is mijn punt ook,te veel afgetrapte 5,9s te koop,en dan ook nog vaak zonder onderhouds-historie.

 

Achterklep van een 5,9 hoef ik niet te kopen,er zit al een achterklep met openslaande ruit in mijn 5,2 bj,1998  :D .

 

Voor de snelhied hoef ik het ook niet te doen,dan had ik de E38 740i V8 4,4l wel kunnen houden,was echt een kanon!

 

Daar heb ik in Duitsland regelmatig 250 mee gereden(is leuk maar dat heb je ook wel een keer gezien).

 

Blijf de 5,2 lekker rijden,die is nu weer helemaal top,en die V8 sound(met nieuwe RVS Borla demper en rvs pijpen en 5,9 eindpijp)is echt vet  :worshippy: .

 

Groet,Richard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...