Spring naar bijdragen

huisbeveiliging


JOHN GRAND
 Share

Recommended Posts

Zou wel eens willen weten wat iemand anders doet om zijn /haar huis te beveiliggen ????? huh.gifcool.gif

Er zijn heel wat middelen te koop tegenwoordig daarvoor ph34r.gifph34r.gif .

Zelf heb ik mijn loonstrookje voor het raam gehangen dry.gif

Er lag de andere dag een briefje van 20 euro in de bus cool.gifhuh.gif

Vind dit een goed systeem wink.gifwink.gifrolleyes.gif

Meer ideeen zie ik graag tegemoet yes.gifworshippy.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 1 2005, 17:57

Ik zal eens een adviseur van ons langssturen.... Voor een kleine 3000 euro beveiligen we je woning perfect.... tongue.gif

En het mooiste is, ik kom dan 1 keer per jaar onderhoud op je alarm uitvoeren  wink.gif <div align="right">

Ik wilde eigenlijk reageren maar......IK HEB VAKANTIE biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 1 2005, 17:57

Ik zal eens een adviseur van ons langssturen.... Voor een kleine 3000 euro beveiligen we je woning perfect.... tongue.gif

En het mooiste is, ik kom dan 1 keer per jaar onderhoud op je alarm uitvoeren  wink.gif <div align="right">

laugh.giflaugh.gif Dan moet je me loonstrookje toch ook eens zien,, blink.gifwacko.gif

Maar bedankt voor het aanbod 87 biggrin.giftongue.gif

Greetz J.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ninja@Sep 1 2005, 20:03

ph34r.gif koop twee bordjes met de tekst " hier waak ik " met de kop van b.v. een rottweiler, en hang deze op je voor- en achterdeur. een slimme inbreker zal 9 van de 10 keer het huis van je buren nemen tongue.gif succes, frans  thumbsup.gif <div align="right">

Had dat idee ook al cool.gif

maar dan met schoonmoeder rolleyes.gifbiggrin.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JOHN GRAND@Sep 1 2005, 17:14

Zou wel eens willen weten wat iemand anders doet om zijn /haar huis te beveiliggen ????? huh.gif   cool.gif

Er zijn heel wat middelen te koop tegenwoordig daarvoor  ph34r.gif   ph34r.gif .

Meer ideeen zie ik graag tegemoet    yes.gif   worshippy.gif   thumbsup.gif <div align="right">

Een inbreker werkt graag snel, stil en in het donker dus:

-Zorg voor voldoende (eventueel automatisch schakelende) verlichting.

-Voorzie ramen en deuren van deugdelijk hang en sluitwerk (bij voorkeur net iets sterker als dat van de buurman wink.gif )

-Zorg dat je die sterke sloten ook goed gebruikt, een open deur met een goed slot houdt niemand tegen!

-Geef geen aanleiding voor inbraak door bijvoorbeeld je flatscreen voor het raam te parkeren.

Wanneer dit toch niet helpt, dan wordt het tijd voor een elektronische inbraaksignaleringsinstallatie. Zoals de naam al zegt is dit een signalering dat er ingebroken is en niet een beveiliging die inbraak voorkomt. Door een alarm met sirene, flitser en eventuele telefonische doormelding zijn de voorwaardes stil en in het donker vervallen en is minder tijd om buit te verzamelen. Hiermee kan de schade dus wel enigzins worden beperkt.

Voor het automatisch schakelen van verlichting kan, zoals Mav@ aangaf bijvoorbeeld een X10 systeem gebruikt worden. Een pc voor de aansturing is hierbij niet persé nodig. Het voordeel van X10 is dat er geen extra bekabeling getrokken hoeft te worden en dus gemakkelijk in bestaande bouw aangelegd kan worden. (dit is geen draadloos systeem, maar werkt met pulsjes op het lichtnet)

Kijk maar eens op de site van Marmitek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg altijd een vreemd gevoel als iemand wil weten hoe iemand anders zijn huis beveiligd heeft. wink.gif

Mooi verhaal JP, ik vind een nadeel van de electronische beveiliging dat je alsnog afhankelijk bent van een alarm-centrale o.i.d.

Voor stroomuitval moet je back-up accu's hebben en een telefoon altijd bij de hand om de centrale gerust te stellen dat er niets is gebeurd na de automatische waarschuwing.

Het hangt natuurlijk allemaal van de waarde af die je wil beveiligen denk ik...

Voor ons voldoet dus degelijk hang-/sluitwerk. cool.gif (en een goeie buur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed verzekeren vind ik heel belangrijk

Bij mij is de keet al paar keer leeggehaald en ik hoor van mensen achteraf dat de verzekering maar een fractie heeft vergoed. Of bv afschrijving van waarde per jaar ouderdom. Ik ben iets duurder verzekerd maar tegen nieuwwaarde en heb aanvullend een electronica en kostbaarheden verzekering. Krijg alles terug tegen huidige nieuwwaarde. Heb ook du bbele sloten etc maar als iemand echt naar binnen wil. Aanfloepende lampen met detectoren schrikken ook af.

Haha en een bordje hier waakt de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kameel@Sep 2 2005, 10.22

en een goeie buur

sociale controle is idd ook belangrijk,

Als een inbreker door m'n buurman met z'n trouwe viervoeter wordt betrapt treft hij het slechter als wanneer hij door de politie zou zijn gepakt.

(eigenlijk mag dat niet maar 't werkt wel biggrin.gif )

verzekeren is ook een belangrijke zaak, maar kan helaas alleen materiele schade vergoeden. Wat zou een zilveren oorbel van je bet-overgrootmoeder nog opleveren????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie@Sep 1 2005, 22:46

als je er een van in d'r ondergoed neemt blijven de geloofs verkopers (ben nog politiek verantwoord vandaag) ook weg  laugh.gif <div align="right">

Tenminste iemand die de opzet van dit topikje snapt cool.gifcool.giftongue.giftongue.giflaugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ninja@Sep 1 2005, 20:03

ph34r.gif koop twee bordjes met de tekst " hier waak ik " met de kop van b.v. een rottweiler, en hang deze op je voor- en achterdeur. een slimme inbreker zal 9 van de 10 keer het huis van je buren nemen tongue.gif succes, frans  thumbsup.gif <div align="right">

Deze hangt bij mij en werkt tot nu toe prima:

rat.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij keuze van sloten goed opletten bij de installatie dat de cylinder niet van buitenaf berijkbaar is!

Goede knippen erbij en van die busjes aan de schanierkant waardoor ze de deur er ook niet uit kunnen ligten.

Geen sleutel in slot laten en ook geen touwtje door de bus happy.gif

Beveilig ook goed de achterdeur(en) die zijn het meest braakgevoelig!

Denk ook aan evt. de schuifpui en bovenraampjes katteluikjes en kelderluiken.

Die verlichting is ook heel belangrijk en wat altijd ook helpt zijn die prfielen voor langs het kozijn zodat ze er niks tussen kunnen zetten!

Koop een grote hond en geen die 's avonds geen eten en het komt helemaal goed!

Oowja laat ook geen sleutel ed. in het zicht liggen, want anders is je Jeep ook weg!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Olivier@Sep 4 2005, 20:09

bij keuze van sloten goed opletten bij de installatie dat de cylinder niet van buitenaf berijkbaar is!

Goede knippen erbij en van die busjes aan de schanierkant waardoor ze de deur er ook niet uit kunnen ligten.

Geen sleutel in slot laten en ook geen touwtje door de bus happy.gif

Beveilig ook goed de achterdeur(en) die zijn het meest braakgevoelig!

Denk ook aan evt. de schuifpui en bovenraampjes katteluikjes en kelderluiken.

Die verlichting is ook heel belangrijk en wat altijd ook helpt zijn die prfielen voor langs het kozijn zodat ze er niks tussen kunnen zetten!

Koop een grote hond en geen die 's avonds geen eten en het komt helemaal goed!

Oowja laat ook geen sleutel ed. in het zicht liggen, want anders is je Jeep ook weg!!!

<div align="right">

Was wel van plan om een beftekkeltje aan te schaffen tongue.giftongue.gifwink.gif

Hoe ik dat ook niet meer te doen en kan de boeven in de gaten houden wink.gifcool.gifph34r.gif

Een heel goeie tip (heer) Oliver biggrin.gifbiggrin.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Sep 2 2005, 09:22

Ik krijg altijd een vreemd gevoel als iemand wil weten hoe iemand anders zijn huis beveiligd heeft.  wink.gif

Mooi verhaal JP, ik vind een nadeel van de electronische beveiliging dat je alsnog afhankelijk bent van een alarm-centrale o.i.d.

Voor stroomuitval moet je back-up accu's hebben en een telefoon altijd bij de hand om de centrale gerust te stellen dat er niets is gebeurd na de automatische waarschuwing.

Het hangt natuurlijk allemaal van de waarde af die je wil beveiligen denk ik...

Voor ons voldoet dus degelijk hang-/sluitwerk.  cool.gif (en een goeie buur)

<div align="right">

Thuisblijven wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...