Jump to content

dutcharmor

Forum member
  • Posts

    78
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2002

dutcharmor's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. nou het probleem lijkt verholpen. toen ik vorige week de auto naar de garage bracht voor nieuwe bougies hebben ze de resonator box ( zwarte plastic bak aan de throttlebody ) eraf gehad omdat ze er niet bij konden. bij het opbouwen is vergeten de crankcase hose ( van de motor naar de resonator box ) weer aan te sluiten. hierdoor is er valse lucht aangezogen in de motor waardoor die in de noodloop ging. en ook een misfire code gaf. toen ik gister vanaf het werk thuis kwam heb ik meteen gekeken en inderdaad de slang zat niet aangesloten. deze aangesloten en alles werkt weer als een zonnetje. gister avond toen het koud was nog even gestart en geen codes of noodloop. vanmorgen wederom geen code of noodloop. dus ik denk dat we wel veilig kunnen stellen dat dit het probleem was. in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken. en voor de goede tips:) ik ga eerst morgen maar eens een weekje op vakantie na alle stress:)
  2. btw ik zie net dat de slang aan de passagiers kant van de resonator box er niet aan zit. ik heb even gezocht en dit is de crank case vent hose. ik ben nu op het werk, maar zal meteen even kijken als ik terug komt volgens mij gaat die slang naar een klep onder het koelvloeistof reservoir.
  3. vanochtend erachter gekomen dat bij koude start de motor in noodloop gaat als ik niet meteen weg rijd. dus als ik 10 sec blijf staan begint het lampje te knipperen en gaat de noodloop aan. de motor loopt dus niet op 5 cilinders maar dit blijkt de noodloop. stop ik de auto en wacht ik weer dan wederom. rijd ik meteen weg dan is er niets aan de hand. de code is nog steeds p0306. dit doet mij denken aan een brandstof probleem. misschien de brandstoffilter? ik weet niet of deze ooit vervangen is.
  4. zo gisteren de jeep weer naar de garage gebracht. de injectoren omgewisseld. vanochtend wederom de foutcode met het slecht lopen van de motor. ( 5 cilinder gevoel ) motor meteen uitgezet en weer gestart. probleem verholpen. melding stond er nog wel in natuurlijk. maar geen nieuwe misfire. dit lijkt mij geen motorisch probleem maar meer een brandstof of relay probleem. als het motorisch is kan het volgens mij niet dat een motor niet goed loopt bij de koude start. vervolgens uitschakelen en weer starten het probleem verhelpt. de nr 6 cilinder is de laatste in de brandstoflijn. mijn idee is: als het de brandstoffilter verstopt is of de brandstofpomp niet sterk genoeg meer is krijgt de laatste cilinder niet genoeg brandstof waardoor de cilinder een misfire geeft. zet je de motor even af blijft de druk gelijk in de leiding. start je de auto weer dan komt er nieuwe druk bij en is er vervolgens wel genoeg druk om normaal te lopen. ik heb tot nu toe 2 ochtenden achter elkaar de problemen gehad met het slecht lopen van de motor. en beide keren was het probleem instant verholpen met het herstarten van de auto. kan dit verhaal kloppen? of moet ik het in een andere hoek zoeken. btw lekken langs de kleppen lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de auto dus wel normaal loopt als ik hem herstart.
  5. zo vanmiddag had ik een afspraak met de garage, vanmorgen wilde ik naar het werk rijden en loopt de jeep maar op 5 cilinders tenminste zo klonk en voelde het. meteen huiswaards gekeerd. ( was gelukkig maar 1 km ) en de auto meteen uitgezet. nog steeds alleen de p0306 melding. ik start de motor weer na een paar minuten en hij loopt ineens weer normaal. ga kijken of ik om 0900 meteen bij de garage terecht kan. en hoop dat ze nu echt iets kunnen vinden. zal bovenstaande antwoorden ook weer even doorgeven zodat ze er naar kunnen kijken
  6. de melding komt op het moment dat de auto nog niet op lpg loopt. dit schakel moment is pas na een paar honderd meter rijden, maar idd kleine moeite om de lpg injector ook even te wisselen dat simulatie kastje heb ik toevallig een paar maand geleden al vervangen omdat ik injector meldingen kreeg. het meest logische lijkt mij de injector. als ik de auto start en de injector is een beetje smerig dan is het natuurlijk mogelijk dat ie niet genoeg benzine inspuit. wat ik wel raar vind is dat het niet meteen gebeurd na het resetten van de melding maar pas na zon 200 km. op diverse fora staan veel mensen met dit probleem bij de libby, maar bij veel staat er geen oplossing bij. of een oplossing die ik al heb uitgesloten. dit maakt me wel een beetje huiverig om eerlijk te zijn. ik vind het zo zonde want ik heb net een paar duizend euro in de auto gestoken om hem op te knappen sinds ik hem gekocht heb. ( radiateur, waterpomp, visco koppeling, dikkere banden, ramen laten blinderen, nieuwe remschijven + blokken, hele bougie verhaal,
  7. Klopt de bobine heb ik l omgewisseld met een andere maar de melding blijft op cilinder 6 binnen komen Ik ga morgen de injectoren omwisselen. En meteen even schoonmaken. Kijken of dat helpt. Ook zal ik zoals je aangaf de kabel controleren. Het vreemde vind ik dat het bij het opstarten gebeurd rond de 200 km nadat ik de melding verwijderd heb
  8. Vanavond de auto gestart en jahoor. De melding is terug. Uitgesloten zijn nu de bougies de bobine conpressie. Enige wat ik nog kan bedenken is de injector. Btw de melding komt steeds rond de 200km terug. Iemand nog idee
  9. hmm blijkbaar is mijn post van vanmiddag verdwenen. vandaag de auto weer opgehaald. het schroefdraad was meegekomen met de bougie dus dmv een helico setje hebben ze er nieuwe in gezet. wel een klap geld kwijt voor een simpele bougie wissel. maar goed hij doet het weer. hopen dat de melding nu weg blijft:)
  10. helaas is de bougie er nog niet uit gekomen. hij wil ongeveer tot halverwege. en dan draait ie niet meer. ze hebben nu spul erin gespoten wat roet verwijderd. dit blijft vannacht staan en hopelijk kan ie er morgen dan wel uit.
  11. Op 1 na zijn alle bougies er nu uit. 1 zit nog een beetje vast. Compressie op de overige vijf cilinders zaten allemaal tussen de 9/10 dus ook cilinder 6. Dus de compressie is goed. De nieuwe bougies gaan er nu in. Dus hopen dat de melding niet terug komt
  12. thanx Jeepee:) @ Cherokee'94 dat had ik inderdaad ook gehoord. plus ik heb een vialle systeem wat nog extra goed voor de motor zou moeten zijn omdat de lpg onder hoge druk word ingespoten en daardoor de koppen koel maakt. ik ga uiteraard naar mijn eigen vak garage dinsdag. ik heb ze nog even gebeld vandaag en ze gaven ook al aan dat het verhaal van de Jeep dealer geen hout sneed. heb vandaag btw weer 130 km gereden en de melding is nog niet terug gekomen. heb sowieso dinsdag de afspraak om alle bougies te vernieuwen ( standaard onderhoud moment ) en dan laat ik ook meteen de compressietest uitvoeren. en de bobines wisselen. ik houd jullie op de hoogte:)
  13. De melding is nog niet terug. Net even boodschappen gedaan met de kj. Dus het moet iets zijn dat niet altijd voor komt. Maar slechts af en toe
  14. Hey AB thanx voor je snelle reactie. Ik heb meteen even gekeken. Volgens mij hebben ze er een benzine bougie in gedaan aan op de mijne staat een g op het eind. En bij de nieuwe niet. Ik heb de code ook gereset en even gas gegeven op benzine. Er is nog geen code nu. Voor dinsdag as sowieso zes nieuwe lpg bougies besteld. En voor de zekerheid en compressie test denk ik maar. Ik ga de auto straks even uitproberen. Ik zal het zo even laten weten. Ik las ook dat het een cool pack kon zijn. Die plastic pennen boven op de bougie. Maar ik weet zo niet hoe die in het Nederlands heten
  15. Hey jongens, Zoals jullie aan de titel al kunnen lezen krijg ik een p306 melding in het display en brand het motor lampje. De eerste keer was woensdag. Ik heb de bougie van cilinder 6 toen vervangen ( passagiers kant dichtst bij het raam ) en toen was de melding even weg. Echter krijg ik vandaag de melding weer terug. Ik heb de jeep dealer even gebeld en die gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem was bij de libby's die op gas rijden ( de mijne rijd nu ongeveer 80.000 km op lpg van de 160.00 totaal ) Hij gaf aan dat waarschijnlijk de kleppen gezakt zijn wat resulteert in een zware klus. Koppen moeten eraf. geharde kleppen erop als dat nog mogelijk is. totale kosten plaatje +-3000 euro. Zoals jullie misschien begrijpen schrok ik hier een beetje van. want de auto rijd prima. er is niets aan te merken. Behalve dat toen ik de auto koud starte in de parkeer garage ik bij de overgang van benzine naar lpg een zoete geur rook buiten de auto, maar ik weet niet zeker of het daadwerkelijk uit de auto kwam. De jeep rijd prima, trekt prima, klinkt normaal. Dus het blok lijkt goed te lopen Ik kan pas dinsdag bij mijn eigen de garage terecht en ben best nerveus aan het worden door wat de dealer zei:( Heeft iemand hier een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
×
×
  • Create New...