jaap Geplaatst April 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2014 bij de apk gemeten 8 dus te hoog het is een 4.0 low wie heeft er een idee waar ik moet zoeken lambda senor werkt goed als ik de stekkers bij de trothel loshaal reageerd hij nergens op hij start goed ,lijkt of hij op de choke blijft lopen wat is de sensor onder het blok achter uitlaatspruit stuk ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2014 bij de apk gemeten 8 dus te hoog het is een 4.0 low wie heeft er een idee waar ik moet zoeken lambda senor werkt goed als ik de stekkers bij de trothel loshaal reageerd hij nergens op hij start goed ,lijkt of hij op de choke blijft lopen wat is de sensor onder het blok achter uitlaatspruit stuk ? geen permanente oplossing, maar even voor de apk.... trek de stekker van de lambdasonde los, dan gaat ie tijdelijk wat armer lopen. Wel de stekker met behulp van een stokje bij mekaar tapen, want officieel moet de sonde aangesloten zijn bij de apk...soms moet je ff frauderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst April 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2014 Welke auto? 4.0 low, dus Renix injectie? Temperatuursensor kapot? Systeem denkt dat de motor koud is en verhoogt stationair toerental en verrijkt mengsel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst April 17, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2014 Welke auto? 4.0 low, dus Renix injectie? Temperatuursensor kapot? Systeem denkt dat de motor koud is en verhoogt stationair toerental en verrijkt mengsel. waar zit deze ,het is toch niet die de temp op het dashbord aangeeft achter het spruitstuk onder aan het blok ,net boven de carterpan ,zit wel een sensor waar is deze voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst April 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2014 Heb geen FSM bij de hand van de 4.0 low, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen. Het lijkt me idd onwaarschijnlijk dat het dezelfde sensor is als voor de temperatuurmeter op het dashboard. De sensor die jij bedoelt is misschien de oliedruksensor? Meest voor de hand liggende plaats voor de bewuste temperatuursensor lijkt me in de cilinderkop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst April 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2014 Heb geen FSM bij de hand van de 4.0 low, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.Het lijkt me idd onwaarschijnlijk dat het dezelfde sensor is als voor de temperatuurmeter op het dashboard. De sensor die jij bedoelt is misschien de oliedruksensor? Meest voor de hand liggende plaats voor de bewuste temperatuursensor lijkt me in de cilinderkop. olie druk zit aan de andere kant ,er zit dus een sensor links midden blok ,net boven carterpan ,maar kan deze nergens terugvinden in de boeken waar deze voor is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2014 olie druk zit aan de andere kant ,er zit dus een sensor links midden blok ,net boven carterpan ,maar kan deze nergens terugvinden in de boeken waar deze voor is knocksensor? (zet er een fotootje bij) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst April 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2014 knocksensor? (zet er een fotootje bij) ja dat is m,hoe kan je die testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst April 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2014 Knocksensor midden in het motorblok?? Lijkt me sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst April 19, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2014 hij is het toch echt ,de temp sensor zit achter de motorsteun links deze reageerd op temp verschil ,dus ook goed denk ik ik denk nu dat er verkeerde injectors opzitten die van een ho dus ga andere zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2014 Knocksensor midden in het motorblok?? Lijkt me sterk. The Knock sensor (1987-1990 only, deleted for 1991-2007) is mounted to a small boss that is drilled and tapped down on the driver's side sump rail. It does not need to communicate with any fluids, and is a blind hole. It merely requires a solid mechanical connection to the block. It only picks up (and generates) a signal when something is going wrong - detonation/preignition being what it's there to measure. Daar zat ie dus ook in mijn oude cherokee met 4.0 /Renix.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst April 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2014 The Knock sensor (1987-1990 only, deleted for 1991-2007) is mounted to a small boss that is drilled and tapped down on the driver's side sump rail. It does not need to communicate with any fluids, and is a blind hole. It merely requires a solid mechanical connection to the block. It only picks up (and generates) a signal when something is going wrong - detonation/preignition being what it's there to measure.Daar zat ie dus ook in mijn oude cherokee met 4.0 /Renix.... Weer wat geleerd. Omdat pingelen plaats vindt om en nabij BDP zit de sensor vaak in/op de cilinderkop. Maar niet noodzakelijk dus.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst April 25, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 okee dan weet ik dat ook , het probleem van de co zit denk ik in de injektors er zitten andere in dan die er in horen ,die er in zitten hebben een weerstand van 2,6 ohm en die er in volgens mij horen 16,6 ohm of heeft dit geen invloed op de uitstoot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 (bewerkt) Zou het rijker lopen wel kunnen verklaren icm de hoge Co, voor de HO hebben de injectors waarschijnlijk een grotere opbrengst, meer benzine, te rijk is nooit zo erg (alleen voor je portemonee/verbuik), te arm wel. Hoe lang zitten deze er echter al op, weet je dat? Want als er vorig jaar bij de APK nog niets aan de hand was met dezelfde injectoren zit het waarschijnlijk daar niet in. Inlaattraject goed schoonmaken, komt er wel genoeg verse lucht de moter in!? Busje cleaner in de tank (moet je wel eerst een tank leegrijden) en goed warm rijden voor de meting wil nog weleens helpen. Carter ventilatie loshalen en dan is er nog het paardenmiddel remvloeistof via vaccuum om de verbrandingskamers mooi schoon te maken :-) als de lambda loshalen zoals JeePee zegt niet werkt. April 25, 2014 bewerkt door PepijnS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst May 1, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2014 probleem opgelost 6 andere injectors en co is perfect Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst May 1, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2014 Mooi zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roler Geplaatst May 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2014 Ben toch benieuwd hoe je uiteindelijk bij die injectors bent gekomen....niet 1.2.3 een voordehand liggende oorzaak voor je intiele probleem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.