Spring naar bijdragen

Te Hoog Co


jaap
 Share

Recommended Posts

bij de apk gemeten 8 dus te hoog 

het is een 4.0 low

wie heeft er een idee waar ik moet zoeken 

lambda senor werkt goed 

als ik de stekkers bij de trothel loshaal reageerd hij nergens op

hij start goed ,lijkt of hij op de choke blijft lopen 

wat is de sensor onder het blok achter uitlaatspruit stuk ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de apk gemeten 8 dus te hoog 

het is een 4.0 low

wie heeft er een idee waar ik moet zoeken 

lambda senor werkt goed 

als ik de stekkers bij de trothel loshaal reageerd hij nergens op

hij start goed ,lijkt of hij op de choke blijft lopen 

wat is de sensor onder het blok achter uitlaatspruit stuk ?

geen permanente oplossing, maar even voor de apk....

trek de stekker van de lambdasonde los, dan gaat ie tijdelijk wat armer lopen. Wel de stekker met behulp van een stokje bij mekaar tapen, want officieel moet de sonde aangesloten zijn bij de apk...soms moet je ff frauderen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke auto? 4.0 low, dus Renix injectie?

 

Temperatuursensor kapot? Systeem denkt dat de motor koud is en verhoogt stationair toerental en verrijkt mengsel.

waar zit deze ,het is toch niet die de temp op het dashbord aangeeft

achter het spruitstuk onder aan het blok ,net boven de carterpan ,zit wel een sensor waar is deze voor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen FSM bij de hand van de 4.0 low, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.

Het lijkt me idd onwaarschijnlijk dat het dezelfde sensor is als voor de temperatuurmeter op het dashboard.

De sensor die jij bedoelt is misschien de oliedruksensor? Meest voor de hand liggende plaats voor de bewuste temperatuursensor lijkt me in de cilinderkop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen FSM bij de hand van de 4.0 low, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen.

Het lijkt me idd onwaarschijnlijk dat het dezelfde sensor is als voor de temperatuurmeter op het dashboard.

De sensor die jij bedoelt is misschien de oliedruksensor? Meest voor de hand liggende plaats voor de bewuste temperatuursensor lijkt me in de cilinderkop.

olie druk zit aan de andere kant ,er zit dus een sensor links midden blok ,net boven carterpan ,maar kan deze nergens terugvinden in de boeken waar deze voor is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knocksensor midden in het motorblok?? Lijkt me sterk.

The Knock sensor (1987-1990 only, deleted for 1991-2007) is mounted to a small boss that is drilled and tapped down on the driver's side sump rail. It does not need to communicate with any fluids, and is a blind hole. It merely requires a solid mechanical connection to the block. It only picks up (and generates) a signal when something is going wrong - detonation/preignition being what it's there to measure.

Daar zat ie dus ook in mijn oude cherokee met 4.0 /Renix....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Knock sensor (1987-1990 only, deleted for 1991-2007) is mounted to a small boss that is drilled and tapped down on the driver's side sump rail. It does not need to communicate with any fluids, and is a blind hole. It merely requires a solid mechanical connection to the block. It only picks up (and generates) a signal when something is going wrong - detonation/preignition being what it's there to measure.

Daar zat ie dus ook in mijn oude cherokee met 4.0 /Renix....

Weer wat geleerd. Omdat pingelen plaats vindt om en nabij BDP zit de sensor vaak in/op de cilinderkop. Maar niet noodzakelijk dus.... :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okee dan weet ik dat ook ,

het probleem van de co zit denk ik in de injektors 

er zitten andere in dan die er in horen ,die er in zitten hebben een weerstand van 2,6 ohm 

en die er in volgens mij horen 16,6 ohm 

of heeft dit geen invloed op de uitstoot 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het rijker lopen wel kunnen verklaren icm de hoge Co, voor de HO hebben de injectors waarschijnlijk een grotere opbrengst, meer benzine, te rijk is nooit zo erg (alleen voor je portemonee/verbuik), te arm wel. Hoe lang zitten deze er echter al op, weet je dat?

 

Want als er vorig jaar bij de APK nog niets aan de hand was met dezelfde injectoren zit het waarschijnlijk daar niet in.

 

Inlaattraject goed schoonmaken, komt er wel genoeg verse lucht de moter in!?

 

Busje cleaner in de tank (moet je wel eerst een tank leegrijden) en goed warm rijden voor de meting wil nog weleens helpen. Carter ventilatie loshalen en dan is er nog het paardenmiddel remvloeistof via vaccuum om de verbrandingskamers mooi schoon te maken :-) als de lambda loshalen zoals JeePee zegt niet werkt.

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...