Trickie Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Hallo Ik heb een jeep wrangler yj 1991, 4 ltr. 6 cil. Nu wou ik vorige week mijn 4x4 ingschakelen maar die zei dat ik het zelf mag doen !!! Als eerste zal ik ff vertellen dat alles wat ik aan mijn Jeep doe dat ik dat voor de eerste keer doe. Nu de daad werklijke vraag : Wat kan ik allemaal na lopen om bij het uit eindelijke probleem te komen? Ik heb al wel van alles op gezocht maar heb toch hulp van jullie nodig om verder te komen Er gaat geen lampje van 4x4 branden op mijn daishboard bij het in de 4x4 versnelling zetten. Vanmiddag wil ik de Jeep starten en in een 4x4 versnelling zetten 4L of 4H en dan in een versnelling en er onder kijken of mijn aaandrijf as draait. Ook wil ik mijn voor wielen van de grond gaan halen en in een 4x4 versnelling zetten en aan 1 kant draaien en dan moet als ik het goed is het andere voor wiel tegen overgesteld draaien. Als dit beide niet zo is wat kan ik dan gaan kijken ??? Graag wat hulp. P.S. woon in Oost souburg, iemand zin om mij een beetje op weg te helpen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Langs welke kant draait het andere wiel dan wel misschien ? Bij een open diff is het zo dat het tegenovergestelde wiel in de andere richting draait, maar bij een limited slip diff gaat dit m.i. niet lukken.... Je zou beter eens ergens op een parking waar veel ijs ligt wat gaan volgas rijden en iemand laten kijken welke wielen tractie hebben... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 lees dit eerst maar even, kan ook voor jouw auto gelden -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Ik vermoed dat de vacuum schakelmof op de vooras niet in komt. (leidingen op de vooras) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 (bewerkt) Ik heb gisteren eerst onder de jeep gekeken hoe de stand was van de stangen op de tussen bak en daarna de jeep in 4l en 4h gezet en beide gevallen was de stand veranderd (denk dat dat dus goed is) euh om de vacuum te testen moet de leiding op de tussenbak los maken en voelen of ie vacuumtrekt of ergens anders? naast de vacuumleiding op de tussenbak zit ook nog een aansluiting met een plug er in, wat is dat en kan ik die door meten of daar iets mis mee is ??? Ga vanmiddag kijken of ik de schakelmof op de voor as kan vinden. meer tips welkom en ik als ik meer weet plaats ik het. December 28, 2010 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 de extra nippel is waarschijnlijk een ont/beluchting. Ik zou eerst de schakelmof op de vooras opzoeken en kijken of de 2 daarop thuishorende vacuumleidingen intakt zijn, volgende stap is de 4wd inschakelen en voelen of op 1 van die leidingen vacuum gezogen word. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 (bewerkt) Beide leidingen worden vacuüm getrokken. Zijn er nog meer plekken waar ik het vacuüm moet testen? Twee voor wielen van de grond en kan ze beiden afzonderlijk draaien. De aandrijfas is niet te draaien als ie in 4l of 4h geschakeld staat. In gewone versnelling is ie wel met de hand te draaien. December 28, 2010 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Beide leidingen worden vacuüm getrokken. Zijn er nog meer plekken waar ik het vacuüm moet testen? Twee voor wielen van de grond en kan ze beiden afzonderlijk draaien. De aandrijfas is niet te draaien als ie in 4l of 4h geschakeld staat. In gewone versnelling is ie wel met de hand te draaien. Volgens mij klopt het niet als bijde leidingen tegelijk vacuum trekken, zie onderstaand schema Volgens mij moet bij 4wd de ene leiding vacuum zuigen en bij geen 4wd de andere Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Ik heb het nog ff getest en inderdaad, bij 4w trekt er 1 vacuüm en bij 2w de andere. Kan het nu de schakelmof zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 (bewerkt) Ik heb het nog ff getest en inderdaad, bij 4w trekt er 1 vacuüm en bij 2w de andere. Kan het nu de schakelmof zijn? Dan kan het idd alleen nog maar aan de schakelmof liggen, of door een lek zuigt hij mischien net niet genoeg vacuum ? Hoe je dit kan controleren weet ik ook niet, wat je wel kunt doen is even de stekker van de indicator switch loshalen en aan motorzijde doorverbinden, dan zou het 4wd lampje moeten