Spring naar bijdragen

Radio


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Al het overschot aan draden weggehaald. Eea zat zelfs met gewoon huishoudelijk draad doorverbonden...Blijf nu echter met wat losse endjes zitten...

Er was achter de radio een aftakking gemaakt van roze draad en oranje(de 1e oranje gelijk na de roze).

De roze draad zat verbonden aan de parrot rood/battery en de oranje draad op parrot oranje/ignition. Van de parrot liep ook nog een dus zwart draadje (massa leek me), kon niet precies zien waarheen, heb ik gewoon doorgeknipt.

Vanuit de parrot liep er vervolgen een rode en oranje draad. De rode zatverbonden met een zwarte draad die het dashboard in ging, de oranje aan een rode, ook het dashboard in naar boven. Kon niet zien waarheen precies. Beide ook gewoon doorgeknipt.

De losse endjes zijn nu: de 2 aftakkingen van de radio stekker, en de draad met rood en zwart die het dashboard in verdwijnt, en een dun zwart draadje.

Doorverbinden? afdoppen?

bewerkt door thezeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik constateer zojuist dat pin 13, lichtgroen, antenne relay vanuit de auto dmv de meegeleverde verloopstekker op de radio uitkomt op pinnetje met opschrift AMP control....zou niet juis pinnetje 14, geel, pci vanuit de auto naar deze radiopin moeten? En daarmee verklaren waarom de stuurwielbedining niet werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Resultaat van verdere research: er is een niet gedocumenteerde stekker/snoer en niet gedocumenteerde aansluiting op de radio.

 

De kleurenlabels van de draadjes aan de stekker zijn rood 3.3V, zwart GND, wit AD1, zwartwit AD2.

 

Google zegt dat dat best wel eens de stuurwielbediening kan zijn! Maar ook dat er genoeg mensen zijn die er problemen mee hebben.

Kent iemand deze aanduidingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo, ik neem aan dat de radio inmiddels is geinstalleerd? Hoe bevalt hij? Ik ben naar iets soortgelijks op zoek dus zou graag horen of het een goed systeem is. Is het waar voor je geld, kwaliteit, geluid, bediening etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik beginnen met is het waar voor je geld. Ja. Zonder enige twijfel. Zo'n apparaat voor pakkembeet 285 incl verzending....

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik wat geluid geen purist ben, maar wel liefhebber.

Gelduid radio (en andere audio bronnen) vind ik buitengewoon goed, goed instelbaar. Geluid bluetooth/handsfree goed, bediening wat lastig. Degelijkheid apparaat: ook nix mis mee.

Bediening touchscreen, zeker met wat dikke vingers, niet heel handig, hen daarom een stylus erbij. Apparaatur reageert snel op bediening.

Gps ontvanger heb ik link onder de afdek van instrumentpaneel geplaatst, is volgens jeep ook de af-fabriek opstelling hiervoor. Is daar plaats genoeg en heel makkelijk bereik naar de ruimte achter de radio. GPS heeft (vind ik) gruwelijk snelle fix, is accuraat en ik ben in de korte tijd nu bijzonder gecharmeerd van de meegeleverde igo-software (draait op WinME6). Er is helaas slechts 1 NL stem meegeleverd (geen TTS). Andere stemmen erop zetten is nog niet gelukt, want dan crasht de igo steevast bij het naderen van een rotonde (raar maar waar).

Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is de stuurwielbedienging, maar na alle zeik en samenloop omstandigheden heb ik dit ook niet meer verder geprobeerd. Staat nog op de agenda.

Wifi: goed. Dongle achter erin, netwerk instellen: go!.

Laatste wat ik wel een beetje mis is een goed leesbare klok. Als het apparaat uit staat is er niets op het display, en alstie aan staat is er wel een klok, maar best klein in een hoek.van het scherm.

Scherm tenslotte is goed leesbaar ook in zonlicht.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en natuurlijk de grote plus: hij past volledig naadloos!!

en nog een paar mins: handleding is in china-engels en de aftersales is 0: reageren wel snel, maar altijd met: technician says its plug and play.

en o ja: TMC wordt (nog) niet ondersteund. is wel een voorbereiding aanwezig aan de achterkant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en natuurlijk de grote plus: hij past volledig naadloos!!

en nog een paar mins: handleding is in china-engels en de aftersales is 0: reageren wel snel, maar altijd met: technician says its plug and play.

en o ja: TMC wordt (nog) niet ondersteund. is wel een voorbereiding aanwezig aan de achterkant...

bedankt voor de reactie. Dat klinkt toch wel goed moet ik zeggen, ondanks die paar minpuntjes zeker niet slecht voor die prijs. Nog een paar vraagjes: Je zegt aftersales = 0 wat houd dat precies in, hoe zit het met updates van de navigatie software, krijg je die wel?

