EJG Geplaatst February 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2013 Netjes gedaan, hoelang ben je ermee bezig geweest ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst February 27, 2013 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2013 Twee jaar geleden heb ik ook alleen de lagers vervangen zonder uit te klokken ,Ik denk als je ook de tandwielen gaat vervangen je zeker moet shimmen. Bij alleen de lagers vervangen kan er volgens mij niet veel fout gaan met de afstelling dat blijft het zelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst March 1, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2013 Zeker knap staaltje, en ook goede foto's en uitleg erbij super job, voor een klein bedrag TOP en ook leerzaam, bij lagers alleen is dit zo wel te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2013 Zeker knap staaltje, en ook goede foto's en uitleg erbij super job, voor een klein bedrag TOP en ook leerzaam, bij lagers alleen is dit zo wel te doen. Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2013 Verder zou ik niet graag met een 3/4" slagtol die arme tandjes van de kroon en pignon willen mishandelen. Voortaan eerst het diff eruit wippen en dan de aandrijfas flens vast zetten. Ten slotte moet je deze flens ook vast zetten om de crushsleeve weer samen te persen. Even voor de duidelijkheid, je hebt een revisie en je hebt het vervangen van lagers, dat zijn natuurlijk 2 verschillende zaken . Heb je je nog afgevraagd waar die lager beschadiging vandaan kwam? Dat was geen normale ouderdomsslijtage. Maar goed, hij doet het weer en daar ging het om. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Classic Geplaatst March 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2013 Even voor de duidelijkheid, je hebt een revisie en je hebt het vervangen van lagers, dat zijn natuurlijk 2 verschillende zaken Nee, revisie is dat vervangen dat het geheel, weer voor een langere periode mee gaat! Daar kan hier makkelijk spraken van wezen Daarom moet je altijd goede afspraken maken wat er gebeurt met een revisie, als je het door een ander laat doen. En kunnen er grote prijs verschillen wezen. Overbodig te zegen misschien als ik kijk naar andere topics, van regeerders hier, maar toch. Groet Arie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dickyturbo Geplaatst March 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2013 Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet? Daar heb je wel een punt JeePee, even niet aan gedacht maar dat zal hij toch wel goed gedaan hebben hopen we maar. Gr. Dick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst March 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2013 Netjes gedaan, hoelang ben je ermee bezig geweest ? Precies 6 uur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst March 23, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2013 Lagers vervangen is niet echt spannend. Ik mis in de beschrijving het enige wat problemen kan opleveren...hoe is de crush sleeve weer op de correcte spanning gezet? Ik heb dit gevraagd aan iemand die dagelijks dit werk doet hoe ik dat zou moeten doen. Hij zei doordat de crush sleeve steeds constante druk geeft is al je hem een stukje inveert voldoende. Als je aan je sleutel gaat hangen en je voelt hem inveren is het altijd goed. Bij deze Diff onder de WJ kan het zo.... Dop erop met het krachtstuk uit de doppen doos op de pion moer en er voorzichtig aan gaan hangen dan voel je de crush sleeve een stukje in veren dan is het goed. goed met zeer grote bahco of moordenaar de as tegen houden( ik heb een grote moordenaar op de brug laten rusten zodat de as goed vast stond. ben nu paar duizend kilometer verder nog steeds geruisloos ben nog steeds blij met reparatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 24, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2013 Ik heb dit gevraagd aan iemand die dagelijks dit werk doet hoe ik dat zou moeten doen.Hij zei doordat de crush sleeve steeds constante druk geeft is al je hem een stukje inveert voldoende. Als je aan je sleutel gaat hangen en je voelt hem inveren is het altijd goed. Een weinig wetenschappelijke benadering. De crushsleeve is een afstandbus die door vervorming op maat wordt gemaakt. De druk op de bus is daarbij niet van belang, wel de voorspanning die daardoor op de lagers ontstaat. Maar als jij er blij mee bent, zal ik niet verder over zeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.