Spring naar bijdragen

N46 Recall


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Kreeg net bericht ...recall N46...

 

'geringe kans op lekkage uit de brandstoftank tijdens ee achterwaartse aanrijding bij lage snelheid.
branstoflekkage in de aanwezigheid van een ontstekingsbron kan resulteren in brand etc etc

Indien nodig wordt er een extra verrstevigingsbalk aangebracht.'

 

WWW leert dat in amerika het opgelost wordt/werd met installatie van een gratis hitch. Trekhaak? :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronmel:

Goed merk he, je klanten naar 17 jaar niet vergeten,

en we controleren je auto met of zonder trekhaak heb je een haak

dan controleren wij de ruimte tussen je trekhaak en brandstoftank

is dit te weinig krijg je een extra plaat tussen de haak en tank

 


Dus mocht dat zo zijn, schroef je die balk er zo weer uit lijkt me.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net ook even gebeld met de dealer om te kijken of mijn KJ ook onder de recalls viel.

bleek dat dat inderdaad zo was. echter melde hij dat ze alleen kijken of de balk aan de achterzijde bijna is doorgeroest. zo niet doen ze niets. en hij vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat er roest op zat.

dus al met al vermoed ik dat het 5 minute kijken word en dan weer huiswaards

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net ook even gebeld met de dealer om te kijken of mijn KJ ook onder de recalls viel.

bleek dat dat inderdaad zo was. echter melde hij dat ze alleen kijken of de balk aan de achterzijde bijna is doorgeroest. zo niet doen ze niets. en hij vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat er roest op zat.

dus al met al vermoed ik dat het 5 minute kijken word en dan weer huiswaards

 

Andere dealer bellen. Is de eerste keer dat ik iets over roest lees. Fout zit 'm niet in roest, maar gewoon in het feit dat het huidige ontwerp niet goed is en daarom gevaarlijk zou kunnen zijn bij een aanrijding. Dat is de reden dat er, indien mogelijk (ruimte), altijd een verstevigingsbalk/trekhaak gemonteerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Ik heb de brief ook gehad, dichtsbijzijnde dealer zei dat ie trekhaken binnen kreeg.

Nu heb ik al een trekhaak, ben benieuwd wat er gaat gebeuren als die niet blijkt te voldoen...

Ik zie het wel, afspraak staan. Als de oplossing me niet bevalt, dan maar niet :P

bewerkt door Deadeye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de week de herinnering gekregen. nog steeds niet gedaan.

@deadeye welke dealer was dat, en weet je toevallig wat voor trekhaken?

ik wil nog steeds eigenlijk een trekhaak, maar dan zon hitch-ding (heet dat geloof ik), zo'n vierkante buis waar je zelf het benodigde eindstuk (verwisselbaar) kan bevestigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de week de herinnering gekregen. nog steeds niet gedaan.

@deadeye welke dealer was dat, en weet je toevallig wat voor trekhaken?

ik wil nog steeds eigenlijk een trekhaak, maar dan zon hitch-ding (heet dat geloof ik), zo'n vierkante buis waar je zelf het benodigde eindstuk (verwisselbaar) kan bevestigen.

 

Geen idee, dealert in Zwolle.

 

vandaag bij G.I.V.A Den Haag geweest ivm de recall. Ze gaan de oude trekhaak demonteren en een nieuwe trekhaak monteren

 

Ben benieuwd, vaste trekhaak of afneembaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag bij G.I.V.A Den Haag geweest ivm de recall. Ze gaan de oude trekhaak demonteren en een nieuwe trekhaak monteren

 

Was dat een aftermarket trekhaak? Hebben ze dat van tevoren al gezegd, zonder hem te zien?

Beide Jeeps moeten hier ook nog weg. In de US geven ze je nu $100,- als je hem wegbrengt, heb je en een gratis trekhaak en $100,- voor je tijd  :ohmy:

 

10984493_10153638297703701_6714871898116

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, best lelijk eigenlijk. Dat haakje ziet er ook niet echt stevig uit voor offroad gebruik. Nee, ze hadden beter overal trekhaken onder kunnen bouwen, had qua kosten weinig verschil gemaakt. Hadden ze hier en daar ook nog een bedradingsset erbij verkocht, en hadden ze er nog wat aan verdiend.

 

Ik vroeg vorige week aan GIVA of ze een goed aanbod konden doen om een trekhaak ipv een balk te monteren, hij zou me nog terug bellen maar heb er niks meer van gehoord.

Alle KJ's en ZJ's moeten terug naar de dealer, of er nou wel of geen trekhaak onder zit. Zit er geen haak onder, bouwen ze er een balk onder. Zit er wel een haak onder, Mopar of aftermarket, dan meten ze de afstand tussen de haak en de tank. Als deze onvoldoende is, dan wordt de haak vervangen door een nieuwe generatie Mopar haak, wat natuurlijk voldoet aan het trekgewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...