TheoSimm Geplaatst December 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2010 Hallo allemaal, Daar was ik weer eens, een paar weken geleden heb ik samen met mijn broer het motorblok vervangen van mijn Cherokee, allemaal prima gelukt, alles werkt, we hebben alles van het oude blok alles afgehaald ( inlaat/uitlaat/dynamo en alle snuisterijen van mijn oude overgezet ) Hij liep een beetje hoog stationair, zo rond 1200 maar we dachten dat dit kwam door luchtlekkage van het rubberringetje van de stappenmotor van de TPS.Daar moest ik nog naar kijken. Wat ik merkte was dat het overschakelen, vooral bij koude start, wat bij hogere toeren gebeurde ( 2500 - 3000 ) als de zaak wat warmgelopen was, ging dit wel bij wat lagere toeren. Nu heeft mijn vrouw en dochter hem vanmiddag meegenomen van Harderwijk naar Leusden en is daar gestrand omdat de automaat helemaal niet meer schakelde en blijft dus naar ik denk in de eerste versnelling en schakeld helemaal niet meer, wie kan me helpen te vertellen waar ik het moet gaan zoeken? Ik wacht met spanning af of er iemand is die me hierover een tip kan geven, ik ben net weer thuis en wil binnenkort weer naar Leusden om te kijken of ik de Jeep thuis kan krijgen.. Met vriendelijke groet, Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iksjee Geplaatst December 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 Hallo, Het lijkt erop dat de automaat in de noodloop staat waarschijnlijk is de comunicatie onderling tussen de computers onderbroken ik zou eens beginnen door alle stekkers te controlen, als de automaat in de noodloop staat kun je ook met de hand schakelen 1-2 en dan in de D het is niet zoals het hoort maar je kunt in ieder geval thuis komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSimm Geplaatst December 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 Hallo, Het lijkt erop dat de automaat in de noodloop staat waarschijnlijk is de comunicatie onderling tussen de computers onderbroken ik zou eens beginnen door alle stekkers te controlen, als de automaat in de noodloop staat kun je ook met de hand schakelen 1-2 en dan in de D het is niet zoals het hoort maar je kunt in ieder geval thuis komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSimm Geplaatst December 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 Hai Iksjee, Bedankt voor je snelle reactie, ik ga het nalopen en anders kijken of ik wel kan schakelen, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2010 Controleer ook even of de steker van de automaat op de tps goed vast zit en of de tps werkt. (als er geen contact wordt gemaakt blijft de automaat in de 1 hangen...onafhankelijk van de stand van de pook) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSimm Geplaatst December 17, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 17, 2010 JeePee, Ga ik doen, die toestand is ook allemaal los geweest dus die weet, dankjewel. Groeten, Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheoSimm Geplaatst December 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Hallo, daar waren we weer, Nou, alle stekkers zo goed en zo kwaad als het ging gecontroleerd, even motor laten draaien, eerst schakelde hij nog niet een paar keer het gas intrappen en los en toen schakelde hij wel weer en hebben we hem eigenlijk probleemloos van Leusden naar Harderwijk kunnen rijden. Misschien is het toch verstandig is om toch even die TPS en stappenmotortje te gaan checken, of die wel in orde zijn, ik heb ze allebei nog in reserve en kan ze 'zo' omwisselen. Oh ja, de olie van de automaat heb ik nog even gepeild met draaiende motor en die zit tussen de streepjes zeg maar op driekwart, dan moet dat toch goed zijn, of moet ie op het bovenste streepje/gaatje op de peilstok zitten ? Ik ben benieuwd of iemand nog een suggestie heeft. Met vr gr, Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 als het probleem terugkeert en de auto schakelt niet over onder 2000-2500 rpm dan TPS vervangen. Kan je op ebaymotors.com gunstig vinden.(rond $40 + verzend). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HJB Geplaatst August 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2011 Hallo allemaal, Daar was ik weer eens, een paar weken geleden heb ik samen met mijn broer het motorblok vervangen van mijn Cherokee, allemaal prima gelukt, alles werkt, we hebben alles van het oude blok alles afgehaald ( inlaat/uitlaat/dynamo en alle snuisterijen van mijn oude overgezet ) Hij liep een beetje hoog stationair, zo rond 1200 maar we dachten dat dit kwam door luchtlekkage van het rubberringetje van de stappenmotor van de TPS.Daar moest ik nog naar kijken. Wat ik merkte was dat het overschakelen, vooral bij koude start, wat bij hogere toeren gebeurde ( 2500 - 3000 ) als de zaak wat warmgelopen was, ging dit wel bij wat lagere toeren. Nu heeft mijn vrouw en dochter hem vanmiddag meegenomen van Harderwijk naar Leusden en is daar gestrand omdat de automaat helemaal niet meer schakelde en blijft dus naar ik denk in de eerste versnelling en schakeld helemaal niet meer, wie kan me helpen te vertellen waar ik het moet gaan zoeken? Ik wacht met spanning af of er iemand is die me hierover een tip kan geven, ik ben net weer thuis en wil binnenkort weer naar Leusden om te kijken of ik de Jeep thuis kan krijgen.. Met vriendelijke groet, Theo Dit lijkt heel erg op mijn probleem met mijn XJ uit 1997, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik slecht in afkortingen ben en niet weet wat TPS betekend? Ik kan wel wegrijden in "D", maar dat gaat met heel veel slip. de bak blijft in zijn hoogste versnelling staan, dus nu rijd ik al een tijdje in "1-2" weg en dan door naar zijn "D" Het is heel langzaam erin geslopen deze storing, in het begin heel af en toe had ik deze storing en daarbij schokte de auto bij 80 a 90 km/uur. net alsof er een contactje los zat. Nu schakeld hij in "D" helemaal niet meer terug naar zijn "1". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2011 Topic is al uit december....... lijkt me dat het probleem al verholpen is..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.