Spring naar bijdragen

verhogen


jeepierre
 Share

Recommended Posts

Bodylift zal ook lastig gaan met een XJ... of je moet wel een heel handige plaatwerker als buurman hebben. tongue.gif

Zonder gekheid:

Je hebt een zelfdragende carrosserie, dus geen body op chassis... Bodylift kan dus niet...

De voordeligste manier is volgens mij:

- een blok tussen de achteras en de bladveren in combinatie met een paar spacers bij de vooras. 1 á 1½ inch verhoging is zo relatief eenvoudig te creeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeepierre@Aug 1 2005, 20:45

Ik zou mijn jeepie graag een klein stukje verhogen maar heb op dit moment niet de dikke portemenee om tegelijk een bodylift te te kopen.

<div align="right">

Een bodylift voor een XJ zou uniek zijn....

Een relatief goedkope lift kun je maken met een "budget boost" (it's all in the name)

Deze lift bestaat uit een paar kunststof blokken die tussen de schroefveren worden geschoven en een paar verlengde shackles voor de bladveren. Een complete set koop je voor ongeveer 200 euri maar de handige doet het zelvert kan het zelf maken. Dit geeft ongeveer 2" lift. Type maar eens bij google Budget Boost Jeep XJ in en je krijgt een berg info...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ha Pierre, ik heb hetzelfde idee met mijn Cherokee en hetzelfde probleem met mijn portemonnaie. Dus als je wat meer weet over bestellen of iets dergelijks zou ik het ook wel willen weten. Misschien kan ik dan meedoen en ook delen in de verzendkosten. Dat scheelt misschien ook nog wat.

Ik heb wel al gebeld met B&S. Zij kunnen langere veerstroppen leveren voor tussen 11 en 15 euro per stuk, afhankelijk van de maat die je wil hebben. Als je die hebt kan je gewoon een extra blad of blokje plaatsen tussen de as en het veerpakket. Ook heb je dan (bij extra blad(en)) wel een langere torenbout nodig, maar die hebben ze ook. Voor de vooras heb ik nog niet nagevraagd maar volgens mij is daar ook wel aan te komen.

Bij www.4wd.com zag ik dit setje van Tomken wat ook wel interessant is. Het interessante is dat je op deze foto verlengstukjes voor je schokdempers kan zien. Zo kan je voor weinig geld je auto meer dan 1,75 inch verhogen zonder met je dempers in problemen te komen. Volgens mij zijn die verlengstukjes ook heel goed zelf te maken van een blokje metaal. Iemand die dit al eens gedaan heeft?

2incheconolifttomken0nw.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ja dat laatste setje lijkt mij ook wel wat. 2" is wat ik ongeveer erbij wil hebben. Ik heb al gezien dat er vele manieren zijn om de hele boel wat hoger te krijgen. Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van de verschillende manieren en wat erbij komt kijken?

Ik wil namelijk wel lift maar niet mijn hele auto hoeven te verbouwen. Niet te veel uitgeven natuurlijk (dus geen nieuwe schokbrekers als het niet nodig is), en wel een stukje veiligheid en comfort bewaren (de auto moet er moet er niet veel onstabieler, stugger of lawaaiiger van worden)

Dus hoe kan ik mijn Cherokee uit 1990 het betse 2" lift geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...