Spring naar bijdragen

Problemen Voor De Jk Warm Is. (Diesel En Nu In Ijsland)


Roo4JK
 Share

Recommended Posts

Goedendag mede Jeepers,

 

Kreeg net via FB en de telefoon te horen dat een maat van mij, hier bekend als PeterB, problemen heeft op weg naar IJsland.

Gezien hij weinig tot geen internet heeft, plaats ik deze topic voor hem.

 

Hij heeft een technisch probleem met zijn JK Rubicon met een 2.8liter Diesel motor uit 2007.

Voor dat de motor warm is, komt deze niet boven de 2000 toeren.

Als hij op den duur toch warm wordt, lukt dit weer wel.

Klink bij mij als een elektrische storing, maar heb er zelf geen ervaring mee. (heb zelf ook een benzine motor)

 

Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee?

En dus eventueel hier een oplossing voor, al is het maar tijdelijk.

 

Hij heeft al contact met de ANWB gehad, konden alleen maar vertellen dat er geen Jeep garages in de buurt zaten daar...

Maar op deze manier komt hij de bergen niet meer over en zit hij daar waarschijnlijk vast..(heb maar kort contact gehad)

 

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken !!

 

Groet Roo  B)

post-6874-0-32436100-1406097071_thumb.jp

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er op of de motor in de noodloop zit. Geeft de JK storingscodes? Er is een trucje met contact en richtingaanwijzer om de storingscodes op het display te krijgen (ik weet niet zeker over dit voor de VM Diesel ook zo werkt):

 

  1. Insert the key into your Jeep's ignition. Rotate it to the "On" position (third position) without starting the engine.

  2. Push inward on the key (toward the ignition), and quickly rotate the key from the "On" position to the "Acc" position (second position) three times, ending in the "On" position.

  3. Pay attention to the lights in your instrument cluster. If you've done everything correctly, all of the lights will light up and six dashes (- - - - - -) will appear on your odometer for a brief period.

  4. Observe the odometer and write down any diagnostic trouble codes that it displays. The codes should appear immediately after the six dashes. If there are no codes in the Jeep's computer, the odometer will read "-done-" after the dashes.

  5. Rotate the key to the "Off" position, and remove the key from the ignition. 

How to Read a DTC

A DTC or Diagnostic Trouble Code is made up of 5 digits the first of which is one of the following letters:

B 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Problemen komen uit de roetfilter en dergelijke. Voor de kenners DPF. (mij zei dit natuurlijk niks...)

Met de bijhorende codes: P2454 en P242F.

Zijn nu in IJsland bij een MB dealer en deze probeert hem schoon te 'branden' , begreep ik.

Alleen DE technische man daar is...... natuurlijk op vakantie, maar komt maandag weer terug.

 

Ook van de reisbegeleiding zijn op alle mogelijke manier bezig om hem te helpen.

Deze is bezig met een Chrysler dealer. Voor de computer aansluiting en dergelijke. 

Hoorde ook iets over All American Cars, al weet ik niet of dit degene in NL is...

Klinkt allemaal goed, alleen is het probleem nog niet verholpen helaas.

 

Wordt vervolgd.... Heb hem even kort gesproken per telefoon.

 

Nogmaals succes Peter en Gemma !!

 

Groet Roo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is gelukkig opgelost, hij rijdt weer.

 

Als hij terug is mag hij zelf antwoorden hoe en wat...

 

Weet niet of dit elektrische kan zonder roetfilter..

Heb gelukkig zelf een benzine, dus zonder.....

 

Iedereen bedankt voor het meedenken !! Top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedemorgen Allemaal, allereerst wil ik iedereen bedanken voor het meedenken. we zijn nu weer terug, maar de Jeep staat nog in Ijsland, deze gaat in een container met de boot terug.

 

De hoofd problemen zijn, zoals het er nu laat aanzien het DPF filter en de de DPF filter sensor, vooral de laatste zorgden ervoor dat de auto niet meer dan 2000 toeren kon maken. Dit maakt rijden in bergachtig gebied ondoenlijk en soms gevaarlijk, daarnaast kregen we problemen met het stuur dat een eigen leven ging leiden. De eerste dag was het t.o.v. de nulstand van de wielen het stuur 45 graden gedraaid, afijn dat valt recht te zetten (en gedaan) maar de dag erna was dit na een dag rijden 90 graden gedraaid. Dit heeft ons doen besluit de SOS-Alarmcentrale te bellen en is de Jeep afgesleept naar Reykjavik. Door een samenloop van omstandigheden, (weekend en nationale feestdag) kon de auto niet dusdanig gemaakt worden om op tijd bij de boot te zijn en is besloten om terug te vliegen en de auto te laten verschepen (2-6 weken).

 

We waren blij dat we goed verzekerd onderweg waren gegaan en we hebben toch genoten van de tijd die we op IJsland hebben gehad.

 

groeten,


Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...