Spring naar bijdragen

Yj Verhogen


Recommended Posts

Vraagje,

IK wil mijn YJ verhogen, maar omdat de auto in het buitenland staat neem ik meestal

onderdelen mee in een koffer als vliegtuig bagage.

Andere bladveren zijn dus wat lastig mee te nemen en ik denk dat bladveren met een grotere

buiging de auto (nog) stugger maken, zelf denk ik aan langere shackles,

makkelijk mee te nemen en te monteren, is 2.5 inch dan ongeveer de max, zonder verdere aanpassingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2,5" verhogen met alleen shackles? Dan moet je shackles monteren die 5" langer zijn als de orginele, dat gaat echt niet fijn rijden.......

Je kan ook veren naar je buitenlandse adres verzenden. Dan liggen ze klaar als jij aankomt en hoeven ze niet mee in de koffer.

2,5" verenlift rijd niet stuger als de orginele vering, mits je geen merken koopt die als stug bekend staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wat je precies wil met de verhoging of hoe hoog het moet,

maar een bodylift van 2 of 3 inch past makkelijk in je handbagage (en qua aanschaf niet zo duur)

daarbij dan een shackle-lift van +-1,5inch, die ook handzaam is zoals je zelf al zegt, kom je in totaal toch op ruim 3 a 4 inch lift.

Wellicht het overwegen waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wat je precies wil met de verhoging of hoe hoog het moet,

maar een bodylift van 2 of 3 inch past makkelijk in je handbagage (en qua aanschaf niet zo duur)

daarbij dan een shackle-lift van +-1,5inch, die ook handzaam is zoals je zelf al zegt, kom je in totaal toch op ruim 3 a 4 inch lift.

Wellicht het overwegen waard!

zoiets lijkt mij ideaal, omdat de hardware dan makkelijk te vervoeren is, kun je me vertellen wat ik nodig heb voor een bodylift en hoe te werk te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bodylift is heel simpel. Enige probleem is dat de body gelift moet worden om de bussen er tussen te krijgen. (is uiteindelijk ook de bedoeling ;)

Bodylify zijn gewoon soort rubbere bussen met langere bouten. Dit monteer je op de (ik geloof) 11 body mounts en klaar is kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met volgende link enkele handige filmpjes. Kijk eerst enkele keren en doe het dan stap voor stap. Is echt niet zo moeilijk.

Ik doe het kant per kant zodat de body niet teveel kan verschuiven (doet ie dat wel, heb je hulp nodig die terug goed te zetten).

Zorg ervoor dat de body terug goed vast zit na installatie. Persoonlijk zou ik max 2" bodylift installeren gecombineerd met langere schommels.

Deze schommels zullen het sturen iets minder strak maken.

Benodigd materiaal hetzei je een grote krick hebt : houtblokken, krick, sleutels en veel wd 40 als die bodymounts al lang niet los geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...