Spring naar bijdragen

Lamba Sonde


Recommended Posts

Hij gaat inderdaad meer verbuiken, bij een defecte lambda regelt de computer de inspuiting bij naar een rijker mengsel zodat het mengsel in ieder geval niet te arm wordt en daardoor schade ontstaat!? Een paar dagen kan geen kwaad, hoe langer hoe schadelijker voor de portomonee aan de pomp.

 

Hoe lang duurt het voor dat de nieuwe lambda binnen is? Ik weet niet welk merk lambda maar vaak kun je die gewoon op bv Boschnummer bestellen en ben je nog goedkoper uit ook omdat hij in een Bosch doosje zit en niet in een Jeep doosje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag eindelijk mijn Jeep kunnen ophalen, de lambda sonde is volgens afspraak kosteloos vervangen. Wel netjes van de verkopende partij.

Ik ben erg benieuwd of dit het probleem van het lampje heeft opgelost en het niet een 'quick fix' was. Ook ben ik benieuwd of een werkende lambda sonde 15% brandstof besparing gaat opleveren. In ieder geval weer heerlijk gecruised vandaag. B) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nu mijn lambda sonde weer goed werkt heb ik vorige week ook mijn Grand Cherokee eens een grote beurt gegeven. Dus ook bougies laten vervangen en de ECU nog maar eens goed laten resetten door mijn garage. Inmiddels haal ik een gemiddelde van 1:7 op LPG en dat vind ik erg netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...