Spring naar bijdragen

mineko

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over mineko

  • Verjaardag 28/02/1966

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    maassluis

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

mineko's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Sterker nog Gcorvis, ik rijd gemiddeld 1 op 8! De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een rustige rijstijl heb.Ik geniet zo van mijn nieuwe Flowmaster delta-demper... Terugkomend op Forte, heeft niks met de grootte van motorinhoud te maken.Laten we ook niet vergeten dat de mechanische krachten op drijfstangen,lagers bij motoren vele malen hoger is dan bij auto`s! Als het niet goed was geweest, dan hadden wij (motorjongens)allang lopen huilen van in elkaar gedraaide blokken. Kijk ik even Pinin39 aan...waar of niet? Wat betreft Whyn`s, daar kan ik niet over oordelen,want daar heb ik geen ervaring mee. Groetjes..en fast by Raymond Roche...........
  2. Met Mineko. Zoals Pinnypistol al aangaf,let wel op de mengverhouding maar dit heb ik al aangegeven. Ook ik heb geen aandelen in Forte, maar het werkt echt! Kameel wil bewijs zien. Wat dacht je wat er in Shell V-power zit? Soortgelijke additieven, maar alleen wel super sterk verdund.En is bewezen dat de motor inderdaad schoon blijft. Ik gebruik het regelmatig, geen probleem. Ook in mijn Duc 888 (wel standaard, Pinin39!! ha ha), mijn Ktm lc8, en de V8. gezien de resultaten...
  3. Hallo jongens! Zomaar even een tip...Doe regelmatig extra toevoeging in je benzinetank, om het blok gezond te houden van binnen. Ik gebruik altijd FORTE 1 en 2. Bij de betere motorzaak te koop. Het ziet eruit als maggi-flesjes (wat je in je soep gooit). FORTE 1 reinigt de carburator c.q injectie-systemen, FORTE 2 lost de onverbrande koolresten op, die b.v bij de klepstelen en boven de zuigers, en langs de zuigerveren zich afzetten. ! flesje op ongeveer 20L. benzine. Mijn motorblok ( 5.2V8) ging veel beter lopen! En zuiniger...want op 1 tank benzine rijd ik 600km, stadsverkeer en snelweg.Kost 11 of 12 euro per flesje,maar het is echt de moeite waard. Succes en groetjes!
  4. Moge,jongens! HMMM..Ab, als ik t groene spoor volg naar boven,dan leidt dat naar de waterpomp,of het buisje (waar koelvloeistof doorloopt)waar een rubber afdichting zit. Dat rubberen afdichtringetje heb ik vorig laten vervangen,want dat was in de loop der jaren verteerd. Dat was vorig jaar de oorzaak van de koelvloeistoflekkage! Jeep is een never ending story.....
  5. Hoi Jeepers! Dank voor het snelle respons. Radiatorlekkage is uitgesloten,want vorig jaar is er een hele nieuwe in gegaan. Bij de aansluiting is inderdaad een mogelijkheid. Ik heb ook onderweg naar Polen,mijn zwembroek moeten aantrekken,want de bodem stond helemaal blank!! Oorzaak was toen de bekende verstopping van de airco-kanaaltjes. Ik zal morgen nog eens kijken waar het precies vandaan komt! Het is een groene fluoriserende kleur! Grrr...misschien toch koelvloeistof?
  6. Goedemorgen Jeepers!!!Na vele 1000den euro`s te hebben opgeknapt aan mijn ZJ (5.2V8)uit 97 (achterstallig onderhoud v.d vorige eigenaar), constateerde ik weer lekkage van groene vloeistof!Onder mijn spoorstang, precies onder mijn stuurdemper. Zo te zien lekt mijn stuurdemper iedere geval niet. Het is groen, en het .........! Ook geen koelvloeistof, want dat is uiteraard blauwig van kleur. Wie weet de oorzaak (onder voorbehoud) PFFF...eindeloos gebed. Aankooptips ZJ? Koop een jap...Tja...hij rijdt wel lekker,doet mijn vriendin ook. En die is een stuk goedkoper!Ha ha ha....
