Raven Geplaatst July 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 Bij Teraflex kwam ik toevallig een "2WD Low Range Kit" tegen. Teraflex-beschrijving: The 2Low kit provides the benefit of true low range gearing, while allowing the front to freely turn. It lets you choose 2 Low in addition to the other standard options. The 2 Low kit will eliminate drive train bind and most of your three-point turns. This kit is completely internal and does not require any external modifications. Note: Fits 231-J transfer cases only. Naast je 2H-4H-4L krijg je er dus een 2L bij. Wat is het nut hiervan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst July 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 (bewerkt) Dat AL je vermogen naar je achteras gaat en dat icm lage gearing dus extra koppel. Je hebt dan wel mogelijkheid om op harde ondergrond in low gear te rijden, zonder schade aan je drive train op te lopen. (geen crow hopping) Kan zo geen situatie bedenken waarin ik dat nodig heb? July 7, 2011 bewerkt door Eucalypta.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst July 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 Deze setup wordt veel gebruikt bij Rock-crawlen. Er kunnen hier situaties ontstaan dat het niet gewenst is dat de voorwielen aangedreven worden. Maar wel de low-range ingeschakeld is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 En een kleinere draaicircel als in 4wd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 Elke dag wat nieuws! Bedankt voor de uitleg heren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2011 Op m'n TJ heb ik al jaren 2WD low en dat bevalt geweldig goed. Neem nu bv de Jamboree, heel veel rijdt je dan 2WD low omdat er grip genoeg is. Je draaicirkel is veel kleiner en je spaart het mechaniek. als het nodig is, kan je de 4WD al rijdende inschakelen en weer uitschakelen. Aanrader als je toch bv een SYE monteert. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.