Spring naar bijdragen

Wj 4.7 Stottert


Recommended Posts

Hoi allemaal ben zo n beetje ten einde raad wj 2002 4.7 overland op G3 160.000 km gelopen.

motor begon van de winter bij het starten op 7 poten te lopen als hij warmer werd ging het over, maar na een tijdje bij bij het optrekken begon hij ook te stotteren.

En toen bij bijv 120 km constant ook stoten, ben toen naar dealer gereden en was 1 bougie kapot alle 8 vervangen en liep toen weer poosje goed.

Was van korte duur want ca 1000 km verder begon hij bij optrekken weer te hakkelen en motor werd na stoppen van langere rit te warm bij stationer liep op tot net onder 120 graden.

en liep toen weer terug naar normaal,bij korte ritje geen last van hoge temperatuur, weer naar dealer gegaan en nieuwe thermostaat in laten zetten water bijgevuld en het was allemaal weer goed.weer 500 km gereden en begoon bij vermogen vraag weer te hakkelen naar V8 specialist gegaan en motor op druk gezet kwamen er achter dat er slang lekte deze gemmakt en weer op druk gezet geen drukverlies te zien. maar bleef hakkelen baalde ervan met auto op duitse snelweg op benzine maar flink gaan rijden en stotterde even bij 4000 toeren en in eens liep hij weer mooi.maar naar paar korte ritje weer knudde weer andere bougies ingezet en naar Oosterijk heen en terug was perfect flink gereden en was goed.

Nu weer in nederland na een paar korte ritjes weer knudde op gas en op benzine maar als hij goed warm is word het beter of is soms over, temperatuur is prima en geen water verlies.

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn wil best wel wat geld uitgeven en misschien is er iemand die hem mischien kan repareren moet gewoon weer goed hoe dan ook.want hier word je helemaal flauw van toch.

Ik hoor het graag van een van jullie

Alvast bedankt

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn vorige auto werden dezelfede verschijnselen veroorzaakt door slechte bougiekabels, deze vervangen en na 120.000 gereden te hebben op gas weer dit probleem. Nieuwe bougiekabels en weer opgelost, dus ik zou ze eens vervangen als dat nog niet gebeurd is.

Succes!

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn vorige auto werden dezelfede verschijnselen veroorzaakt door slechte bougiekabels, deze vervangen en na 120.000 gereden te hebben op gas weer dit probleem. Nieuwe bougiekabels en weer opgelost, dus ik zou ze eens vervangen als dat nog niet gebeurd is.

Succes!

:bye1:

Ok nog niet aan gedacht dus jouw auto liep ook een poosje op 7 poten en na een beetje doortrekken liep hij ook weer goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jongens,met Mineko. Ik zit eigenlijk meer in de richting van de bougie te zoeken,in combinatie met een verkeerde (rijke c.q arme)afstelling. Bougies zorgen niet alleen voor de vonk,maar ook voor de warmte-afvoer (niet geheel onbelangrijk). Je heb warme en koude bougies,zoals bekend. En neem niet zomaar aan dat iedere garagehouder het verschil weet! Aannemen doen ze in het Franse Vreemdelingenlegioen...Alles heeft te maken met b.v.-elektrode-afstand

-warmtegraad/waarde v/d bougie

-toestand van bougies

Bougies kunnen kapot gaan door;-kortsluiting in de isolatorneus door olie/roet v/d sterk vervuilde bougie

-breuk in de isolator,kortsluiting dus ook geen vonk!

-nieuwe kapotte bougies

Bij een koude bougie kan ook wijzen in de richting van een te rijk afgestelde motor.Door de zwarte aanslag ontstaan lekstromen met overslaande ontsteking tot gevolg! Dit allemaal in combinatie uiteraard met het ontstekingssysteem.

Wat ik regelmatig ter preventie doe, is b.v toevoegen van additieven van Forte 1 en 2 (in de benzine). De een reinigt het gehele injectie/carburatiesysteem, de ander het reinigen en oplossen van onverbrande koolresten boven de zuiger,klepstelen en eventueel bougies. Mijn 5.2V8 liep soms zeer onregelmatig (ook na een grote beurt),maar door toevoeging van bovenstaande loopt hij nu weer als een duitse u-boot ha ha..