gaan branden, dan weet je teminste of die nog werkt. Maar dan weet je nog niet of de indicator switch zelf werkt of niet, dan zul je hem er even uit moeten draaien. suc6 ermee December 28, 2010 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 (bewerkt) Heb je toevallig geen vocht/water in je "axle shift motor"?? Mocht dat zo zijn is dat vocht/water waarschijnlijk bevroren en werkt ie daardoor niet. Anders moet je ff de 4 boutjes los draaien van je vacuum disconnect. Kan je zien of ie het doet. December 28, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Vanmiddag maar eens los halen en schoon maken en kijken of ik geen defecte onderdelen tegen kom. Als ik het geheel weer terug plaats kan ik dat dan met een vloeibare pakking doen? Ik heb olie klaar staan om de olie in mijn assen te ververssen, ik zelf denk dat ik dat het beste pas kan doen als ik mijn 4w weer werkend heb? Tips altijd welkom gr Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Vanmiddag maar eens los halen en schoon maken en kijken of ik geen defecte onderdelen tegen kom. Als ik het geheel weer terug plaats kan ik dat dan met een vloeibare pakking doen? Ik heb olie klaar staan om de olie in mijn assen te ververssen, ik zelf denk dat ik dat het beste pas kan doen als ik mijn 4w weer werkend heb? Tips altijd welkom gr Patrick Als je vaker zelf aan je auto wilt sleutelen is een werkplaats handboek erg handig..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Ik heb een boek van haynes waar ik zo veel mogenlijk in op zoek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 er zit volgens mij geen pakking tussen, alleen die 4 boutjes dacht ik. Olie verversen lijkt me handig pas te doen als je het probleem hebt opgelost,anders blijf je aan de gang, maar dat snap je zelf ook wel denk ik...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Ik kwam tijdens het speurwerk op het internet dit plaatje tegen, dus van daar vroeg ik of ik dit ook met een vloeibare pakking kan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 (bewerkt) Zou je de axel shift motor handmatig moeten kunnen bewegen of kan dat alleen met vacuüm December 29, 2010 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 (bewerkt) Zou je de axel shift motor handmatig moeten kunnen bewegen of kan dat alleen met vacuüm dat kan, kijk dan gelijk of er geen drap uitkomt. In het verleden zat bij mij er vocht in en de plunjer wou niet goed meer heen en weer. December 29, 2010 bewerkt door Green bear Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 (bewerkt) Krijg er bij mijn geen beweging in !!! Nieuwe bestellen. Lijkt mij!!! Toch niet na wat poets werk en trek werk gaat ie weer op en neer. Gemonteerd en motor gestart en in zijn 4w gezet, rustig aan het rechter voor wiel gedraaid tot ie blokkerde en toen branden het lampie weer. Van de week olie in voor as vervangen en dan maar toch eens regelmatig in zijn 4w te zetten. Iedereen bedankt voor het mee denken. Gr. Patrick December 29, 2010 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2010 Krijg er bij mijn geen beweging in !!! Nieuwe bestellen. Lijkt mij!!! Toch niet na wat poets werk en trek werk gaat ie weer op en neer. Gemonteerd en motor gestart en in zijn 4w gezet, rustig aan het rechter voor wiel gedraaid tot ie blokkerde en toen branden het lampie weer. Van de week olie in voor as vervangen en dan maar toch eens regelmatig in zijn 4w te zetten. Iedereen bedankt voor het mee denken. Gr. Patrick Oke mooi dat dat ook weer opgelost is Hoop alleen voor je dat ie niet weer vast gaat zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst December 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2010 Het is wel te hopen dat ie het blijft doen. Ga me zelf maar voor nemen om de jeep in 2011 wat vaker in zijn 4w te zetten en de blubber op te zoeken. Gr. Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst December 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2010 Het is wel te hopen dat ie het blijft doen. Ga me zelf maar voor nemen om de jeep in 2011 wat vaker in zijn 4w te zetten en de blubber op te zoeken. Gr. Patrick Kijk dat is een mooi voornemen voor het nieuwe jaar Mooi dat het gelukt is Gr Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.