  7. Hallo jongens,met Mineko. Ik zit eigenlijk meer in de richting van de bougie te zoeken,in combinatie met een verkeerde (rijke c.q arme)afstelling. Bougies zorgen niet alleen voor de vonk,maar ook voor de warmte-afvoer (niet geheel onbelangrijk). Je heb warme en koude bougies,zoals bekend. En neem niet zomaar aan dat iedere garagehouder het verschil weet! Aannemen doen ze in het Franse Vreemdelingenlegioen...Alles heeft te maken met b.v.-elektrode-afstand -warmtegraad/waarde v/d bougie -toestand van bougies Bougies kunnen kapot gaan door;-kortsluiting in de isolatorneus door olie/roet v/d sterk vervuilde bougie -breuk in de isolator,kortsluiting dus ook geen vonk! -nieuwe kapotte bougies Bij een koude bougie kan ook wijzen in de richting van een te rijk afgestelde motor.Door de zwarte aanslag ontstaan lekstromen met overslaande ontsteking tot gevolg! Dit allemaal in combinatie uiteraard met het ontstekingssysteem. Wat ik regelmatig ter preventie doe, is b.v toevoegen van additieven van Forte 1 en 2 (in de benzine). De een reinigt het gehele injectie/carburatiesysteem, de ander het reinigen en oplossen van onverbrande koolresten boven de zuiger,klepstelen en eventueel bougies. Mijn 5.2V8 liep soms zeer onregelmatig (ook na een grote beurt),maar door toevoeging van bovenstaande loopt hij nu weer als een duitse u-boot ha ha.. Succes......
  8. Hallo jongens, even voor stellen, ik ben Kees uit Maassluis en sinds een jaar trotse eigenaar van een Jeep G.C uit 1997,model ZJ 5.2V8 en tevens al laaaange tijd motorrijder. En ik vind deze site echt fantastisch,als wij elkaar op deze manier kunnen helpen met raad en daad. Ik wil mijn originele al 14 jaar oude schokdempers vervangen, voor OF Rancho rs5000 OF Bilstein B6 Off-road. (tja..omdat deze het meest worden genoemd/geroemd) Heeft daar iemand ervaring mee? Kan ik de originele schroefveren laten zitten? Het is natuurlijk beter om gelijk ook de schroefveren te vervangen,maar deze zijn nog goed!Ik heb wat gelezen over dit item,maar wat ik naar voren wil brengen is dat de schroefveer alleen de hoogte bepaalt van je motor/auto (en wat comfort,lig aan hoeveelheid windingen)! En ingaande demping zorgt vooropvangen v/d schok, en uitgaande demping voor de wielen terugdrukken op de weg.Zelf ben ik geen voorstander van gasgevulde schokdempers,omdat de werking al snel minder wordt (dit door het gas wat ontsnapt uit het reservoir)! Zelf prefereer ik oliegedempte schokdempers. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik alleen op de verharde weg blijf rijden... Afijn,iemand met objectieve ervaringen met bovenstaande? Bij voorbaat dank.....jongens. Oeps,en meisjes!xxxxxxxxxxxxx
  9. Hoi met Kees! Bij mijn Jeep G.C 5.2V8 uit 97 had ik ook koelvloeistoflekkage. Die koelvloeisstof loopt door een dunne buis naar de cilinderkop. Bij mij was gewoon een afdichtrubbertje van de aanvoerbuis versleten, opdat er iedere morgen een paar druppels op de grond lagen! Is vervangen, daarna geen last meer van gehad! Succes...
  10. Hallo jongens! Ben sinds kort in t bezit van een G.C 5.2V8 uit 97, en uiteraard lid van dit forum.... Afin...Kunnen jullie mij vertellen waarom op mijn automaat een `N` zit, als ik 4-wielaandrijving heb? ( quadratrac-bak) Of heeft hij toch de keus van 2-wielaandrijving! En nee, ik heb geen handleiding er van! 6 jaar probleemloos Daihatsu Feroza gereden, nu moet de G.C zich bewijzen..ik ben benieuwd!! Bij voorbaat dank.........tot ziens *apart topic van gemaakt...gaarne geen topics van anderen 'kapen'*
×
×
  • Nieuwe aanmaken...