Spring naar bijdragen

Tips voor aankoop van een WJ


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst maar even voorstellen.

ben 27. woonachtig in midden limburg.

Ik heb een aantal jaren geleden al een voor een wj gekeken maar er toen verder niets mee gedaan. Nu ben ik toch stiekem weer aant zoeken gegaan :rolleyes: .

Ik ben een leek op het gebied van jeeps. Ik ben op zoek naar een GC 4.7 v8 van rond 2000.

Ik heb er een paar gezien naar mijn smaak, nu zijn er een paar bij met rond de 200k op de teller.

Mijn vraag is; gaat zo'n kilometerstand voor problemen zorgen/in de kosten lopen over het algemeen bij een GC??

Ik weet ook dat dit ook veel met onderhoud en het rijgedrag (zuinig zijn) van de vorige eigenaar heeft te maken.

Wat kosten zul je natuurlijk altijd hebben. Maar ik heb geen zin elke maand de auto op de brug te moeten zetten, voor deze hobby heb ik absoluut geen tijd meer :D

In die vrije tijd wat ik nog heb rijd ik liever met plezier rond B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Treebo,

Een WJ en dan zeker de 4.7 heeft met die km stand aardig wat onderhoud voor de boeg. Of juist net gehad! En daar zou je naar kunnen zoeken. Lastige van de WJ met 4.7 V8 motor is dat er helaas weinig de 300k halen zonder revisie van de motor. Ergens tussen de 200k en 300k houdt het dus op, tenzij je iemand hebt gehad die de auto enkel met 'fluwelen' voetjes heeft gereden. En je ziet maar weinig Jeepers zulk schoeisel dragen :-).

Ik heb persoonlijk meer dan goede ervaring met de 4.0 L6 motor in de WJ. Is minder krachtig maar enorm betrouwbaar, rijdt goed op lpg en door de mindere pk's spaart ze ook meer de gehele aandrijflijn. Met regulier onderhoud rijdt je die makkelijk naar de 350k en verder. Alles valt of staat met je eigen rijgedrag, dat van de vorige eigenaren en het onderhoud. Als je eenmaal een Jeep hebt gehad of gereden wil je vaak niet meer anders. Dan is het reguliere onderhoud gewoon ook onderdeel van het Jeep-gevoel. Laat je het doen dan ben je zo ongeveer 100 euro per maand aan onderhoud kwijt (da's incl. banden/ oliën etc.)

Bijkomend voordeel: Het Jeepforum is rijk aan informatie en ervaring. De meest standaard zaken zijn met een beetje technische kennis en gereedschap goed zelf te doen. Een Haynes Manual of Youtube (instructievideo's) bij de hand helpt daar ook weer bij. http://www.jeepforum.nl/public/style_emoticons/default/wink.gif

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik kan een Jeep Grand Cherokee 4.0 i Limited uit 1994 kopen met 180.000 km op de teller. Wat zijn de details waar ik op moet letten? Waar moet ik rekening mee houden wat rond deze tijd vervangen moet zijn of moet worden vervangen? Tips zijn welkom! Het wordt mijn eerste Jeep. En wie weet een goede garage tussen Amersfoort en Utrecht voor deze Jeep te onderhouden?

Heel erg bedankt alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeepie Cinda.

Ik heb je vraag verplaatst naar het juiste gedeelte.

In Amersfoort www.maasbach4x4.nl

in Utrecht http://www.wta4x4.nl/

Dank je wel, Ik heb de Jeep gekocht en laat hem even checken bij Maasbach.

Weet je hoe ik aan een usermanual kan komen GC 4.0 i 1994

groetjes

Jeepie Cinda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...