mr_newbie Geplaatst November 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2014 Hoi allemaal, Ik heb een probleem/geluid waar ik maar niet aan uit kom. Bij stadsverkeer dus weinig gas en lage snelheiden tot 50/70 kmh heb een een langzame ratel(soort van raketaketak ) die uit mij diff of tussenbak lijkt te komen. Zo lang als ik de Jeep(5.9 ZJ) heb is het geluid al aanwezig. Maar het lijkt nu ik hem van de week 5cm heb verhoogt dat het geluid erger is geworden. Een raar ding is wanneer ik een bocht naar rechts maak lijkt het geluid weg. Mijn garage heeft al eens gezocht en lagers in het achterdiff vervangen(geen idee welke). maar het is niet weg gegaan. Bij vervangen van de lagers kreeg ik de opmerking mee dat er toch best wat ijzerdeeltjes in de olie zaten. Iemand die deze beschrijving herkent? Alvast bedankt, Gr, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2014 (bewerkt) Zijn je kruisjes van je aandrijfas nog goed? Zit er speling op je pignonaslager? November 3, 2014 bewerkt door jofer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst November 4, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2014 ik zou het diff eens open maken, en kijken wat de toestand, van de tand wielen is ijzer deeltjes in de olie dat wil wel wat zeggen. ik zou er niet meer mee rijden, om verdere schade te voor komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst November 4, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2014 Hey bedankt voor de reactie's zo ver, ik denk dat ik iets gevonden heb. Het geluid komt heel erg in de buurt met wat ik in dit topic hoor: http://www.jeepforum.nl/topic/26171-speling-achterasdiff/ Dat geluid zeg maar, maar dan ratelend tijdens het rijden. Zaterdag de brug maar eens op en het diff open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst November 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Hoi, het euvel is inmiddels gevonden! sper functioneerde niet meer en de lagers in de klok waren versleten en hadden erg veel speling. Nu belde ik vandaag op wat de status was na een week op de brug, en blijkt mijn garage voor de keus van een 2dehandse as te hebben gekozen. vanwegen de kosten! deze zit er bijna onder, heeft de zelfde overbrenging en is gecontroleerd op speling. Alleen zegt hij dat het diff kleiner oogt als de as die er onderuit kwam . Ik had een Dana 44 en naar wat ik zo van hem kan begrijpen komt er nu een dana 35 onder. Om eerlijk te zijn ben ik daar niet blij mee, overal wordt beschreven dat deze zwakker is dan de 44. Ga ik hier iets van merken? ik rijd voornamelijk woonwerk verkeer, heb soms een kleine caravan of niet al te zware aanhanger er achter en moet wel eerlijk toegeven dat wanneer de motor warm is ik af en toe de 5.9 even op zijn staart trap(bijv bij inhalen). alvast bedankt, gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Zou ik ook niet blij mee zijn, de 5.9 is zo krachtig dat een Dana 44 na verloop van tijd naar de klote gaat. Laat staan een Dana 35. De Dana 35 achterin een ZJ is alleen bij de 6 cilinders geleverd geloof ik. Apart dat de garage dat zomaar even doet zonder overleg. Ik zou de Dana 44 laten reviseren door iemand die verstand van zaken heeft. Is die weer helemaal als nieuw, want je weet niet hoeveel de 'nieuwe' 35 gelopen heeft en hoe lang deze het nog vol zal houden. Een week bij de garage laten staan + een andere as, ik weet bijna zeker dat je met revisie van de 44 goedkoper uit was bij een goed adresje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Een sper zit er niet in, wel een "limited slip". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr_newbie Geplaatst November 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Je hebt gelijk Ab! Mijn kennis van auto's is niet erg groot . je leest op veel verschillend usa forums dat een d35 voor niet al te extreme zaken gewoon voldoet, en volgens mij zijn de d35 assen ook op de 5.2 geleverd, tot 1996 geloof ik.... Mij GC heeft nog maar 140 duizend gelopen, is voor mijn doen weinig . geen idee wat de vervangingsas voor ervaring heeft. Ga er morgen maar eens op de koffie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 (bewerkt) laat je niets wijs maken, D44 eronder laten. November 14, 2014 bewerkt door OIIIIIIIOTJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst November 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2014 Ik weet het niet zeker maar in de Dana44 zit limited slip en in de Dana35 niet. Correct me of i'm wrong Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.