Spring naar bijdragen

Koelvloeistof Niveau Gaat Hard, Lpg Als Oorzaak?


Recommended Posts

okay, de titel klinkt misschien een beetje krom maar ik denk dat het duidelijk is zo,

ZIE FOTO:

post-5694-0-58991400-1350722792_thumb.jp

op 7 september 2012 heb ik bij km stand 201500 de koelvloeistof helemaal vol bijgevuld,

vandaag kijk ik even onder de motorkap, bij +- 206500 km is het niveau met ongeveer een derde gedaald! Nou is het zo dat dat bakje nog best wel naar beneden doorloopt, er kan dus best wat vloeistof in, maar ik vind het toch wat veel voor 5000 km!

Nu is mijn vraag, kan het met de LPG installatie te maken hebben ? Ik heb ergens gelezen dat de verbrandingstemperatuur van lpg hoger is dan van benzine.

Ik weet niet of de auto op benzine eerder ook al zoveel vloeistof gebruikte, toen ik hem kreeg liet ik meteen lpg in bouwen. Het viel mij net voor de beurt op 7 september op dat er weinig coolant in de bak was, dus ik vermoed dat dit al sinds de inbouw zo is...

Kan iemand mij uitleggen of dit met elkaar te maken heeft, is de lpg installatie verkeerd afgesteld misschien, of heb ik ergens een lekje van de coolant ?

Alvast dank!

o. de auto is trouwens een 1998 ZJ met 6 cilinder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

okay, de titel klinkt misschien een beetje krom maar ik denk dat het duidelijk is zo,

ZIE FOTO:

post-5694-0-58991400-1350722792_thumb.jp

op 7 september 2012 heb ik bij km stand 201500 de koelvloeistof helemaal vol bijgevuld,

vandaag kijk ik even onder de motorkap, bij +- 206500 km is het niveau met ongeveer een derde gedaald! Nou is het zo dat dat bakje nog best wel naar beneden doorloopt, er kan dus best wat vloeistof in, maar ik vind het toch wat veel voor 5000 km!

Nu is mijn vraag, kan het met de LPG installatie te maken hebben ? Ik heb ergens gelezen dat de verbrandingstemperatuur van lpg hoger is dan van benzine.

Ik weet niet of de auto op benzine eerder ook al zoveel vloeistof gebruikte, toen ik hem kreeg liet ik meteen lpg in bouwen. Het viel mij net voor de beurt op 7 september op dat er weinig coolant in de bak was, dus ik vermoed dat dit al sinds de inbouw zo is...

Kan iemand mij uitleggen of dit met elkaar te maken heeft, is de lpg installatie verkeerd afgesteld misschien, of heb ik ergens een lekje van de coolant ?

Alvast dank!

o. de auto is trouwens een 1998 ZJ met 6 cilinder.

Als je het reservoir helemaal hebt bijgevuld is er geen ruimte meer voor vloeistof die uit de radiator tijdelijk naar het reservoir wil dus zal het er uitgeperst worden. Als het goed is, is er op het reservoir aangegeven tot waar maximaal bijgevuld mag worden (dus niet helemaal vol)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij warmgedraaid is, voorzichtig (voorzichtig !) eens het deksel eraf draaien en dan afwisselend gasgeven en gaslossen.

Als je luchtbellen ziet bubbelen in het reservoir heb je ergens tegendruk, die in het slechtste geval door een defecte koppakking veroorzaakt wordt.

Kijk alvast ook alle slangen na op lekkage of groene smurrie en voel eens aan het tapijt aan de passagierskant...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het nu zie is dat op de foto zo ongeveer het maximum niveau dat bij mij is aangegeven en als ik nog eens kijk staat hij bij jou er iets boven. Voor maximum- en minimum niveau staat een nok, maar die is bij jou afgedekt door iets van de LPG, met dat paarse ding bovenop. Kijk nog maar eens goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het nu zie is dat op de foto zo ongeveer het maximum niveau dat bij mij is aangegeven en als ik nog eens kijk staat hij bij jou er iets boven. Voor maximum- en minimum niveau staat een nok, maar die is bij jou afgedekt door iets van de LPG, met dat paarse ding bovenop. Kijk nog maar eens goed.

er zijn op twee hoogtes soort van uitsteeksels/ nok, er mag dus alleen tot de 2e nok worden gevuld ? Alles wat daarboven is gevuld wordt dan eruitgeperst als ik het goed begrijp. Wat gek dan dat ze bij jeebees tilburg dit zo hebben laten staan dan ? Zij hebben namelijk de datum bij de beurt erop gezet.

Zoals ik het dus goed begrijp zal er binnenkort nadat het niveau van de bovenste nok is bereikt minder vloeistof gebruikt worden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...