Succes......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jongens,met Mineko. Ik zit eigenlijk meer in de richting van de bougie te zoeken,in combinatie met een verkeerde (rijke c.q arme)afstelling. Bougies zorgen niet alleen voor de vonk,maar ook voor de warmte-afvoer (niet geheel onbelangrijk). Je heb warme en koude bougies,zoals bekend. En neem niet zomaar aan dat iedere garagehouder het verschil weet! Aannemen doen ze in het Franse Vreemdelingenlegioen...Alles heeft te maken met b.v.-elektrode-afstand

-warmtegraad/waarde v/d bougie

-toestand van bougies

Bougies kunnen kapot gaan door;-kortsluiting in de isolatorneus door olie/roet v/d sterk vervuilde bougie

-breuk in de isolator,kortsluiting dus ook geen vonk!

-nieuwe kapotte bougies

Bij een koude bougie kan ook wijzen in de richting van een te rijk afgestelde motor.Door de zwarte aanslag ontstaan lekstromen met overslaande ontsteking tot gevolg! Dit allemaal in combinatie uiteraard met het ontstekingssysteem.

Wat ik regelmatig ter preventie doe, is b.v toevoegen van additieven van Forte 1 en 2 (in de benzine). De een reinigt het gehele injectie/carburatiesysteem, de ander het reinigen en oplossen van onverbrande koolresten boven de zuiger,klepstelen en eventueel bougies. Mijn 5.2V8 liep soms zeer onregelmatig (ook na een grote beurt),maar door toevoeging van bovenstaande loopt hij nu weer als een duitse u-boot ha ha..

Succes......

Hoi ik heb al 2x bougies laten vervangen en het is wel zo dat als er nieuwe inzitten hij weer paar honders kilometer perfect loopt en wat ik er wel moet zeggen het is steeds cilinder acht waarvan de bougie raar gaat doen hij heeft een beetje rood achtige aanslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang draait ie al op LPG ? al eens aan een revisieset voor de Prins verdamper gedacht ?

bevriest de verdamper misschien ?

Nee ik ben net naar Oostenrijk geknalt liep hij perfect op gas en benzine (gas tank met 160 km leeggereden en toen 210 km op benzine)

Hij begint met name met korte afstanden problemen te geven.

Hij rijd 60.000 op gas maar hij loopt beroerd bij vermogen vraag dus zeg maar boven 3 duizend toeren maar dat doet hij ook op benzine .

bewerkt door bert123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi allemaal ben zo n beetje ten einde raad wj 2002 4.7 overland op G3 160.000 km gelopen.

motor begon van de winter bij het starten op 7 poten te lopen als hij warmer werd ging het over, maar na een tijdje bij bij het optrekken begon hij ook te stotteren.

En toen bij bijv 120 km constant ook stoten, ben toen naar dealer gereden en was 1 bougie kapot alle 8 vervangen en liep toen weer poosje goed.

Was van korte duur want ca 1000 km verder begon hij bij optrekken weer te hakkelen en motor werd na stoppen van langere rit te warm bij stationer liep op tot net onder 120 graden.

en liep toen weer terug naar normaal,bij korte ritje geen last van hoge temperatuur, weer naar dealer gegaan en nieuwe thermostaat in laten zetten water bijgevuld en het was allemaal weer goed.weer 500 km gereden en begoon bij vermogen vraag weer te hakkelen naar V8 specialist gegaan en motor op druk gezet kwamen er achter dat er slang lekte deze gemmakt en weer op druk gezet geen drukverlies te zien. maar bleef hakkelen baalde ervan met auto op duitse snelweg op benzine maar flink gaan rijden en stotterde even bij 4000 toeren en in eens liep hij weer mooi.maar naar paar korte ritje weer knudde weer andere bougies ingezet en naar Oosterijk heen en terug was perfect flink gereden en was goed.

Nu weer in nederland na een paar korte ritjes weer knudde op gas en op benzine maar als hij goed warm is word het beter of is soms over, temperatuur is prima en geen water verlies.

Heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn wil best wel wat geld uitgeven en misschien is er iemand die hem mischien kan repareren moet gewoon weer goed hoe dan ook.want hier word je helemaal flauw van toch.

Ik hoor het graag van een van jullie

Alvast bedankt

Bert

Kijk ook eens naar je gasklephuis. Daar zit een iac sensor in. Als die erg goor is kun je ook dit soort rare problemen krijgen. Ik had dat ook. Als ik 'm op ze staart trapte dan begon hij te stotteren. Ik heb dus het gasklephuis gedemonteerd, IAC sensor verwijderd, schoongemaakt met wynns valvecleaner en uiteraard weer als gemonteerd en liep daarna weer als een zonnetje.

is misschien iets om in in je achterhoofd te houden.

Manuel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...