Spring naar bijdragen

Tips voor aankoop van een WJ


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst maar even voorstellen.

ben 27. woonachtig in midden limburg.

Ik heb een aantal jaren geleden al een voor een wj gekeken maar er toen verder niets mee gedaan. Nu ben ik toch stiekem weer aant zoeken gegaan :rolleyes: .

Ik ben een leek op het gebied van jeeps. Ik ben op zoek naar een GC 4.7 v8 van rond 2000.

Ik heb er een paar gezien naar mijn smaak, nu zijn er een paar bij met rond de 200k op de teller.

Mijn vraag is; gaat zo'n kilometerstand voor problemen zorgen/in de kosten lopen over het algemeen bij een GC??

Ik weet ook dat dit ook veel met onderhoud en het rijgedrag (zuinig zijn) van de vorige eigenaar heeft te maken.

Wat kosten zul je natuurlijk altijd hebben. Maar ik heb geen zin elke maand de auto op de brug te moeten zetten, voor deze hobby heb ik absoluut geen tijd meer :D

In die vrije tijd wat ik nog heb rijd ik liever met plezier rond B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Treebo,

Een WJ en dan zeker de 4.7 heeft met die km stand aardig wat onderhoud voor de boeg. Of juist net gehad! En daar zou je naar kunnen zoeken. Lastige van de WJ met 4.7 V8 motor is dat er helaas weinig de 300k halen zonder revisie van de motor. Ergens tussen de 200k en 300k houdt het dus op, tenzij je iemand hebt gehad die de auto enkel met 'fluwelen' voetjes heeft gereden. En je ziet maar weinig Jeepers zulk schoeisel dragen :-).