Moto Geplaatst July 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2011 Ik werd na de laatste APK gewezen op het feit dat mijn chassisnummer niet echt goed leesbaar is. Dit is denk ik veroorzaakt door het steeds wegschuren van vuil, tectyl, etc etc. Nu wil ik zelf het nummer met slagletters opnieuw aanbrengen, maar vroeg me af of hier nog een minimale eis/maat voor is qua lettergrootte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst July 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2011 Niet toegestaan om zelf de nummers leesbaar te maken. bij de RDW was ik €85 kwijt om opnieuw in te laten slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2011 Ik werd na de laatste APK gewezen op het feit dat mijn chassisnummer niet echt goed leesbaar is. Dit is denk ik veroorzaakt door het steeds wegschuren van vuil, tectyl, etc etc. Nu wil ik zelf het nummer met slagletters opnieuw aanbrengen, maar vroeg me af of hier nog een minimale eis/maat voor is qua lettergrootte. Kees laat dit gewoon door de RDW doen. Dat kost niet het einde en kan jou een hoop ellende besparen. De slagletters die in omloop zijn zijn niet dezelfde letters als van de RDW. Tevens gebruikt de RDW voordat ze je framenummer gaan inslaan een soort RDW logo. Daarmee beginnen ze het chassisnummer en daarmee eindigen ze ook het chassisnummer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst July 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2011 Herinslag kost hier in Elsloo 90 euries.. zal wel landelijk tarief zijn denk ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst July 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2011 Allen bedankt voor reageren. Ik weet genoeg. Ga geen risico lopen en het nummer lekker door RDW laten inslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2011 het probleem is dat ze niet meer inslaan maar graveren. Dat is wel OK in het dunne blik van een moderne auto maar natuurlijk een volkomen vergissing in een Jeep chassisbalk. Na een paar jaar is het niet meer leesbaar. De oplossing is simpel: je mag niets veranderen aan je chassisnummer, maar je mag dit nummer net zo vaak inslaan als je wilt en waar je maar wilt. Dus wat wij doen is het nummer nogmaals inslaan , maar dan echt, vlak boven of onder het officiele nummer. Vergis je niet, de RDW stuurde je vroeger ook gewoon naar de smid!! siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst July 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2011 (bewerkt) het probleem is dat ze niet meer inslaan maar graveren. Dat is wel OK in het dunne blik van een moderne auto maar natuurlijk een volkomen vergissing in een Jeep chassisbalk. Na een paar jaar is het niet meer leesbaar. De oplossing is simpel: je mag niets veranderen aan je chassisnummer, maar je mag dit nummer net zo vaak inslaan als je wilt en waar je maar wilt. Dus wat wij doen is het nummer nogmaals inslaan , maar dan echt, vlak boven of onder het officiele nummer. Vergis je niet, de RDW stuurde je vroeger ook gewoon naar de smid!! siert. Siert, Op marktplaats staat een cj te koop bij de rubriek jeep onderdelen. Volgens de eigenaar zijn de papieren ingenomen daar de vorige eigenaar te veel had gerommeld met het chassisnummer. HOI HIEBIJ BIED IK ME JEEP CJ7 AAN DIE IK VORIG JAAR BIJ ............. HEB GEKOCHT EN DIE GEKEURD MOEST WORDEN BIJ DE RDW MAAR OMDAT HIJ AAN HET CHASSIS NR HAD GEWERKT IS MIJN KENTEKEN INGETROKKEN DOOR DE RDW. In hoeverre dit verhaal klopt weet ik niet maar het klopt wel dat er geen kenteken meer op zit. July 6, 2011 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst July 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2011 Het RDW kan niet verbieden dat je een "willekeurig" nummer in het frame slaat. Het orginele chassisnummer moet echter als zodanig herkenbaar en leesbaar blijven en dient als indentificatie. Als je dit nummer er 20 keer in wilt meppen als "geheugensteuntje" moet je dat zelf weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.