michel1972 Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Mijn TH400 doet het prima op de weg en in het vlakke terrein. Zodra ik een helling neem waarbij de jeep zeg maar in een flex stand staat kan ik niet meer schakelen. Iemand een idee wat dat kan zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Flex stand (chassis torsie) of gewoon een rechte helling? Heb je een kabel of stangen shifter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Flex stand (chassis torsie) of gewoon een rechte helling? Heb je een kabel of stangen shifter? Zowel bij een steile korte helling waarbij de neus in de lucht staat en de achterwielen nog op de normale ondergrond en bij een flex stand. Bij de flexstand beweegt die helemaal niet meer en bij de helling krijg ik hem met heel veel moeite uit zijn D stand. Ik heb een stangen shifter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Stangen, dat lijkt me gelijk de oorzaak. Door beweging van de body, het chassis en bak t.o.v elkaar loopt het ergens niet goed. Teveel of juist te weinig bewegings vrijheid zorgt voor spanning op het stangenstelsel, waardoor schakelen zwaarder of niet gaat. Zelfs uit de versnelling stoten is mogelijk. Overstappen naar kabels is een oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Stangen, dat lijkt me gelijk de oorzaak. Door beweging van de body, het chassis en bak t.o.v elkaar loopt het ergens niet goed. Teveel of juist te weinig bewegings vrijheid zorgt voor spanning op het stangenstelsel, waardoor schakelen zwaarder of niet gaat. Zelfs uit de versnelling stoten is mogelijk. Overstappen naar kabels is een oplossing. Thanx Ab, Ik ga eerst eens kijken of ik het kan blijven doen met die stangen en ga eens onderzoeken of ze zoals jij dat schrijft te veel of weinig bewegingsvrijheid hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Het gaat ook om de beweging die er tussen bak/chassis/body is, niet alleen wat er in de stangen zit. Het is natuurlijk een samenspel van dit alles..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 27, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 Het gaat ook om de beweging die er tussen bak/chassis/body is, niet alleen wat er in de stangen zit. Het is natuurlijk een samenspel van dit alles..... Het huidige stangenstelsel loopt nergens dicht langs de body langs. Overal is er genoeg ruimte vrij tussen stangen en body. Chassis is behoorlijk stijf geworden door al die extra dwarsbalken die geplaatst zijn. De body rust op een 3.5 cm bodylift met de standaard rubberen blokken die ervoor moeten zorgen dat de polybody niet gaat scheuren. Motor, automaat en tussenbak rusten op de bestaande mounts die voorzien zijn van rubbers die de bewegingen moeten opvangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst April 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2013 wij hebben dit ooit ook eens aan de hand gehad;ook met een stangenoverbrenging.toen het schakelmechanisme op de versnellingsbak gemonteerd en een grote rubberen hoes gebruikt.Bij een andere wagen gewoon een B&M shifter met kabel genomen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst April 28, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2013 Ben juist van kabelshifter terug naar stangen gegaan ivm orginaliteit. Heb 2.5'' bodylift met hard kunststof blokken maar moest mijn motorsteunen vernieuwen omdat ik niet in z'n 1 meer kon komen (blok en bak lagen iets gekanteld tov chassisbalk) schakelt nu goed. Het is vrij eenvoudig te checken, het haakje naar je bak moet recht tov het glijlagertje op je chassisbalk zitten en dus vrij kunnen bewegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst April 29, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2013 Bij montage van de schakelstangen van mijn Chief ontdekte ik dat er minimaal 2 adapters bestaan voor de th 400. Het ene zijn 2 "vorkjes die in elkaar grijpen met veertjes ertussen, de andere is een haak die van onder door twee gaten in de adapter schuift. Alles met wat ruimte om het bewegen van de bak te ondervangen, ik had de bak uit de ene en het chassis met het andere systeem. Dus de boel bij elkaar gezocht en ik had op dat moment alleen het systeem met de vorkjes compleet, dus die gebruikt. Ik heb twee dingen ervaren, namelijk dat de bevestiging tegen de chassisbalk in hoogte en breedte versteld kan worden(zitten sleuven in) Dus door dat aan te passen verander je de hoek t.o.v. de bak. En dat het systeem met de twee vorkjes erg hoog (ik heb zelfs een deukje in de body gemaakt) t.o.v. de bak uitkomt. Het andere systeem met de haak zit een stuk lager en lijkt mij meer flexibel. het hangt ook wel samen met de staat van motor en bak rubbers. Het systeem met de vorkjes was standaard onder een wagoneer 72, het sysyteem met de haak zat onder de Chief uit 78. Ik ben dus overgegaan op het systeem met de haak , omdat bij de boel ook af en toe vast zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.