Menno Geplaatst May 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Komt ie weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Tja... ziet er op zich wel goed uit. Ik blijf echter twijfels houden bij de hoek op het achterste kruisje..... De as staat iets te vlak, wat tijdens inveren nog erger het geval zal zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst May 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 bedoel je dus dat ik de hoek groter moet maken? of juist kleiner? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Volgens mij moet je pignon meer omhoog.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 tis toch bijna niet mogelijk dat een bijna perfecte lijn kapot vliegt? In de landbouw bij ons worden kruisjes van cardans veel zwaarder belast onder grotere hoeken en die vliegen ook niet zomaar stuk. veranderen van merk van kruisjes? nu als een kruisje te zwaar belast wordt of het staat onder een foute hoek dan komt er zeker eerst speling op alvorens het stuk vliegt. ik begrijp er geen snars van.. veel moed en succes hmm tis mss een raar gedacht, maar als ik je foto's zo zie, dan merk ik dat je deel dat inschuift eigenlijk niet zo lang is. zou het mogelijk zijn dat wanneer je tegen "hoge" snelheid een verkeersdrempel pakt en je as veert maximaal in. dat je cardan niet genoeg kan inschuiven en een klap geeft tegen het kruisje? ik weet het is ver gezocht, mor ik heb geen andere uitleg succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 Het gaat erom dat er bij een hoek in een kruiskoppeling verschillen in doerental gaan optreden. Dat doen alle kruiskoppelingen. Op zich geen probleem, zodra de koppeling aan de andere kant van de as dezelfde hoek maakt, waardoor de schommeling weer ongedaan wordt gemaakt. Menno heeft echter een as met aan één kant een dubbele kruiskoppelingen, waardoor de as dus weer eenparig draait. Als dan in het achterste kruisje weer een hoek zit, ontstan er spanningen door dat de boel niet "mooi rond" loopt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.