Spring naar bijdragen

Alarm Gaat Er Soms Niet Af


thezeeuw
 Share

Recommended Posts

Ben ik weer. loop steeds van het ene dingetje naar het andere. Zo nu weer: heb al een paar keer (tot nog toe altijd enkel sochtends) dat als ik met de afstandbediening mn liberty 2004 open, ik argeloos in wil stappen en dan het alarm afgaat.

Zo ook vanmorgen, maar toen viel me wel op dat de knipperlicten slechts 2x knipperden ipv 3x wat ie anders doet!

Ga er dus nu vanuit dat de derde knipper de ontmanteling van het alarm is.

Vraag is natuurlijk: waarom knippert ie heel af en toe slechts 2x (en laat dus het alarm op scherp) en niet 3x???

Had onlangs de batterijen van de AB al vervangen...

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch raar? Misschien iets met contact/kortsluiting door condens of zo? Is in ieder geval best vervelend zo sochtends vroeg om 6uur alarm door de straat...

Moet daarna ook trouwens minstens 2x op knoppie AB duwen om het alarm te laten zwijgen... (of heeft dat er misschien mee te maken dat ik 1x drukken enkel bestuurder open en 2x drukken alles open heb ingesteld, bedenk ik me nu....ff keertje uitproberen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gebeurt het hier al sinds 2003, sinds we de auto hebben... Misschien zo heel af en toe een foutje dat het alarm het seintje niet oppakt ofzo. 1x drukken is voldoende, maar omdat het ongeveer een seconde duurt totdat ie is uitgeschakeld hebben we de neiging om 5x achterelkaar op het knopje te rammen haha. Alarm heeft niks te maken met de 'drivers door first' functie, deze functie kun je trouwens via de boordcomputer uitschakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Lijkt wel vaker te gebeuren, nu denk ik zo'n 1x per week.

Wat ik nog veel vervelender vind is dat gisteren voor het eerst bij afsluiten-knop drukken hij slechts 1x kort knipperde, en dus NIET op slot/alarm ging!

Dit betekent dus continu kijken bij openen/sluiten hoe en hoe vaak ze naar je knipoogt...

Waar zou dit aan kunnen liggen (batterijen heb ik al vervangen)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij mag niet lang knipperen bij het sluiten! Dat betekent dat de batterijen van de alarm zwak zijn. Deze kun je zelf vervangen, maar moeten wel gesoldeerd worden. Ze zitten in de sirene, maar waar de batterijen verkrijgbaar zijn durf ik niet te zeggen. Ik heb ze vorig jaar zelf gehaald bij de importeur van Chrysler-alarmsystemen in Duiven, maar ik denk dat als je dezelfde soort erin soldeert dat het dan goed moet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Masis. Maar haalt ie zn stroom dan niet gewoon van de accu? Als het idd de batterijen zijn dan kan dat wellicht ook het niet reageren verklaren?

Gister trouwens een paar keer grprobeerd en 0 succes. Vanmorgen denk ik: nog 1x proberen: nix aan de hand! M.i. lijkt het toch ook iets met het weer (temp) te maken te hebben. En dat sluit dan weer aan: koude batterijen preseteren slechter, en als ze dan al niet zo heel goed meer zijn...1+1 lijkt 2.

Ff voor mij, want ik weet niet beter: als ik op knoppie 'open' duw dan hoort de auto 3x te knipperen. Doet ie het 2x dan istie wel open maar zit het alarm er nog op.

Maar als ik op knoppie 'sluiten' duw dan heeft de auto tot nog toe vrijwel altijd 1x lange knipper. Dit hoort dus niet en is teken dat batterijen bijna op zijn.

Wat hoort ie dan wel te doen bij afsluiten? 1x kort knipperen? 2x?

En wat voor informatie is er eventueel nog meer uit knippergedrag af te leiden?

Alvast bedankt,

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Marco,

Ik zal even wat duidelijker proberen uit te leggen wat ik ervan weet.

Normaal gesproken hoort hij inderdaad 3x kort te knipperen bij het openen. Dat laatste is voor het alarmsysteem. Stel dat je alleen de deuren op slot hebt gedaan zonder het alarm erop te zetten (knopje op een van de voordeuren naar beneden drukken en de deur dicht gooien) dan knippert hij bij het openen bijvoorbeeld 2x kort, want er is geen sprake van een alarm.

Sluiten is een ander verhaal. Hier zijn er 3 mogelijkheden:

-1x normaal knipperen (zo'n 2-3 seconden). Dit is zoals het hoort, deuren gaan op slot en het alarm gaat erop).

-1x lang knipperen (4-6 seconden). Hier gaat het fout. Dit is een melding dat er iets mis is met het alarmsysteem. Meest waarschijnlijke is dat de batterijen zwak of defect zijn van het alarmsysteem (zitten in de sirene). Ook kan het zijn dat er gewoon slecht contact is, als de sirene bijvoorbeeld ontkoppelt is geeft hij ook deze foutmelding. Maar de batterijen zijn zoals gezegd het meest waarschijnlijke, die dingen zijn al wat jaartjes oud en zijn meestal aan het einde van de levensduur.

-1x kort knipperen (net als 1 van de 3 knippers bij het openen). Dit doet hij als je op Lock drukt terwijl alles al op slot zit, en het alarmsysteem actief is.

