Spring naar bijdragen

Tj Zonder Swaybar


Moto
 Share

Recommended Posts

Heb vanmiddag de swaybar van de Jeep gehaald om deze een klein beetje op te knappen. Was erg verroest.

Nu reed is met mijn YJ vaker met de disconnects los dan vast, was geen probleem met de bladveren.

Nu vraag ik me af ik ik ook met de TJ zonder swaybar kan rijden i.v.m. schroefveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vanmiddag de swaybar van de Jeep gehaald om deze een klein beetje op te knappen. Was erg verroest.

Nu reed is met mijn YJ vaker met de disconnects los dan vast, was geen probleem met de bladveren.

Nu vraag ik me af ik ik ook met de TJ zonder swaybar kan rijden i.v.m. schroefveren.

Kees,

Ik zou het zeker niet doen tenzij je van je TJ af wil.......

Een YJ met bladveren kan er beter tegen als je de swaybar los heb gekoppelt dan een TJ met spiraalveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn ZJ 4,5 inch verhoogd vaak gereden zonder swaybar valt best mee hoor.

De trackbar is een ander verhaal, kan bij bladveren weg en dan rijdt het nog enigssinds maar bij schroefveren wordt de auto onbestuurbaar.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn ZJ 4,5 inch verhoogd vaak gereden zonder swaybar valt best mee hoor.

De trackbar is een ander verhaal, kan bij bladveren weg en dan rijdt het nog enigssinds maar bij schroefveren wordt de auto onbestuurbaar.

Ivo

Bij de XJ met spiraalveren voor en bladveren achter was het rijden zonder swaybar voor bij 100 km of meer per uur een gewaagde onderneming hoor in het drukke verkeer.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de XJ met spiraalveren voor en bladveren achter was het rijden zonder swaybar voor bij 100 km of meer per uur een gewaagde onderneming hoor in het drukke verkeer.

Ik heb net een RE kit (3,5") onder m'n XJ zitten maar bij die kit wordt de achterste swaybar - volgens de instructies - verwijderd. Daar dus ook de bladveren. De voorste swaybar (bij de schroefveren) blijft wel zitten - met (dis)connects.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een YJ met bladveren kan er beter tegen als je de swaybar los heb gekoppelt dan een TJ met spiraalveren.

Da's nou precies hetgeen ik dacht Mich.

Doe ik het toch maar effe niet. Swaybar staat al lekker in de Tjet, dus als het droog is kan die er morgen weer op.

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De swaybar (stabilisatorstang) gaat het rollen (overhellen) van de carrosserie tegen. Erg belangrijk bij met name een uitwijkmanoeuvre zoals een elandproef. De kans dat je daarbij ondersteboven gaat is een stuk groter zonder stabilisatorstang.

Als je onverhoopt ooit bij een dergelijk ongeval betrokken raakt hoop ik voor je dat ze niet ontdekken dat je de stang verwijderd hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt ook heel erg van de stijfheid van je veren af natuurlijk, de elandproef (in mijn geval onverwachte invoegers op de snelweg :unsure: ) ben ik voor geslaagd.

Als je het niks vind: niet doen natuurlijk.

Kameel kom je wel boven de 80 km per uur B)

Maar het klopt dat er veel verschillende omstandigheden zijn. Dat speelt natuurlijk mee met het wel of niet aangesloten hebben van de swaybar.

Wat voor lift heb je ( standaard of ruim 4 inch ), type banden ( wegbanden of terreinbanden ), waar rij je ( Randstad of minder drukke wegen ), 100 km per uur persoon of 120 a 130 km per uur persoon.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...