Spring naar bijdragen

Economisch Total Loss


RuudM
 Share

Recommended Posts

Afgelopen nacht is er iemand zo aardig geweest om mijn Cherokee XJ 60 th anniversary van 2001 werkelijk geheel te bekrassen. Alleen het dak is onberoerd gelaten. De jeep heeft slecht 165.000 km gereden en wordt volgens het boekje onderhouden. Er wordt nu gesproken over de mogelijkheid van economisch total los. Spuitwerk wordt geschat op 2.500 tot 3.000 euro. Ja ik heb deze oude jeep nog steeds in de all risk. Let wel ik heb nog geen officiele taxatie laten doen. Ik ga mij nog beraden. iemand tips/advies

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud,

Balen zeg, ben je zo zuinig op je wagen, is er weer iemand die het voor je verziekt.

Weet ook niet wat de dagwaarde is die de verzekering evt uitkeert, misschien is het wel voldoende om een spuiter te vinden die het voor minder wil doen?

Bij economisch total loss hoef je toch niet je kenteken in te leveren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schade laten vaststellen "met behoud van resten" is ook een mogelijkheid. De taxateur zoekt dan een bod en de maatschappij vergoed de dagwaarde verminderd met dat bod. Andere optie: experts zijn ook gewone mensen die een vak uitoefenen. Ik heb eens een auto die zwaar total loss was kunnen houden omdat hij in zijn rapport onder meer schreef dat gezien de staat van onderhoud reparatie alleszins de moeite en verantwoord was. Dit was een schade die werd aangericht door een vallen de boom op de auto. De gemeente (in Frankrijk) heeft alles betaald. Zorg dus dat je er bij bent als de taxatie gedaan wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen nacht is er iemand zo aardig geweest om mijn Cherokee XJ 60 th anniversary van 2001 werkelijk geheel te bekrassen. Alleen het dak is onberoerd gelaten. De jeep heeft slecht 165.000 km gereden en wordt volgens het boekje onderhouden. Er wordt nu gesproken over de mogelijkheid van economisch total los. Spuitwerk wordt geschat op 2.500 tot 3.000 euro. Ja ik heb deze oude jeep nog steeds in de all risk. Let wel ik heb nog geen officiele taxatie laten doen. Ik ga mij nog beraden. iemand tips/advies

vr gr

Ruud

Heb je al gedacht aan carwrapping? voor een Cherokee komt dat ongeveer op 1250 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al gedacht aan carwrapping? voor een Cherokee komt dat ongeveer op 1250 euro

Ik heb dat ook een keer gevraagd, maar toen werd me dat afgeraden. Dat schijnt alleen maar goed te gaan als de auto niet ouder dan 3 jaar is, anders blijft dat spul niet goed zitten op de laklaag.

Maar dat is geloof ik al wel weer een kleine 2 jaar geleden, dus wellicht dat dat nu met oude lak ook mogelijk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ben er helemaal uitgekomen met de verzekering. Mijn XJ is geheel gespoten. Deuren losgespoten om overal een goede laag verf te krijgen. Ik heb zojuist even in de spuitcabine gekeken. Ziet er mooi uit. Op het dak zitten een paar vogelpoepplekken. Ik heb zelf al een keer goed gecleanerd maar duurf het verder niet aan. Als service zou het dak ook worden meegenomen maar nu gaan ze kijken of de plekken er niet alsnog uitgepoetst kunnen worden. De reden is dat het ontzettend veel werk is om alle dakrail te verwijderen. Het hemeltje zou er dan ook uitmoeten. Heeft iemand hier ervaring mee? Een andere vraag zijn de emblemen. Aan de zijkant zitten grijze cherokee sport emblemen en ook de aanduiding bij het achterraam 4x4 is grijs. De jeep emblemen op de motorkap en achterklep hebben een chroomkleur. De spuiterij zegt dat deze laatste emblemen origineel ook grijs zouden moeten zijn. Lijkt mij vreemd want het 4 liter embleem op de achterklep is ook chroomkleurig. Wie weet het juiste antwoord? Mijn xj heeft kenteken van januari 2001 en is een cherokee sport 60th anniversary uitvoering.

Zodra hij klaar is zal ik een foto plaatsen. Wat zal het eerste krasje pijn doen :).

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tof dat het een eind is opgelost wat een klote zooi! Maat van mij heeft zijn buick ook net een goeie week uit de cabine op straat staan, loopt er kennelijk een dame langs met een kinderwagen die niet oplet, kras van voor tot achter. Liep gewoon door, niet ff een briefje of iets dergelijks. Huterigheid ten top. Ik weet verder niet hoe of wat met hemeltje succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ben nu de bezitter van de "mooiste" xj 60 th anniversary. De Jeep is meteen weer ingenomen door mijn dochter voor woon-werk naar haar stage adres. Ik kom zojuist naar huis gefietst van mijn werk en dan wordt je ingehaald door je eigen Jeep. Mooier kan toch niet. Zodra ik de XJ weer gewassen heb zal ik een foto plaatsen van de metamorfose.

vr gr

Ruud

post-1078-0-26231600-1322587418_thumb.jp

post-1078-0-67685000-1322587431_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet schrikken hoor. Verzekering heeft 3.100 betaald en dak spuiten was 500 euro extra. Uiteraard allemaal nieuwe emblemen etc. Deuren zijn body off gespoten. Aan de onderkant van de deuren zat weinig verf maar nu zit alles dik in de verf. Een genot bij het handmatig wassen. Ook is de roest van de achterklep geheel bestreden. Alleen de eindkappen van de bumper worden nog apart gespoten. Ik zag een mail voorbij komen dat de ANWB nu ook autos inkoopt. De gegevens van de XJ even ingetikt met als resultaat 1.775, euro. Maar wij weten wel beter.

vr gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...