larsjonk Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Na vanmorgen wat dingen gemeten te hebben hier de resultaten: Vanmorgen eerst benzine in het luchtinlaatspruitstuk (3x woordwaarde bij scrable) gegoten en de motor sloeg vrijwel direct aan. Toen proberen de benzinedruk te meten (motor uit) resultaat: geen druk motor aan en druk meten: 3.1 bar vervolgens heb ik een groot rondje gereden en nogmaals de druk gemeten met draaiende motor dat gaf ook 3,1 bar vervolgens de motor uitgezet en weer gemeten dat gaf weer geen druk. mijn vraag is dan ook klopt dit??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Die 3.1 bar klink heel aannemelijk. De 4.0i met drukregelaar in de tank moet tussen 44 en 54 PSI hebben, jij zit nu op bijna 45 PSI. Voor een 4.0 dus prima en ik ga er vanuit dat een 5.2 dezelfde inspuitdruk heeft. Zelf geloof ik echter niet in je pomp. Je geeft al aan dat het goed gaat als je gas geeft, en dan heeft 'ie veel benzine nodig! Zodra de pomp onvoldoende kan leveren of de druk te laag wordt, zal de motor juist dan problemen krijgen om mooi te blijven lopen! Ik houdt het toch nog bij vapour-lock, er daarbij vanuitgaande dat het een brandstof probleem is.. Een ontstekingsprobleem zou het ook kunnen veroorzaken, maar dan had je waarschijnlijk onder het rijden naverbranding in de uitlaat gehad (knallen) en je katalysator nu bij elkaar kunnen vegen.. Dat je druk wegvalt bij motor uit, kan wel kloppen. Zodra de krukassensor geen signaal meer verstuurd dat de motor draait, wordt de pomp afgeschakeld. Aangezien er geen expansietank oid in je brandstofsysteem zit, zal de nog aanwezige druk wegvallen zodra je een meter aansluit. Eerst de meter aansluiten en dan pas starten en weer uitzetten zal waarschijnlijk wel restdruk aantonen. Als je dat echter al gedaan hebt en er bleef na het uitzetten van de motor geen druk achter, lekt er een injector of de drukregelaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar zal ik ook doen, volgens mij gaf de motor in het begin wel een paar plofjes bij zijn luchtfilter, is het dan een ontstekingsprobleem?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 24, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 Dat mag je dan zeker niet uitsluiten! Ploffen/backfire is vaak het gevolg van een verkeerd moment van ontsteken of het nagloeien van bougie's. Er is nog een mogelijke oorzaak, maar daar wil ik nog niet aan denken en jij ook niet! Het kan dus maar zo zijn dat een paar nieuwe bougie's van het juiste type en met de juiste afstelling je probleem oplossen. Ook "ff checke" dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 24, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2005 hebben we morgen tenminste ook wat te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Hmm dit topic heb ik even gemist toen ik gisteren de mijne opende, volgens mij heb ik een soort gelijk probleem Motor loopt schokkend/onregelmatig, ZJ 4.0 6 cillinder Ik ga zo kijken of ik foutcodes kan ontdekken, ook bij mij was deze week het benzine verbruik enorm. Denk dat ie de helft gewoon onverbrand weer de uitlaat uit spoot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Aug 26 2005, 07:16 Hmm dit topic heb ik even gemist toen ik gisteren de mijne opende, volgens mij heb ik een soort gelijk probleem Motor loopt schokkend/onregelmatig, ZJ 4.0 6 cillinder Ik ga zo kijken of ik foutcodes kan ontdekken, ook bij mij was deze week het benzine verbruik enorm. Denk dat ie de helft gewoon onverbrand weer de uitlaat uit spoot. <div align="right">← Bij mij was het een tijd geleden hetzelfde. Ook ZUIPEN ,zeker 50 % meerja, nieuwe rotor /verdeler /kabels ,gezet en over, MAAAAAAAAAAAAAr cvolgens heren van het forum is het een brandstofprobleem Tjaa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Bij mij blijft kwa ontsteking nog alleen de rotor en verdeler over. Ik krijg trouwens foutcode 5 pauze 5. Kan vanavond pas kijken wat het is. ik vind net op google dat het dit is : "55 Completion of fault code display on Check Engine lamp. This is an "End of message" code." hmm niks opgeslagen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Inderdaad, en da's eigenlijk geen slecht nieuws... Verdelerkap/rotor ff goed kontroleren en eventueel vervangen dus! Maareh... ik neem aan dat je nu wel weer het goede type bobine gemonteerd hebt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Hoe lezen jullie die foutcodes dan uit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Contact aan, uit, aan, uit, aan...