Spring naar bijdragen

Motor Van 2.5 Crd Valt Plotseling Uit


blommers
 Share

Recommended Posts

Heb een cherokee bwj. 2004 met 2.5 dieselmotor (VM) maar dit weekend in Duitsland valt de motor na intrappen gaspedaal plotseling uit

Had wel ong. 25 km van tevoren getankt. Als ik geen vermogen vraag, blijft de motor lopen en kan ik ong 85 km p/u rijden

trap ik gaspedaal in, stopt de motor.

Als ik dan even wacht, kan ik opnieuw starten en rijd hij weer.

Kan dat het brandstoffilter zijn?

Wie weet het.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de brandstoffilter verdenkt is deze kennelijk lange tijd niet vervangen. Is gewoon onderhoud, dus daar zou ik mee beginnen. Is makkelijk zelf te doen.

Kijk ook even naar de slangen van de turbo. Deze willen verscheuren wat gekkigheid met zich mee brengt.

Verder geen foutcodes?

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dergelijk verschijnsel heb ik ook gehad met mn vito. 85 is eoa veiligheidsbegrenzing. Weet niet meer precies hoe en wat, maar bleek een scheurtje in 1 van die dikke luchtbuizen te zijn die daardoor niet meer goed vacuum zoog. Reparatie van de dealer a heel veel was een lappie rubber erover spannen met wat tieraps om het op zn plek te houden...

groets,

Marco

thezeeuw.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Na de lange rit terug uit Duitsland waarbij rustig gereden (ong 85/90 km) aan het eind van de rit fling gas gegeven en probleem was en is nog steeds weg

de auto loopt weer of er niks aan de hand is/was

Alleen heb ik er een tijdje terug twee nieuwe samco siliconen turboslangen opgezet, welke goed dicht zijn.

Dus misschien toch iets met brandstoffilter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...