Moriseiki Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Hallo, Sinds 2 maanden ben ik nu ook een trotse bezitter van een GC 5,2l V8 bj 1997. Ik heb er nu ongeveer 1000km mee gereden. En ik denk nu te weten waarom de vorige eigenaar deze te koop heeft aangeboden. Als ik wat scherpe bochten maak met de CG begint deze wat te wringen en wat te "huppen". Nu heb ik een wat rond gekeken op dit forum en ben bang dat de tussenbak defect is. Ik heb ook verder geen onderhoudshistorie oid. Of zou het kunnen dat vervuilde olie(tussenbak; differentieel automatische versnellingsbak) het probleem veroorzaakt. Ook heb ik gelezen dat het mogelijk is om de aandrijfas van de voorwielen tijdelijk te demonteren zodat er niet meer stuk gaat. Heeft iemand daar ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 10 tegen 1 dat het inderdaad je tussenbak is, dwz je visco-koppeling. als deze daadwerkelijk "op" is moet je hem wel spoedig vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Ik neem aan dat je in 2WD rijdt, dan zou ik het achter diff verdenken. Nieuwe olie met LS toevoeging maar eens proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 (bewerkt) Mocht je iets nodig hebben dan weet je me eventueel te vinden 45,-- 20,-- Toevoeging Limited Slip , 50% van het flesje toevoegen aan de olie-diff. Dit verminderd de eventuele herrie in de achteras , wat van de limited slip af kan komen. January 30, 2011 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moriseiki Geplaatst January 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Hallo, Bedankt voor jullie informatie! Ik kan volgens mij niet in 2wd rijden, Ik heb namelijk keuze uit: 4all time; N en 4Lo. Zo'n visco is die "makkelijk" te vervangen. Zijn deze gemakkelijk nieuw of gereviseerd te koop. Zo ja, waar kan ik deze dan kopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Je hebt inderdaad geen 2wd optie. Om een ls probleem uit te sluiten zou je inderdaad het achterdif van nieuwe olie + ls toevoeging kunnen voorzien. De kans is groot,zoals ik al zei, dat het toch je visco koppeling is. Deze kost ongeveer 500 euro nieuw (is niet te reviseren) het laten uitwisselen van de visco door een garage kost dan nog ergens tussen de 500-700 euro extra. zelf uitwisselen is zeker te doen zeker als je al de nodige sleutel ervaring hebt. (als complete leek zou ik er niet aan beginnen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Visco is ook een verdachte. Eerst die voorste aandrijf as er onderuit, dan weet je genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem maar alleen als ik vanuit stilstand en scherpe draai maak.. Is dit ook de tussenbak? En waar kan ik die peilen?? Zj 4.0 6 cyl 1997 laredo.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem maar alleen als ik vanuit stilstand en scherpe draai maak.. Is dit ook de tussenbak? En waar kan ik die peilen?? Zj 4.0 6 cyl 1997 laredo.. welke selectie mogelijkheden staan er op je t-case ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 4 hi, 4 low en N.. Heb dus standaard 4 wiel aandrijving Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Wat maakt dat eigenlijk uit? Zit zelf niet zo in de aandrijvingen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 Wat maakt dat eigenlijk uit? Zit zelf niet zo in de aandrijvingen... je hebt een vc. echter in jouw situatie denk ik eerst aan de limitedslip. olie verversen en toevoeging (boris wil graag van z'n partij af dus dat komt mooi uit) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst February 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2011 je hebt een vc. echter in jouw situatie denk ik eerst aan de limitedslip. olie verversen en toevoeging (boris wil graag van z'n partij af dus dat komt mooi uit) Oke, zal dit zsm bestellen, waar laat ik hem leeg lopen en waar vul ik hem bij?? en hoeveel?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepWJ Geplaatst February 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2011 Hallo, Sinds 2 maanden ben ik nu ook een trotse bezitter van een GC 5,2l V8 bj 1997. Ik heb er nu ongeveer 1000km mee gereden. En ik denk nu te weten waarom de vorige eigenaar deze te koop heeft aangeboden. Als ik wat scherpe bochten maak met de CG begint deze wat te wringen en wat te "huppen". Nu heb ik een wat rond gekeken op dit forum en ben bang dat de tussenbak defect is. Ik heb ook verder geen onderhoudshistorie oid. Of zou het kunnen dat vervuilde olie(tussenbak; differentieel automatische versnellingsbak) het probleem veroorzaakt. Ook heb ik gelezen dat het mogelijk is om de aandrijfas van de voorwielen tijdelijk te demonteren zodat er niet meer stuk gaat. Heeft iemand daar ervaring mee? Hallo, Je zou inderdaad, zoals het hier boven reeds vermeld staat, je differentieel olie voor en achter moeten verversen en zeker niet vergeten het additief erbij te gieten. Hopelijk voor jou de goede oplossing. Laat iets weten. Groet, Johannes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepwinschoten Geplaatst February 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2011 waar moet ik dit bijvullen cq peilen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2011 waar moet ik dit bijvullen cq peilen? Bijvullen/peilen via dop in diffdeksel. Leegzuigen kan ook via deze dop, of de deksel losmaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QUILTY Geplaatst February 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2011 Maakt het echt wat uit als je niet de orgineele (mopar) olie voor je tussenbak (nv247) gebruikt, of is een LS 80W90 van kroonolie ook goed ? Jeep-winschoten.. Het niveau van je diff of tussen bak is gewoon als het tot je vul punt komt is het voldoende.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeepWJ Geplaatst February 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2011 Maakt het echt wat uit als je niet de orgineele (mopar) olie voor je tussenbak (nv247) gebruikt, of is een LS 80W90 van kroonolie ook goed ? Jeep-winschoten.. Het niveau van je diff of tussen bak is gewoon als het tot je vul punt komt is het voldoende.. De olie is niet zo belangrijk, zolang het maar 80W90 is. Heel belangrijk is het additief. Zonder additief begint de differentieel na 500km te grommen in scherpe bochten. Groet, Johannes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QUILTY Geplaatst February 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2011 Ja precies daar heb ik ook last van in een lange bocht.. Maar de LS 80w90 van kroonolie heeft wel een ls toevoeging, zou die dan niet voldoen hiervoor ? Kijk net even op de site van kroonolie daar staat "Voor dit component kunnen we geen standaard advies geven. Raadpleeg onze technische dienst." Dus? Dan zal mijn olie niet echt voldoen denk ik zo. Later het tovergoedje toevoegen zal wel niet gaan omdat er ook al een LS in zit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.