Let wel op, om ervoor te zorgen dat de de lichten knipperen zoals het het hoort en hierboven beschreven, moet er wel een instelling in de boordcomputer goed staan. Uit mijn hoofd is dit Menu> Flash lights when unlocking > Y.

Succes, hou ons maar op de hoogte :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Omdat ik vreselijk lui ben, heb ik de sirenebatt. nog niet nagekeken/vervangen. Doe tegenwoordig de deuren gewoon met de sleutel op slot, dus geen alarm.

Openen doe ik dan weer wel met de AB. Echter wat ik vanmorgen ook probeerde, de auto wel keurig 2x knipperen, maar de rode knipperlampjes blijven branden!

Ik dus zenuwachtig: per ongeluk toch gisteren alarm erop gezet?

Na lang denken, en zeker weten van niet het erop gegokt: pfoe... geen kabaal

Sleutel in contact, en aan zetten. Nogmaals op knoppie AB drukken: rode lampjes gaan uit en motor start gewoon.

Nogmaals de hele procedure: uitgestapt, afgesloten met sleutel, wachten tot de rode lampjes knipperen, met AB openen, rode lampjes blijven knipperen, contact maken, nogmaals AB, rode lampjes uit, en motor start.

 

Ikke naar mn werk, daar uit hufterigheid nog 1x geprobeerd: auto afgesloten met sleutel, wachten op rode knippers, AB gebruiken om te openen: en je raadt het al: GEEN knippertjes meer en alles lijkt normaal.

 

Wat me wel opvalt is dat het eerdere gezeik met het alarm en nu de onderbreker iedere keer is met koud(er) weer. Toeval? Herkenbaar?

Loop ik risico dat ik dadelijk ergens sta en ik niet meer kan starten?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet het nu toch echt gaan nakijken. Vanmorgen pas na ongeveer zon 20x op de AB geduwd te hebben met sleutel in slot sprong ie van de startblokkering.

 

Denk dat hiermee wel enigszins aangetoond is dat het iets met kou te maken heeft, want op mn werk aangekomen: geen probleem. En als ik smiddags weer naar huis ga, zoals gisteren, heeft de auto lekker in het zonnetje gestaan en dan werkt als helemaal toppie ondanks dat ie dus weer zon 9 uur heeft stilgestaan.

 

Deurvergrendeling dicht/open werkt wel als een speer met de AB. Waarom de blokkering dan niet? En daardoor dus ook niet het alarm, neemik aan omdat dat de stap is die na de blokkering komt (en waar ie dus niet aan toe komt)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik vreselijk lui ben, heb ik de sirenebatt. nog niet nagekeken/vervangen. 

 

 

Moet het nu toch echt gaan nakijken. Vanmorgen pas na ongeveer zon 20x op de AB geduwd te hebben met sleutel in slot sprong ie van de startblokkering.

 

Denk dat hiermee wel enigszins aangetoond is dat het iets met kou te maken heeft, want op mn werk aangekomen: geen probleem. En als ik smiddags weer naar huis ga, zoals gisteren, heeft de auto lekker in het zonnetje gestaan en dan werkt als helemaal toppie ondanks dat ie dus weer zon 9 uur heeft stilgestaan.

 

 

 

Tsja...... je geeft zelf het antwoord al.  

 

Nog even een vraagje, je weet wat kou met accu capaciteit doet?  :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Marco,

Ik zal even wat duidelijker proberen uit te leggen wat ik ervan weet.

-1x lang knipperen (4-6 seconden). Hier gaat het fout. Dit is een melding dat er iets mis is met het alarmsysteem. Meest waarschijnlijke is dat de batterijen zwak of defect zijn van het alarmsysteem (zitten in de sirene). Ook kan het zijn dat er gewoon slecht contact is, als de sirene bijvoorbeeld ontkoppelt is geeft hij ook deze foutmelding. Maar de batterijen zijn zoals gezegd het meest waarschijnlijke, die dingen zijn al wat jaartjes oud en zijn meestal aan het einde van de levensduur.

Succes, hou ons maar op de hoogte :)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Afgelopen vrijdag is de sirene, gereviseerd en wel (oa batterij vervangen) teruggeplaatst. Knipper-indicatie bij sluiten lijkt nu ok, net ietsie langer als bij openen, dus zeker geen 10 seconden meer. Hoopvol.

Tot vanmorgen: grrrrr...#@!$@#$@#$@  weer niet vant alarm! Hoefde nu slechts 1x extra te duwen en toen ging ie er wel vanaf....

Ben benieuwd de volgende dagen: was dit 1x toeval/pech? Of heeft de sirene-revisie/het vervangen van de batterij hiet niet (voldoende) geholpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Met de af en toe nachtvorst toch weer vaak haperende startonderbreking/alarm, dus weer terug naar de dealer.

Daar doet ie het natuurlijk goed...duh...want is dan lekker warm.

Hebben ze de alarmmodule losgekoppeld en een tijdje in de vriezer gelegd, daarna weer aangesloten en jawel: storing!

Nu schijnt de alarmmodule (wat iets anders is als de sirene) niet open te maken te zijn, en moet dus vervangen worden omdat zo het lijkt deze dus op de een of andere manier gevoelig is voor vorst. Vastvriezend relais of zo?

Anyway: nieuwe module is besteld, en hoop nu toch hiermee hier van af te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...