Spring naar bijdragen

Slecht Stationair


Recommended Posts

Goedenavond

Mijn gc zj 4.0 loopt stationair erg onregelmatig, hij loopt van 600 naar 1000 en weer terug. Ook bij het afremmen loopt hij heel ver terug waardoor deze bijna afslaat.

Is dit de stappenmotor? Of de tps?

En waar zit de stappenmotor precies en hoe maak je die schoon? Heb wel een how to gelezen van een wj maar dit komt bij mij niet overeen..

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond

Mijn gc zj 4.0 loopt stationair erg onregelmatig, hij loopt van 600 naar 1000 en weer terug. Ook bij het afremmen loopt hij heel ver terug waardoor deze bijna afslaat.

Is dit de stappenmotor? Of de tps?

En waar zit de stappenmotor precies en hoe maak je die schoon? Heb wel een how to gelezen van een wj maar dit komt bij mij niet overeen..

Alvast bedankt!

Het lijkt er op dat er ergens een vacuumlekkage zit.

De stappenmotor en tps zitten overigens beide op get gasklephuis (throttlebody)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nog even snel 3 vragen:

Als mijn ABS lampje brand en er zijn geen storingen tijdens het uitlezen, wat kan ik hier dan aan doen?

En hoe vul ik mijn achter differentieel? voor zit een vulplug maar die heb ik achter niet..

Ik krijg wel de foutcode oxygensensor bad ( 21) , kan deze wat met het slecht lopen te maken hebben?

bewerkt door Jeep-Winschoten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ronde ding rechts is niet je TPS maar je stappenmotor. Deze kan je losmaken met een torx schroevendraaier en dan schoonmaken met remmenreiniger.

Het ding in het midden is je TPS sensor. Als je last hebt van uit zichzelf in een hoog toerental lopen dan zou ik je TPS sensor vervangen. Wat ze zeggen klopt wel dat hij ergens valse lucht trekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nog even snel 3 vragen:

Als mijn ABS lampje brand en er zijn geen storingen tijdens het uitlezen, wat kan ik hier dan aan doen?

En hoe vul ik mijn achter differentieel? voor zit een vulplug maar die heb ik achter niet..

Ik krijg wel de foutcode oxygensensor bad ( 21) , kan deze wat met het slecht lopen te maken hebben?

Je kan voor deze vragen beter nieuwe topics openen, dat houdt het wel zo overzichtelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...