peter1979 Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 mijn 4.0 uit 2001 heeft het volgende probleem: bij het starten en rijden met de auto geeft de oliedruk meter de juiste waarde aan (ongeveer 3) echter als ik voor een stoplicht sta loopt ie terug tot nul en begint er een lamp te branden " check gauges" nu kan ik twee dingen doen, remmen en een beetje gas, dan gaat de lamp uit of wachten op groen en doorrijden. Ik heb een collega gevraagd en die zei dat waarschijnlijk de oliepomp kapot of minder goed is, of misschien alleen de sensor. Nu is mijn vraag, waar bevind zich de sensor? en is zo'n olie pomp makkelijk te vervangen. en als iemand het weet wat kosten de verschillende onderdelen ongeveer? alvast bedankt voor de antwoorden. groeten peter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Peter, ik heb bij mijn vorige Cherokee (92) en huidige Cherokee (98) de sensor moeten vervangen omdat die rare dingen ging doen. Nu nog vaak na olie en filter wisselen, moet ik de sensor er even afschroeven. Denk dat er lucht voor de sensor komt ofzo. Maar om zeker te weten of er niks met de pomp of andere dingen is zou je even een mechainsche oliedrukmeter moeten aansluiten. Als je dat zelf niet kan, voor de meeste garages is dat een fluitje van een cent. De sensor zit op het huis waar ook het olie filter zit geschroefd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 hallo peter; Hoeveel km staat er op de teller, en wat voor soort olie zit erin 5w30 of 10w40 ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peter1979 Geplaatst January 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 bedankt voor de reacties, de km stand is 295000 en er zit nu 10w40 in. hij verbruikt geen olie want het oliepeil is en blijft goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 bedankt voor de reacties, de km stand is 295000 en er zit nu 10w40 in. hij verbruikt geen olie want het oliepeil is en blijft goed. Sensor vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst January 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2011 Is het oliedruk probleem iets van de laatste tijd? dan heb je kans dat het iets met de sensor te maken heeft. als de motor goed op temperatuur is en hij draait mooi rond zonder gekke bijgeluiden dan zou het vervangen van de oliepomp een optie zijn. Zelf heb ik de oliepomp ook vervangen scheelde in druk ongeveer 0.5 bar hoger bij warme motor net genoeg dat het lampje niet gaat branden. Ik weet niet hoe handig je bent maar hou er rekening mee het is geen makkelijk klusje de hele carterpan etc. moet er onderuit. Nog iets, oliefilter niet vergeten is dat orgineel van mopar? wil ook wel eens schelen. Als je de jeep wilt blijven rijden zou ik het een 4x4 garage laten en ook meteen de krukaskeering laten vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peter1979 Geplaatst January 26, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Wederom bedankt, ik zal eens kijken of ik een sensor kan vinden om hem te vervangen. anders word het idd een garage. groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2011 Wanneer is de olie en filter voor het laatst vervangen? Zou beginnen met olie en oliefilter vervangen als diet er al lang in zit en ook de sensor vervangen mocht dit niet geholpen hebben dan denk ik dat de pomp op zijn laatste benen loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rodilito Geplaatst February 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 Ik heb een soortgelijk probleem met mijn XJ uit 90. De oliedruk meter schiet van het meest minimale naar het meest maximale. Dit verschijnsel gaat trouwens gepaard met een volt meter die volledig links staat. Is de sensoren makkelijk te vervangen en zo ja, waar zitten deze dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst February 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 Ik heb een soortgelijk probleem met mijn XJ uit 90. De oliedruk meter schiet van het meest minimale naar het meest maximale. Dit verschijnsel gaat trouwens gepaard met een volt meter die volledig links staat. Is de sensoren makkelijk te vervangen en zo ja, waar zitten deze dan? Dit verschijnsel heb ik al jaar en dag, heeft denk ik niets te maken met de sensors maar zoek het in de bedrading achter je meters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rodilito Geplaatst February 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 Bedankt voor de tip Ruward! Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing, rare is dat het alleen gebeurd als het zeer vochtig weer is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst February 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 ik zou eerst een mechanische oliedruk meter monteren om de druk te controleren.. jullie hebben het wel over sensor te controleren, maar bij 295.000 km zit ik eerder aan speling op de lagers te denken.. (of te wel versleten) en oliepomp vervangen met te veel lagerspeling heeft natuurlijk geen zin. je kan als LAPMIDDEL dikkere olie gaan rijden.. bijv. 20w50. veel succes groeten paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2011 Zeer vochtig weer...........dan vindt ik de bedrading verdachte nummer 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rodilito Geplaatst February 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2011 Daar kan ik verder mee. Het leek me trouwens ook logisch dat vochtigheid iets te maken moest hebben met de bedrading. Nu is bedrading niet echt mijn "stiel", waar moet ik gaan kijken? Oliedruk meter neem ik aan ergens op de pomp? En de voltmeter op de dynamo? Deze is nieuw trouwens dus daar kan het probleem volgens mij niet liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst February 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2011 Schijnt een lastig klusje te zijn om de bedrading geheel bloot te leggen, zelf negeer ik het en luister altijd goed naar de motor, zou mn vrouw ook wel willen maargoed die kun je niet afzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2011 Doe even een FSM downloaden, daar staat de gehele kabelboom in, met alle stekkers enz. Begin maar eens met het controleren van de stekkers en massa verbindingen. Ook die onder het dashboard, deze willen ook wel eens kuren geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peter1979 Geplaatst February 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2011 Paul, bedankt voor je antwoord, maar ik ben niet zo technisch, over welke lagers heb je het? tevens had ik nog wel een vraag weet iemand wat voor een soort oliedruk sensor er op een 6 cil in lijn zit en waar ik die zou kunnen krijgen. Ik denk er nu aan om ze uit Amerika te laten komen maar ik weet niet precies welke (de ene is 19 de ander e89 dollar). waar in ned kun je auto onderdelen (online) bestellen? dank jullie alvast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2011 Paul, bedankt voor je antwoord, maar ik ben niet zo technisch, over welke lagers heb je het? tevens had ik nog wel een vraag weet iemand wat voor een soort oliedruk sensor er op een 6 cil in lijn zit en waar ik die zou kunnen krijgen. Ik denk er nu aan om ze uit Amerika te laten komen maar ik weet niet precies welke (de ene is 19 de ander e89 dollar). waar in ned kun je auto onderdelen (online) bestellen? dank jullie alvast B&S Tiel ff bellen, ze kunnen het naar je opsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bassman40 Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 hoi mijn oliedruk staat zins kort steeds op 3 ook als de motor stationair loopt af en toe dan doet hij het effe denk dat de sensor kapot is !!! Gr Ron Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rodilito Geplaatst June 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2011 Ik heb als oplossing de sensor vervangen, nu geen probleem meer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.