Berrie Geplaatst October 31, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2012 Als het koud is buiten. (laatste tijd dus) en ik rijd weg en geef gas, dan ontstaat er plaatselijke mist. na 50 meter is het over en is er geen vuiltje aan de lucht. iemand een idee? 2.8 Diesel bouwjaar 2003. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Hoe ruikt de rook? Zoetig, duid op koelvloeistof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thezeeuw Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 gewoon condens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Witte rook bij een koude dieselmotor duidt op onverbrande brandstof. Omdat het kort optreedt bij koude start zou ik als eerste denken aan een defecte gloeibougie. Na kort draaien van de motor wordt de betreffende cilinder ook warm genoeg (door de warmte van de compressie) om gewoon mee te gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berrie Geplaatst November 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 Bedankt voor de reacties. gezien feit dat de mensen die ik op dat moment inhaal een vies gezicht trekken is het geen zoete lucht. heb maar afspraak gemaakt bij garage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2012 gezien feit dat de mensen die ik op dat moment inhaal een vies gezicht trekken is het geen zoete lucht. lol...... was het maar zo makkelijk.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berrie Geplaatst November 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 garage heeft geen uitwendig lek kunnen vinden. is dus bang dat het toch koppakking is. schatting 1500,- euro. is dat redelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 Ik zie de logica niet. Waarom zou dat een lekke koppakking zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berrie Geplaatst November 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 de logica is. water verdwijnt uit koelvloeistof reservoir. witte rook uit uitlaat. geen uitwendige lekkage. dus moet het inwendig ergens verdwijnen. op zich zie ik in het reservoir geen bruin water. olie is ook schoon, geen aanslag op de dop. start als een jeep ) dat zou weer duiden op "geen" lekke koppakking. afijn. dan maar lekker doorrijden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 Heeft je garage ook de koelvloeistof getest op aanwezigheid van verbrandings gassen in de koelvloeistof? Hebben ze het koelsysteem afgeperst om de lekkage op te sporen? Witte rook kan nog steeds meerdere oorzaken hebben........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berrie Geplaatst November 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 Weet de details niet. druk op koelsysteem is getest. die was goed. verder is er geen "pindakaas" aanwezig. geen witte aanslag op oliedop. dus kan er wel geld tegenaan gooien om het te laten testen. maar daar heb ik geen zin in. blijf gewoon rijden en als het erger wordt zien we dan wel weer. hopelijk komt er iemand op het forum langs die zelfde probleem heeft gehad (inclusief oplossing) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2012 Koelvloeistofverlies was nog niet gemeld. Maar dan nog, kans dat koelvloeistof met lage druk in de verbrandingsruimte met hoge druk stroomt lijkt me klein. Omgekeerd zou logischer zijn. Gewoon doorrijden en afwachten lijkt me wel een redelijke optie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Partagas Geplaatst December 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2012 Volgens het boekje: EXCESSIVE WHITE SMOKE/ POSSIBLE CAUSE CORRECTION Air in fuel supply: Possible leak in fuel supply side. Inspect fuel system Coolant leaking into combustion chamber. Perform pressure test of cooling system. Diagnostic Trouble Codes (DTC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.