Spring naar bijdragen

Offroad In Schotland


Jeroen dw
 Share

Recommended Posts

Iemand ervaring met offroad in schotland?

Ik ben aan het denken om met enkele vrienden de boot te nemen naar schotland, zou graag weten of dit de moeite is.

De vragen die ik heb zijn:

- waar kan/mag je rijden?

- naar waar neem ik dus het best de boot?

- is de periode van pasen een goed idee?

- wat kost de boot (ik lees op internet 250 a 350 euro heen en terug)

Wat zijn jullie ervaringen, meningen? Laat maar weten!

ps. foto's zijn ook altijd leuk (zeggen nog altijd meer dan woorden)

Al vast bedankt!

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- waar kan/mag je rijden?

Vraag Dezperado eens, die is daar geweest, dacht ik.

- naar waar neem ik dus het best de boot?

Newcastle vanuit Ijmuiden, daarna is het nog zo'n 250-400 km naar midden Schotland

Eventueel van Zeebrugge naar Edinburgh, maar dat is verder en zal waarschijnlijk duurder zijn.

- is de periode van pasen een goed idee?

Schotland lijkt me het hele jaar een goed idee ;)

Alleen in de winter zijn sommige wegen afgesloten vanwege sneeuw.

- wat kost de boot (ik lees op internet 250 a 350 euro heen en terug)

Er zijn altijd wel kortingsakties te vinden. Ook zijn sommige dagen goedkoper dan andere.

Hou er wel rekening mee dat het eten aan boord ook nog een kleinigheidje kost.

Verder is er vaak een hoogtelimiet voor d eauto. Kom je daarboven, betaal je meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- waar kan/mag je rijden?

veel over asfalt en single track roads, prachtige scenes , offroad mag er niet veel daar - dus dat zou je dan georganiseerd moeten doen

- is de periode van pasen een goed idee?

probeer in Juli en Augustus niet te gaan, file met caravans en Campers op de single track roads en de Midgets vreten je op

- naar waar neem ik dus het best de boot?

Newcastle, en dan naar boven Edinburgh of naar de Isle's richting Glasgow, hele westkust is prachtig, Applecross en Bealach na Ba pas, zeker doen.

een van de mooiste wegen in de wereld ligt daarboven tussen Lochinver en Kylesku, de Assynt coastal road B869, Tanken wordt wel steeds duurder naarmate je noordelijker komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op eigen houtje in het buitenland gaan "offroaden"is geen goed idee, je weet namelijk niet wat kan en mag, en je hebt ook nog te maken met lokale regels, landeigenaren enz. Veel wegen in Schotland zijn prive eigendom.

Beetje "green laning" lijkt me meer verantwoord. Waren ze van Modderpoel vorig jaar niet zoiets wezen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Georganiseerd is niet direct iets voor mij denk ik... Doe alles liever op eigen tempo. Misschien dan toch niet optimaal om te gaan offroaden daar?

Iemand misschien al eens met een organisatie daar geweest?

Je kan ook door middel van offroad organisaties, met individuele member in kontakt proberen te komen, die je wat van de geheime plekkies willen laten zien
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Waren ze van Modderpoel vorig jaar niet zoiets wezen doen?

In Maart 2010 zijn we met een Modderpoel groepje van ongeveer 10 auto's in Wales gaan greenlanen. We hebben de boot rotterdam - Hull genomen en ik was (auto + ambulance) ong. 500 euro kwijt aan de overtocht (heen en terug).

De rit was erg leuk en was georganiseerd door een Nederlander welke in buurt van Liverpool woont. We hebben dus een stuk van Noord Wales gedaan. Hij had allerlei detailkaarten welke we gevolgt hebben. Motto van dat lang weekend was "doe het hek dicht", je rijdt namelijk door allerlei landerijen (openbare weg) met hekken en schapen. Als deze schapen weglopen heb je een probleem....

Laatste dag zijn we nog in het Peak district gaan rijden, was geweldig !

Voor meer info zie :

http://www.4x4fotos.nl/4x4/2010/25maart/index.htm

en

http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=76&t=10231

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...