De bluetooth telefoon functie, werkt die ook nog goed als je muziek luisterd en tegelijk navigatie gebruikt? Mijn vorige radio crashte daarbij steevast elke keer. Hij zou het ondersteunen volgens de specs, maar drie dingen tegelijk kon ie gewoon niet aan.

En is het nog wel gelukt de knopverlichting werkend te krijgen?

 

Oja en waar heb je hem besteld? Op die site waarvan je de link gaf, zie ik geen bestel mogelijkheid of prijzen staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ebn dr niet aan toegekomen. Weekend was anders ingepland voor me. Zit idd een externe mic bij. Zowel mic als gps hebben een lange kabel, dus theoretisch kun je ze zelfs achter in de caravan plaatsen. PM ff je emailadres dan stuur ik de contactgegevens en de prijsopgave-email toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ebn dr niet aan toegekomen. Weekend was anders ingepland voor me. Zit idd een externe mic bij. Zowel mic als gps hebben een lange kabel, dus theoretisch kun je ze zelfs achter in de caravan plaatsen. PM ff je emailadres dan stuur ik de contactgegevens en de prijsopgave-email toe.

Thanx, je hebt een PM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Besteld, geleverd en ingebouwd   :thumbsup:

 

Ik moet zeggen dat het echt een hele nette radio is. Past echt bij de auto, alsof ie er standaard in hoort. En een hele snelle service. Op de zondag besteld en idd de vrijdag erna, net voor koningsdag geleverd. Dus je raad wel wat ik aan het doen was op koningsdag (kan het dan echt niet nog een dag laten liggen  :P ) Inbouw ging toch wel redelijk plug and play, ware het niet dat ik eerst nog de huidige carkit moest verwijderen, en nog 3 microfoontjes in het plafond van voorgaande carkits  :frusty:

Na ongeveer twee weken gebruik kan ik wel zeggen, een fijn navigatie systeem, idd behoorlijk snel, goed geluid en een goede duidelijke bluetooth carkit.

Inderdaad een handleiding in hongkong chinees, niet allemaal even duidelijk hoe het werkt. Maar overall echt waar voor je geld.

 

Bedankt voor alle info en hier een foto'tje

 

 

post-5420-0-73755200-1399531086_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan natuurlijk de hamvragen:

- heb jij de stuurbediening werkend?

- en andere en/of tts stem op de nav?

Stuurbediening heb ik niet. Ik heb keuze uit 1 stem :) Niet geprobeert er stemmen op te zetten. Zou ook niet weten hoe dat moet, maar zou het graag horen  :P Ook ben ik er nog niet uit hoe het nou precies werkt met de harde schijf. Om daar dingen op te zetten.

 

Zo heb ik er ook nog een: het telefoonboek, nou zoek ik altijd gewoon op mijn telefoon, maar vanuit het telefoonboek op de radio kan ik wel de namen vinden, maar niet aanklikken en bellen. er staat bij dat ie niet bij alle telefoons werkt en ik heb nog een Iphone 4 wat natuurlijk al verouderd is. Heb jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ff uit het hoofdje: op de sdkaart heb je ergens een map /voice of iets dergelijks staan. daar kun je dan een gedowloade versie bij plaatsen. overigens zie je op die sd kaart ook een volledige nav.software voor enkel rusland. in het russisch. heb ik er gelijk af gehaald, en daarmee veel vrije ruimte gekregen, wat (of ik verbeeld het me) de sne;heid ten goede komt. zelfde geldt trouwen voor alle buitenlands stemmetjes. hoor al genoeg stemmetjes..

sd slot links is enkel en alleen voor de nav. sd slot aan de rechterkant kun je vanalles op zetten, foto, film, muziek, enz, enz...

