Spring naar bijdragen

Airco


Maikee911
 Share

Recommended Posts

Als er alleen maar hoeft te worden bijgevuld is er wellicht een probleempje, de originele koelvloeistof is niet meer toegestaan vanwege CO-wetgeving. Evengoed wordt het nog wel op koelschepen etc. gebruikt en links en rechts zijn er ook nog wel bedrijven te vinden die het spul voorradig hebben en die bereid zijn bij te vullen. Als je wilt overstappen naar de nieuwere vloeistof is de kans op lekkage groter. Ombouwen is een vrij dure zaak. Geef eens aan waar je woont en wellicht is er iemand die een adresje voor je heeft.

Zelf heb ik het in Heerhugowaard kunnen laten doen bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in airco's, maar niet uitsluitend voor auto's.

De vloeistoffen hebben nummers. Als je even zoekt op het forum vind je wel iets, want twee jaar geleden is het uitgebreid besproken. Ergens onder de motorkap vind je wel een aantekening over de vulling.

Dit is het linkje:

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de passagiers kant onder het dashboard (uiterst links bij het middenconsole) zit een stel draad die gekoppeld is met de warm/koud schuif. Bij mij was deze los geschoten waardoor ik het verwarming schuifje naar links of rechts kon schuiven zonder enig verschil in temperatuur. Wellicht is dit het probleem?

Het ombouwen van R12 naar R134 hoeft niet erg duur te zijn: alleen het de aansluiten voor het aanvullen moet aangepast worden waardoor R134 kan worden gebruikt. Ik heb dit laten doen en was 100 eu kwijt. Als je condensor gaar is dan ben je verder van huis. Onderdeel, plaatsen en afvullen is 7 a 8 honderd eu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk van alles zijn maar ik kwam er een paar weken geleden achter dat bij mijn Cherokee de electromagnetische koppeling op de airco pomp vast zat.

Als je motor draait en de airco staat aan dan moet deze af en aan slaan. Dat kan je zien doordat het midden gedeelte in de poelie van de pomp soms stil staat en soms mee draait.

Als de motor af staat kan je dit testen door het stekkertje van het draadje dat naar de pomp loopt los te koppelen en op de + van de accu te houden. Je moet dan een klik horen en het middengedeelte is dan niet met de hand te draaien. Haal het draadje weer van de + af, de koppeling ontkoppelt en het middengedeelte is weer met de hand te draaien.

Opgelost door een klein beetje WD40 op het asje te spuiten en de koppeling een aantal keer in en uit te laten schakelen. Daarna wat remreiniger in de koppeling gespoten om eventuele vettigheid van da koppeling schoentjes te verwijderen.

Het kan bij jou natuurlijk heel iets anders zijn maar het is het waard on dit even na te kijken. kan je een boel eurotjes schelen.

Succes

bewerkt door CherokeePerformance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze lage temperaturen die we nu hebben zal er geen koude lucht uit je roosters komen.

Laagst instelbare temp. is 13 gr. buiten is het -5 je airco zal echt geen koude lucht gaan blazen.

Airco is beveiligd. Als het te koud is gaat de druk naar beneden en zal de aircopomp ook niet aangaan omdat de pomp dan niet gesmeerd wordt.

Misschien is de druk bij 15 gr. wel voldoende maar bij -5 niet.

Dus zoals DUC zegt.... eerst maar eens afvullen.

Kan ook zijn dat er iets met de klepjes van het venilatie systeem is.

Volgens mij kun je deze storingcodes ook zelf uitlezen.(weet niet hoe- maar zal vast ergens op het forum staan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...