Spring naar bijdragen

Lekkage Tussenbak


Recommended Posts

Ik heb een tijdje zitten snuffelen op het forum naar een goede beschrijving voor het vervangen van de afdichting die tussen de aandrijfas naar achteren en de tussenbak zit.

Ik heb deze helaas niet gevonden. Wel een paar die voor mij (Leek) niet duidelijk waren! :wacko:

Als er toch een goede "How Too" is dan zie ik graag de link tegemoet!

Er hangen een aantal druppels olie aan de tussenbak. ik wil graag de afdichting vervangen en heb daarbij jullie hulp nodig.

Kunnen de profs op dit forum mij stap voor stap helpen bij deze klus? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als ik het goed lees is alleen de kering lek, deze kun je zo bij B&S bestellen voor 20,= . :thumbsup: De aandrijfas haal je er zo uit nadat de beugel rondom de kruisjes los is gemaakt, dan even de oude kering eruit met een schroevedraaier (oppassen voor beschadegingen aan het aluminium huis :no: en dan de nieuwe er gelijkmatig in kloppen met een hamer :dry: en klaar is kees (ik denk dat ie zo heet :whistle: )

succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Ik heb een tijdje zitten snuffelen op het forum naar een goede beschrijving voor het vervangen van de afdichting die tussen de aandrijfas naar achteren en de tussenbak zit.

Ik heb deze helaas niet gevonden. Wel een paar die voor mij (Leek) niet duidelijk waren! :wacko:

Als er toch een goede "How Too" is dan zie ik graag de link tegemoet!

Er hangen een aantal druppels olie aan de tussenbak. ik wil graag de afdichting vervangen en heb daarbij jullie hulp nodig.

Kunnen de profs op dit forum mij stap voor stap helpen bij deze klus? :rolleyes:

 

 

 

Hallo. Kun je ook even op de bovenkant van je tussenbak voelen. Zeg maar meer aan de achterkant vlakbij waar de achteras de tussenbak ingaat, Daarboven zit een rubberen dop. Daar gaat naar een tijd wel eens ruimte inzitten en gaat het ook lekken. Die dop kun je eruithalen en met een beetje kit weer terug doen (eerst even ontvetten). Dan ben je eraf. I kdacht dat het ook eerst mijn keering was.

 

Manuel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vandaag de plug bovenop de tussenbak verwijderd en terug gezet met vloeibare pakking. Tussenbak schoongemaakt om over een aantal dagen te zien of dit de oplossing is voor de lekkage.

 

Gelijk even het peil gecontroleerd en bijgevuld.

 

Allen bedankt voor de tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hola, mijn tussenbak lekt tussen versnellings en tussenbak, echt op de naad aan de onderkant, (alleen rijdend). Heb gewacht tot hij uitgelekt was de boel ontvet beetje geschuurd en er 2 componenten metaal op aangebracht. (afwachten of dit het houdt). Anders lijk ik een groter probleem te hebben, dus wat dan te doen,

ziet er niet eenvoudig uit om daar even een pakking te vervangen ! :dry:

 

Welke olie kan er daar lekken ? van de tussenbak dus of de versnellingsbak ?.

 

Overigens bleek na niveau-controle van de tussenbak dat er meer dan genoeg in zat. Tenminste volledig horizontaal staande liep er olie uit de vuldop. Zeker men zijn kont omhoog gevuld B)

 

Deze tussenbakolie moet ik verversen wie kan mij zeggen welke olie daarin moet  ? (het lijkt wel een oliemagazijn die wagen).

 

Hasta pronto. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arjan kleur is rood, dus zou van versnellingsbak moeten zijn, ware het niet dat ik gister het niveau van de tussenbak gecontroleerd heb en deze  wat meer naar bruin neigt. Olie van de tussenbak wilde ik sowieso vervangen omdat ik niet weet  hoe oud deze is.

 

Intussen 2 ritjes gemaakt, en nog geen druppels te zien.

 

Bouwt zich tijdens het rijden veel druk op in die bak ? en is dat afhankelijk van het aantal toeren of de prestaties die deze moet leveren ?

 

Weet jij of iemand dat ?

 

Gracias y hasta pronto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zover ik er achter ben, is waarschijnlijk de keerring lek van de uitgaande as versnellingsbak. De olie hoopt zich op in de tussenruimte van de 2 bakken. Er zit op het onderste punt een soort gaatje.

 

Dit heb ik dichtgesmeerd met 2 comp. metaal. (kan ik nog blijven rijden), later lekte de olie weer boven het smeersel uit, dus waarschijnlijk zit daar ook geen pakking tussen.

 

Ik wil die keerring gaan vervangen, maar weet iemand de juiste benaming daarvan, of een duidelijke foto i.v.m. bestellen  ???

 

Kan ik de bak zover laten zakken dat ik bij de bovenste bouten kan  ???

 

Wie wil mij helpen met deze vragen.....?

 

Alvast bedankt.

bewerkt door just for fun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...