Spring naar bijdragen

Wie Kent Deze Jeep Gc


Recommended Posts

Thanks!!! Deze dingen waren me nog niet opgevallen idd!!

Laat hem maar even voorbijgaan. Ook km. stand kon geen NAP melding van MP krijgen. Is na 1 jaar geimporteerd zag ik al wel.

Laten staan :-)

kijk eens verder op deze site, staat er eentje voor 10.000 euros, 116.000km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedrijf zit in de Spaanse Polder in Rotterdam.

In het pand hebben de afgelopen 10 jaar heel veel autobedrijven gezeten onder

allerlei namen maar grappig genoeg zag je wel steeds dezelfde verkopers rond lopen.

Ze hebben zelf geen garage om de auto's een beurt te geven. Dat laten ze doen.

Tevens moet je niet gek opkijken dat naast de jeep een bentley staat van 2 jaar oud.

Peter R de Vries heeft ooit een uitzending gemaakt naar aanleiding van wat autobedrijfjes

die vlakbij zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Dank voor verdere meedenken! Ik zoek een jongere Jeep GC dan die ik nu heb (2000) met een 4.0 l6 op G3 (bvk Prins).

Andere optie is dat iemand mss een goede uitdeuker/ spuiter weet voor mijn deurschade (zie foto). Mijn huidige GC doet het nog super, maar de deuk ontsiert hem en een keer wat anders is ook leuk!!!

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers,

Dank voor verdere meedenken! Ik zoek een jongere Jeep GC dan die ik nu heb (2000) met een 4.0 l6 op G3 (bvk Prins).

Andere optie is dat iemand mss een goede uitdeuker/ spuiter weet voor mijn deurschade (zie foto). Mijn huidige GC doet het nog super, maar de deuk ontsiert hem en een keer wat anders is ook leuk!!!

Groet Harold

post-157-0-36723900-1302635913_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harold,

Omdat ik zelf ook in de nabije toekomst een GC wil scoren is voor mij alle informatie welkom. Daarom de vraag: waarom kies jij bewust voor een 4.0 en niet voor een 4.7. Is de 6 cilinder goedkoper in het onderhoud, toch 2 cilinders minder, of omdat het zo'n 'bewezen' motor is.

Ik heb zelf meer het idee (komend uit een 4 cil. Focus tdci) dat ik straks toch meer onderhoud kwijt ben, dus dan maken die 2 extra cilinders ook niet meer uit. Volgens mij maakt het qua verbruik ook niet zoveel uit, of vergis ik mij daar in. Anders moet ik mijn ideeen wat bijstellen en ook gaan voor een 4 liter. Ben benieuwd wat jou redenen zijn. Anderen mogen (graag) natuurlijk ook advies uitbrengen.

Had ik hier niet een nieuwe topic van moeten maken?

Groet

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roland,

Ik rij nu sinds 10 jaar met de 4.0 L6 (2 keer Cherokee en nu sinds 4 jaar GC) en het is een zeer betrouwbare krachtige motor die makkelijk te onderhouden is. Ook op LPG deden ze het allen zonder moeite tot 350k en zelfs meer dan dat! Mijn huidige GC draait nu al 110k met als enige reparatie de waterpomp en riemen (naast de olie natuurlijk).

Iets wat ik nog nooit een V8 met hetzelfde gemak heb horen/zien doen. Wat ik wel vaak zie is dat de V8 bij ongeveer 220k motorproblemen krijgt en daardoor (kostentechnisch) noodzaak tot vervanging. Het genot van "geluid en extra kracht van een V8" wegen voor mij niet op tegen betrouwbaarheid en levensduur van de L6. Dit is natuurlijk een persoonlijke afweging!

Om helemaal compleet te zijn: de mercedes diesel 2.7 in de GC is een goede motor, echter de dieselprijzen, de extra belasting en dan het verschil in eigenschappen diesel versus benzine, maken dat ik de 4.0 ver boven de diesel in mijn verlanglijstje heb staan.

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harold,

Ja een duidelijk verhaal en allemaal heel begrijpelijk. Mijn keuze gaat sowieso ook naar een G3 installatie want alleen dan kan ik de financiele lasten dragen. Wij rijden ong.12 tot 16K per jaar (hangt van vakantiebestemming af) en ik moet er niet aan denken om 4000 euries per jaar aan benzine er doorheen te jagen. Dieselen kan, maar ook die lasten zijn hoger dan LPG, Daarnaast wil ik al zo lang een Jeep rijden dus dan moet je het goed doen. De verschillen in Pk's, koppel en secondes naar de honderd die zijn er natuurlijk wel maar de 4.0 liter zou financieel gezien de verstandige keuze zijn.

Eigenlijk wil ik een XJ, maar mijn vrouw wil niet in een 'koekblik' rijden, ze vind wat rondere vormen mooier ;-) , bij nader inzien vind ik hem zelf wel erg klein, binnenin.

Ik kom gelukkig sinds een paar jaar bij een universeel garagebedrijf (vrienden van vrienden) die het onderhoud doet van onze auto en zijn prijzen zijn erg schappelijk en ik wordt niet genaaid. Ik durf het nu dan ook voor het eerst aan om echt voor een Jeep te gaan.

Hoe zit het eigenlijk met de LPG installatie, die is ingebowd op de plek van het reservewiel, geloof ik. Betekend dat dat je nog je volledige benzinetank ter beschikking hebt en geen reservewiel meer of wordt zo'n onderbouw anders geplaatst, net als bij de XJ op de plek van de originele tank met een kleine benzinetank?

Ik had zelf overigens de GC op het oog die op marktplaats staat bij 'Van vliet' in Zwartewaal. Mooie Car alleen jammer van de dubbele armdikke uitlaatsierstukken aan de achterzijde. De bullbar en sidebars vind ik wel gaaf al vind ik een 'kale' GC toch het mooist (lees: chique). Wat denk jij van die GC.

Groet

Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...