Spring naar bijdragen

Pech-Hulp Verzekering


Newbe
 Share

Recommended Posts

Een onderwerp dat velen met een Jeep gaat raken:

Onder meer de ANWB sluit komend jaar pech-hulp voor auto's met aanhanger uit indien de gezamenlijke MTM boven de 3.500 kg. komt.

Mijn ZJ mag iets van 2.300 kg. wegen en de caravan 1.500 kg., dus is het prijs: ze mogen je laten staan en vermoedelijk gaan ze dat doen ook.

Terugbrengen van je auto binnen Nederland kan ook al moeizaam worden als de wegenwacht vermoed dat de reparatie meer gaat kosten dan de auto waard is. Ik weet van iemand die ze lieten staan omdat volgens de WW de versnellingsbak stuk was en de auto 10 jaar oud. Uiteindelijk was er alleen maar iets in de verbinding met de bak afgebroken: kosten € 70,--.

Ik ben al aan het zoeken geslagen voor mijn eigen combinatie, maar het lijkt er niet eenvoudig op te worden en als ik in het buitenland stuk sta wil ik toch wel graag terug.

Of heeft iemand dit probleem al op weten te lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden in de voorwaarden voor 2012:

Aanhangwagen Service Buitenland

Alle hulp zoals wij hebben beschreven bij Wegenwacht Europa Service, maar

dan voor een toercaravan, bagagewagen, trailer of vouwwagen die u tijdens uw

reis uit Nederland achter uw voertuig meeneemt (met een totaal samengesteld

belast gewicht tot 3.500 kg). Een eventueel vaartuig repatriëren wij alleen als

wij de aanhangwagen invoeren of vernietigen.

Het lijkt dus niet te gaan om het maximum toegestaan gewicht, maar om het daadwerkelijke gewicht.

Maximaal mag je ZJ 2300 Kg wegen, maar daadwerkelijk zal hij iets van 2000 zijn, inclusief bagage, zonder bestuurder/passagiers.

Is nog steeds krap aan en ik zou zeker eens bij de wegenwacht navragen waarom zij je niet zullen helpen, terwijl je wettelijk wel met meer dan 3500 Kg totaal rond mag rijden ( Met BE rijbewijs uiteraard ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telefonisch contact met Mondial Assistance leveerde hetzelfde resultaat: het gaat over de MTM's die toegelaten zijn.

Vermoedelijk gaat het over het deel met de vervangende chauffeur regeling: er komen steeds minder mensen die E bij B hebben op het rijbewijs, en dat is voor een dergelijke combinatie gewoon nodig. Mondial heeft toegezegd om uit te zoeken waar de clausule vandaan komt, of het een wettelijke oorzaak heeft of iets dergelijks.

Ondertussen laat ik ook uitzoeken of er mogelijkheden zijn in combinatie met auto- caravan- of reisverzekering. Het interesseert mij niet zo als ze dan met twee oprijwagens moeten aanrukken om het zaakje bij een dealer te krijgen of waar dan ook.

Je zou d'r gek van worden. Tegenwoordig moet je gewoon elk jaar de polisvoorwaarden uitpluizen om er achter te komen wat er precies is "aangepast" , behalve de premie dan. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...