(binnen 5 seconden 3x dus) en dan tellen hoevaak het motorstoringslampje knippert. Ik weet alleen niet uit m'n hoofd of dat met een '96er ook nog werkt..... Proberen dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 26 2005, 09:20 Inderdaad, en da's eigenlijk geen slecht nieuws... Verdelerkap/rotor ff goed kontroleren en eventueel vervangen dus! Maareh... ik neem aan dat je nu wel weer het goede type bobine gemonteerd hebt? <div align="right">← Ik neem aan dat de Jeep dealer Amsterdam aan de hand van het chassisnummer de juiste bobine mee heeft gegeven Morgen maar weer eens langs om te informeren naar de prijs van een rotor/verdeler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Aug 26 2005, 10:33 Ik neem aan dat de Jeep dealer Amsterdam aan de hand van het chassisnummer de juiste bobine mee heeft gegeven Morgen maar weer eens langs om te informeren naar de prijs van een rotor/verdeler. <div align="right">← Ik hoop het VIN-nummer, chassisnummer wordt al lastiger. Als er geen rare dingen zijn gebeurd met je GC zal dat wel goed zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 We hebben het toch over dat nummer wat links onderaan de voorruit en op je autopapieren staat ? Daar vroeg die gast in het magazijn naar nl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 jep... Da's je VIN nummer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Aug 26 2005, 10:33 Ik neem aan dat de Jeep dealer Amsterdam aan de hand van het chassisnummer de juiste bobine mee heeft gegeven Morgen maar weer eens langs om te informeren naar de prijs van een rotor/verdeler. <div align="right">← Hoi, BOJO, was indertijd 7a8 maanden geleden ong.65 euro kwijt aan verdeelkap/set kabels (6Cyl)/ rotor bij dealer ,vond dat meevallen Gteetz John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Ik was nu 113 euro kwijt aan nieuwe kabels en bobine +btw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Aug 26 2005, 12:38 Ik was nu 113 euro kwijt aan nieuwe kabels en bobine +btw <div align="right">← Maar ik had geen bobine erbij hoor Gr, John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by JOHN GRAND@Aug 26 2005, 12:39 Maar ik had geen bobine erbij hoor Gr, John <div align="right">← Bij mij was verdelerkap flink ingebrand ,zeg maar , op de contactjes. Misschien was dat wel het enige wat toen nodig was . Heb echter alles vervangen toen, is wel zo fijn vond ik zelf, . Loopt en start nu perfect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by JOHN GRAND@Aug 26 2005, 11:39 Maar ik had geen bobine erbij hoor Gr, John <div align="right">← Maar dan nog, die bobine was rond de 45 euro. Kabels ook zoiets + btw. Lijkt me sterk dat die rotor/verdeler rond de 20 euro kost Maar goed elke gek weet dat je bij de dealer meer kwijt bent Als ie het maar weer normaal doet daarna Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Ik ben net bezig mijn bougies te vervangen en kom erachter dat er bougies voor een 4.0 liter motor inzitten kan dat kwaad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 als het een ander type is dan voorgeschreven, is het meestal niet bevordelijk.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Aug 26 2005, 12:47 Maar dan nog, die bobine was rond de 45 euro. Kabels ook zoiets + btw. Lijkt me sterk dat die rotor/verdeler rond de 20 euro kost Maar goed elke gek weet dat je bij de dealer meer kwijt bent Als ie het maar weer normaal doet daarna <div align="right">← Een verdeelkap wil nog wel eens aan de prijs zijn ,vind ik ook ,maar ja , zonder gaat het niet , en een rotortje zal de kop niet kosten ,belangrijker is dat het weer goed werkt, ik dacht dat ik er toen ook een thermostaatje bijhad eigenlijk?/ weet niet zeker meer , maar is ook niet zo duur van Jeep Nog suc6 Gr. John .G Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Even een kleine update, heb vandaag de bougies + verdelerkap + kabels vervangen (€ 120,--) motor sloeg nog steeds niet rap aan maar liep naar mijn gevoel wel mooier en gaf ook wat meer power. wacht morgen nog even af hoe hij start en of hij nog ploft in zijn inlaat. Ik kon overigens via mijn check engine lampje niets uitlezen, moet je nou gewoon heel snel aan uit enz. en niet wachten tot al je lampjes in je dashboard weer uit zijn, of aan uit wachten tot al je lampjes uit zijn aan uit enz. ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2005 Originally posted by larsjonk@Aug 26 2005, 17:32 Even een kleine update, heb vandaag de bougies + verdelerkap + kabels vervangen (€ 120,--) motor sloeg nog steeds niet rap aan maar liep naar mijn gevoel wel mooier en gaf ook wat meer power. wacht morgen nog even af hoe hij start en of hij nog ploft in zijn inlaat. Ik kon overigens via mijn check engine lampje niets uitlezen, moet je nou gewoon heel snel aan uit enz. en niet wachten tot al je lampjes in je dashboard weer uit zijn, of aan uit wachten tot al je lampjes uit zijn aan uit enz. ???? <div align="right">← Hoi, ff een ideetje over dat ploffen.. Zou dat aan afstelling van ontsteking kunnen liggen ?? Niet precies op tijd staan daarvan wellicht ?? Kan dan ook beter starten misschien denk ik?????????/ Greetz John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.