Spring naar bijdragen

Hoe ziet mijn Grand eruit.....


Recommended Posts

We gingen een '78er blazer ophalen met een autoambulance. Deze is gaan slingeren, gas los en uitrollen deed niks dus gas erop en hopen dat je de boel weer recht kan trekken.

Maar helaas...... De hele handel ging alleen maar harder slingeren. De aanhanger brak los en lanceerde de Jeep. 2x over de kop.

We hadden niet veel lichaamelijk letsel. paar schaaf wondjes en een flinke buil.

We hebben gewoon keihard mazzel gehad, want we konden gewoon zelf uitstappen. Geen pijn in de nek enz.

Ik werk zelf bij de Brandweer in Haarlem, en ik kan je zeggen dat als we zo'n wrak tegen komen de mensen er vaak niet meer zelf uitstappen.

Maar goed de Grand total loss, en de Blazer gaan we nog even bekijken. Kabine is wel iets scheef, maar mischien nog te reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde van de auto maar gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Geluk bij een ongeluk, maar het doet altijd zeer als de auto er zo vanaf komt.

Volkswagen deed in de jaren 80 al onderzoek naar het slingeren van aanhangwagens en kwam tot de concludie dat remmen de enig goede remedie is bij slingeren van de aanhanger. Reden: geen energie toevoegen aan een combinatie die al instabiel is.

Remmen is dus het motto, trek je niets aan van achter je rijdende auto's, want die hebben dan al lang gezien dat er iets fout gaat en houden daar echt wel rekening mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...