Spring naar bijdragen

Ratel Onder Zj


Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb een probleem/geluid waar ik maar niet aan uit kom. Bij stadsverkeer dus weinig gas en lage snelheiden tot 50/70 kmh heb een een langzame ratel(soort van raketaketak ;) ) die uit mij diff of tussenbak lijkt te komen. Zo lang als ik de Jeep(5.9 ZJ) heb is het geluid al aanwezig. Maar het lijkt nu ik hem van de week 5cm heb verhoogt dat het geluid erger is geworden. Een raar ding is wanneer ik een bocht naar rechts maak lijkt het geluid weg.

 

Mijn garage heeft al eens gezocht en lagers in het achterdiff vervangen(geen idee welke). maar het is niet weg gegaan. Bij vervangen van de lagers kreeg ik de opmerking mee dat er toch best wat ijzerdeeltjes in de olie zaten. Iemand die deze beschrijving herkent?

 

Alvast bedankt,

 

Gr, Rob

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bedankt voor de reactie's zo ver,

 

ik denk dat ik iets gevonden heb. Het geluid komt heel erg in de buurt met wat ik in dit topic hoor:

 

http://www.jeepforum.nl/topic/26171-speling-achterasdiff/

 

Dat geluid zeg maar, maar dan ratelend tijdens het rijden. Zaterdag de brug maar eens op en het diff open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

 

het euvel is inmiddels gevonden! sper functioneerde niet meer en de lagers in de klok waren versleten en hadden erg veel speling. Nu belde ik vandaag op wat de status was na een week op de brug, en blijkt mijn garage voor de keus van een 2dehandse as te hebben gekozen. vanwegen de kosten! deze zit er bijna onder, heeft de zelfde overbrenging en is gecontroleerd op speling. Alleen zegt hij dat het diff kleiner oogt als de as die er onderuit kwam :(.

 

Ik had een Dana 44 en naar wat ik zo van hem kan begrijpen komt er nu een dana 35 onder. Om eerlijk te zijn ben ik daar niet blij mee, overal wordt beschreven dat deze zwakker is dan de 44. Ga ik hier iets van merken? ik rijd voornamelijk woonwerk verkeer, heb soms een kleine caravan of niet al te zware aanhanger er achter en moet wel eerlijk toegeven dat wanneer de motor warm is ik af en toe de 5.9 even op zijn staart trap(bijv bij inhalen).

 

alvast bedankt, gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik ook niet blij mee zijn, de 5.9 is zo krachtig dat een Dana 44 na verloop van tijd naar de klote gaat. Laat staan een Dana 35. De Dana 35 achterin een ZJ is alleen bij de 6 cilinders geleverd geloof ik. Apart dat de garage dat zomaar even doet zonder overleg.

 

Ik zou de Dana 44 laten reviseren door iemand die verstand van zaken heeft. Is die weer helemaal als nieuw, want je weet niet hoeveel de 'nieuwe' 35 gelopen heeft en hoe lang deze het nog vol zal houden.

 

Een week bij de garage laten staan + een andere as, ik weet bijna zeker dat je met revisie van de 44 goedkoper uit was bij een goed adresje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Ab! Mijn kennis van auto's is niet erg groot ;).

 

je leest op veel verschillend usa forums dat een d35 voor niet al te extreme zaken gewoon voldoet, en volgens mij zijn de d35 assen ook op de 5.2 geleverd, tot 1996 geloof ik....

 

Mij GC heeft nog maar 140 duizend gelopen, is voor mijn doen weinig ;). geen idee wat de vervangingsas voor ervaring heeft. Ga er morgen maar eens op de koffie :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...