Spring naar bijdragen

Versnellingsbak (Ax15) Spoelen


janwilliamsf1
 Share

Recommended Posts

Halloooo!!

Ik kwam er laatst achter dat de rubber van mijn versnellingsbak bij de pook was gescheurd. Nu komt dat niet zo mooi uit omdat ik laatst best wel in die diepe plomp vastzat wat dus betekent dat er sand in mn bak is gekomen. geluk is wel dat ik weinig heb gereden in de tussen tijd (2km ofzo).

Maar ik moet dus mijn olie vervangen.

Heb ik dus de stop eruit gehaald gisteravond en normaal stroomt het oude olie eruit alleen nu was het dus een dikke drap met zand en prut. Heb ik dus de hele nacht laten lopen en er loopt nu niks meer uit (ochtend erna).

Nu weet ik 100% zeker dat er nog "rest-zand" in de bak zit, hier kun je vanuit gaan.

Hoe kan ik dit het beste eruit krijgen/spoelen? kan ik daar remreiniger voor gebruiken?

groet jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het kwaad als ik het volgende doe:

Versnellingsbak vul met olie, even goed rond rijden tot alles warm is enzo en dan direct weer leeg laten lopen?

Er zal dus nog wel een beetje zand enzo inzitten denk ik tijdens het rijden, maar zodra de olie iets warmer is zal de dikte natuurlijk ook afnemen en heb ik kans dat de olie met sand er beter uitloopt.

2x doen ofzo en dan klaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou als je daadwerkelijk maar zo weinig heb gereden het eerst eens proberen met diesel.Baadt het niet dan schaadt het ook niet,met andere woorden als het niet lukt dan kan je hem altijd nog uit elkaar halen.

Mocht je het idee hebben dat het wel werkt spoel dan net zolang totdat je zeker weet dat hij schoon is aan de binnenzijde, of met andere woorden als je zeker van bent dat er dus geen zand meer uit komt.

Je kan dit redelijk makkelijk controleren door de vloeistof die uit de bak komt iedere keer te zeven.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe kan ik merken dat het gedaan is??

Dus als ik gewoon met rode diesel het spul doorspoel moet er nix aan de hand zijn?? paar keer lijkt me voldoende..

Of er niets aan de hand is kan ik je zo niet met zekerheid zeggen,blijft natuurlijk dat zand en lagers elkaar al niet lief vinden dus of je geen schade hebt blijft gokken.

Hoeveel keer je moet spoelen had ik al beschreven dus zomaar een paar keer spoelen lijkt me niet de methode ik zou het enigzins serieus aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij verklaarde ze ooit hier voor gek hier. en vooral een paar van die modderetters. dat ik mijn transmissie spoelde met diesel. maar je ziet wel dat er meerdere forumers hier zijn die hun transmissie met diesel smeren. en zo smeer ik ook mijn diffs. want ik heb aftappluggen op diff deksels gemonteerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij verklaarde ze ooit hier voor gek hier. en vooral een paar van die modderetters. dat ik mijn transmissie spoelde met diesel. maar je ziet wel dat er meerdere forumers hier zijn die hun transmissie met diesel smeren. en zo smeer ik ook mijn diffs. want ik heb aftappluggen op diff deksels gemonteerd

Omdat er meer mensen iets doen is het de beste oplossing... Er zijn erg veel mensen die oorlog voeren. Goed plan zeker? :frusty:

Ed heeft het over rode diesel, dus zonder alle additieven in moderne diesel. Heel wat anders dan wat jij van plan was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat er meer mensen iets doen is het de beste oplossing... Er zijn erg veel mensen die oorlog voeren. Goed plan zeker? :frusty:

Ed heeft het over rode diesel, dus zonder alle additieven in moderne diesel. Heel wat anders dan wat jij van plan was.

en ja rode diesel is verkrijgbaar tot

31-12-2012 daarna is over en uit :wub: :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...