Spring naar bijdragen

motor bonkt


Recommended Posts

Dan zijn er verschillende oorzaken mogelijk:

-een slechte Bougie

-een slechte bougiekabel

-verdelerkap/rotor slecht

-injector vervuild/defect

Meest waarschijnlijk is echter een bougie of bougiekabel. Vooral als je Jeep op LPG loopt is hij daar erg gevoelig voor.

Er zijn nog meer oorzaken denkbaar, maar daar wil je voorlopig niet aan denken..... En dat zou ik ook nog even niet doen! Eerst even je ontstekingssysteem goed controleren, grote kans dat het daar fout gaat!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, ik heb eigenlijk net het omgekeerde : als de motor koud is draait hij als een zonnetje, maar eens hij warm is hoor ik een duidelijke tik bij elke omwenteling. Lijkt van ergens onderin het blok te komen. Iemand enig idee? Krukaslager? sad.gif

Ook draait hij onregelmatig stationair bij warme motor, eens je wat gas geeft lijkt de tik weg en loopt hij wel regelmatig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't probleem zal hem wel in de ontsteking of de afstelling van het LPG systeem zitten. Op gas is de motor net even wat gevoeliger voor de afstelling van de diverse componenten!

Bougie's, verdelerkap, rotor en kabels goed controleren en iendien nodig vervangen!

Op een aantal LPG verdampers zit een schroef met daaromheen een veer, daarmee regel je de hoeveelheid gas bij stationair en deellast. Als die verkeerd staat gaat de motor ook onregelmatig draaien. Afstellen moet eigenlijk met een CO meter gebeuren....

Even goed e.e.a. nakijken dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik heb mijn bougie kabels vervangen en onsteking goed schoon gekrabt maar dat pokkeding bonkt nog steeds.dat alleen als ik op gas rijd.ik snap er niks van.op benzine rijdt hij perfect.kan iemand mij aub verder helpen.heb ook wat atf in de motor olie gegooid.helppppppppppppppp sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...