Moto Geplaatst August 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2012 Heb vanmiddag de swaybar van de Jeep gehaald om deze een klein beetje op te knappen. Was erg verroest. Nu reed is met mijn YJ vaker met de disconnects los dan vast, was geen probleem met de bladveren. Nu vraag ik me af ik ik ook met de TJ zonder swaybar kan rijden i.v.m. schroefveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2012 Heb vanmiddag de swaybar van de Jeep gehaald om deze een klein beetje op te knappen. Was erg verroest. Nu reed is met mijn YJ vaker met de disconnects los dan vast, was geen probleem met de bladveren. Nu vraag ik me af ik ik ook met de TJ zonder swaybar kan rijden i.v.m. schroefveren. Kees, Ik zou het zeker niet doen tenzij je van je TJ af wil....... Een YJ met bladveren kan er beter tegen als je de swaybar los heb gekoppelt dan een TJ met spiraalveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst August 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2012 Ik heb met mijn ZJ 4,5 inch verhoogd vaak gereden zonder swaybar valt best mee hoor. De trackbar is een ander verhaal, kan bij bladveren weg en dan rijdt het nog enigssinds maar bij schroefveren wordt de auto onbestuurbaar. Ivo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2012 (bewerkt) Ik heb met mijn ZJ 4,5 inch verhoogd vaak gereden zonder swaybar valt best mee hoor. De trackbar is een ander verhaal, kan bij bladveren weg en dan rijdt het nog enigssinds maar bij schroefveren wordt de auto onbestuurbaar. Ivo Bij de XJ met spiraalveren voor en bladveren achter was het rijden zonder swaybar voor bij 100 km of meer per uur een gewaagde onderneming hoor in het drukke verkeer. August 25, 2012 bewerkt door michel1972 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst August 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2012 Bij de XJ met spiraalveren voor en bladveren achter was het rijden zonder swaybar voor bij 100 km of meer per uur een gewaagde onderneming hoor in het drukke verkeer. Ik heb net een RE kit (3,5") onder m'n XJ zitten maar bij die kit wordt de achterste swaybar - volgens de instructies - verwijderd. Daar dus ook de bladveren. De voorste swaybar (bij de schroefveren) blijft wel zitten - met (dis)connects. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst August 26, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2012 (bewerkt) Een YJ met bladveren kan er beter tegen als je de swaybar los heb gekoppelt dan een TJ met spiraalveren. Da's nou precies hetgeen ik dacht Mich. Doe ik het toch maar effe niet. Swaybar staat al lekker in de Tjet, dus als het droog is kan die er morgen weer op. August 26, 2012 bewerkt door Moto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2012 Ik rij al jaren zonder swaybar.. geen probleem. Beetje opletten met de snelle bochten op de snelweg. Alleen met lange (buitenlandse) ritten gaat ie er weer op. michel1972 overdrijft nogal *edit* hij rijd wel veel strakker m Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2012 De swaybar (stabilisatorstang) gaat het rollen (overhellen) van de carrosserie tegen. Erg belangrijk bij met name een uitwijkmanoeuvre zoals een elandproef. De kans dat je daarbij ondersteboven gaat is een stuk groter zonder stabilisatorstang. Als je onverhoopt ooit bij een dergelijk ongeval betrokken raakt hoop ik voor je dat ze niet ontdekken dat je de stang verwijderd hebt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2012 Hangt ook heel erg van de stijfheid van je veren af natuurlijk, de elandproef (in mijn geval onverwachte invoegers op de snelweg ) ben ik voor geslaagd. Als je het niks vind: niet doen natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2012 (bewerkt) Hangt ook heel erg van de stijfheid van je veren af natuurlijk, de elandproef (in mijn geval onverwachte invoegers op de snelweg ) ben ik voor geslaagd. Als je het niks vind: niet doen natuurlijk. Kameel kom je wel boven de 80 km per uur Maar het klopt dat er veel verschillende omstandigheden zijn. Dat speelt natuurlijk mee met het wel of niet aangesloten hebben van de swaybar. Wat voor lift heb je ( standaard of ruim 4 inch ), type banden ( wegbanden of terreinbanden ), waar rij je ( Randstad of minder drukke wegen ), 100 km per uur persoon of 120 a 130 km per uur persoon. August 27, 2012 bewerkt door michel1972 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2012 Ik rij al jaren zonder swaybar.. geen probleem. Beetje opletten met de snelle bochten op de snelweg. Alleen met lange (buitenlandse) ritten gaat ie er weer op. michel1972 overdrijft nogal *edit* hij rijd wel veel strakker m Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst August 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2012 Iedereen bedankt voor de input. Swaybar staat weer netjes in de Hammerite en zit alweer gemonteerd. Heb geen meter gereden zonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts