Spring naar bijdragen

Achter As Revisie?


Recommended Posts

Zeker knap staaltje, en ook goede foto's en uitleg erbij super job, voor een klein bedrag  :thumbsup: TOP en ook leerzaam, bij lagers alleen is dit zo wel te doen.  :thumbsup:

 

Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zou ik niet graag met een 3/4" slagtol die arme tandjes van de kroon en pignon willen mishandelen.

Voortaan eerst het diff eruit wippen en dan de aandrijfas flens vast zetten. Ten slotte moet je deze flens ook vast zetten om de crushsleeve weer samen te persen.

Even voor de duidelijkheid, je hebt een revisie en je hebt het vervangen van lagers, dat zijn natuurlijk 2 verschillende zaken .

Heb je je nog afgevraagd waar die lager beschadiging vandaan kwam? Dat was geen normale ouderdomsslijtage.

Maar goed, hij doet het weer en daar ging het om.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid, je hebt een revisie en je hebt het vervangen van lagers, dat zijn natuurlijk 2 verschillende zaken 

 

Nee, revisie is dat vervangen dat het geheel, weer voor een langere periode mee gaat!

Daar kan hier makkelijk spraken van wezen

Daarom moet je altijd goede afspraken maken wat er gebeurt met een revisie, als je het door een ander laat doen.

En kunnen er grote prijs verschillen wezen.

 

Overbodig te zegen misschien als ik kijk naar andere topics, van regeerders hier, maar toch.

 

Groet Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet?

Daar heb je wel een punt JeePee, even niet aan gedacht  :frusty:  maar dat zal hij toch wel goed gedaan hebben hopen we maar.

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet?

Ik heb dit gevraagd aan iemand die dagelijks dit werk doet hoe ik dat zou moeten doen.

Hij zei doordat de crush sleeve steeds constante druk geeft is al je hem een stukje inveert voldoende.

Als je aan je sleutel gaat hangen en je voelt hem inveren is het altijd goed.

 

Bij deze Diff onder de WJ kan het zo....

 

Dop erop met het krachtstuk uit de doppen doos op de pion moer en er voorzichtig aan gaan hangen dan voel je de crush sleeve een stukje in veren dan is het goed.

 

goed met zeer grote bahco of moordenaar de as tegen houden( ik heb een grote moordenaar op de brug laten rusten zodat de as goed vast stond.

 

 

ben nu paar duizend kilometer verder nog steeds geruisloos ben nog steeds blij met reparatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit gevraagd aan iemand die dagelijks dit werk doet hoe ik dat zou moeten doen.

Hij zei doordat de crush sleeve steeds constante druk geeft is al je hem een stukje inveert voldoende.

Als je aan je sleutel gaat hangen en je voelt hem inveren is het altijd goed.

Een weinig wetenschappelijke benadering. De crushsleeve is een afstandbus die door vervorming op maat wordt gemaakt. De druk op de bus is daarbij niet van belang, wel de voorspanning die daardoor op de lagers ontstaat.

Maar als jij er blij mee bent, zal ik niet verder over zeuren :thumbsup:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...