 

BT: geen idee, ik bel ook altijd (nou ja...altijd...ik bel eigenlijk nooit en zeker niet in de auto, maar is meer voor als ik gebeld wordt) vanuit mn telefoon (S4). zal es proberen. Display geeft wel altijd keurig de naam van de beller weer.

bewerkt door thezeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ff uit het hoofdje: op de sdkaart heb je ergens een map /voice of iets dergelijks staan. daar kun je dan een gedowloade versie bij plaatsen. overigens zie je op die sd kaart ook een volledige nav.software voor enkel rusland. in het russisch. heb ik er gelijk af gehaald, en daarmee veel vrije ruimte gekregen, wat (of ik verbeeld het me) de sne;heid ten goede komt. zelfde geldt trouwen voor alle buitenlands stemmetjes. hoor al genoeg stemmetjes..

sd slot links is enkel en alleen voor de nav. sd slot aan de rechterkant kun je vanalles op zetten, foto, film, muziek, enz, enz...

 

BT: geen idee, ik bel ook altijd (nou ja...altijd...ik bel eigenlijk nooit en zeker niet in de auto, maar is meer voor als ik gebeld wordt) vanuit mn telefoon (S4). zal es proberen. Display geeft wel altijd keurig de naam van de beller weer.

Die stemmen heb ik nog niet geprobeerd nee. De sd kaar snap ik hoe dat werkt, maar er zit ook nog een aparte harde schijf in. Van uit de dvd speler kan je dvd's en cd's er naar toe kopieren, maar ik vroeg me af hoe je er bestanden vanaf je sd kaart op kan zetten. Dat is me nog niet duidelijk. Ook zitten er nog games op. Die moet je er ook op kunnen zetten. 

Nog steeds de tijd niet gehad om er eens een paar uurtjes voor te gaan zitten, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

heeft ff geduurd...maar wb BT bellen:

icm met mn S4 als ik via de radio een contact kies, maakt niet uit, gaat ie altijd het laatst gekozen nr bellen. Kiezen vanaf de S$ gaat goed. duh.

icm een GIO werkt alles zoals verwacht, dus ook kiezen vanaf de radio belt ie gewoon degene die je aanklikt.

 

Overigens heb ik nog een aardige tijd lopen $!$!$!!!!@ want op gegeven moment ging iedere keer als BT verbinding met S4 tot stand kwam mn hele muziekverzameling automatisch over bt via de radio!!! Iets wat ie weer niet met de GIO deed/doet.

 

Schat dus in iets van androidversie/driver verschillen oid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zelfde heb ik dus ook. Kan alleen dus laatst gekozen nummers kiezen vanaf de radio. In heb boekje staat ook dat de bluetooth functie niet met alle soorten telefoons werkt. Dus net met de iphone niet, heb ik weer die mazzel...

Maar goed, ik heb pas toch een houder/lader op het dashboard ingebouwd, dus of ik nou kies vanaf de radio of mijn mobiel maakt toch niet uit.

Zet trouwens je auto niet uit terwijl je aan het bellen bent, want dan blijft ie op "telefoon" staan ipv "carkit" als je de volgende keer verbinding maakt. Wil je dus opnemen als je gebeld word, moet je eerst je telefoon op "carkit" gaan zetten terwijl de beller aan de andere kant zit te wachten en dat blijft ie doen  :frusty:

Denk dat ik hem even uit het systeem moet gooien en opnieuw verbinding maken om dat te verhelpen....

Tsja, you get what you pay for, zullen we maar zeggen  :whistle:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben (nog steeds) zeer tevreden hoor...goed geluid, goede navigatie, carkit = ok, wifi doet het, enz...

Wat betreft BT: ik bel vrijwel nooit, dus lekker belangrijk. en ding synced goed met telefoonboek en als ik gebeld wordt geeft ie keurig aan door wie. met beide telefoons.

Enige waar ik nog mee zit te w rommelen, omdat ik tomtom gewend ben/was, is bv hoe je in igo een geluidje kan laten horen als je een POI op een bepaalde afstand genaderd bent (niet flitsers, maar eigen POIs)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben (nog steeds) zeer tevreden hoor...goed geluid, goede navigatie, carkit = ok, wifi doet het, enz...

Wat betreft BT: ik bel vrijwel nooit, dus lekker belangrijk. en ding synced goed met telefoonboek en als ik gebeld wordt geeft ie keurig aan door wie. met beide telefoons.

Enige waar ik nog mee zit te w rommelen, omdat ik tomtom gewend ben/was, is bv hoe je in igo een geluidje kan laten horen als je een POI op een bepaalde afstand genaderd bent (niet flitsers, maar eigen POIs)

Heb je al op naviextras.com gekeken? daar kan je updates halen en volgens mij ook diverse extra dingetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...