Spring naar bijdragen

CO2 Lasser gezocht voor kleine klus


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Zoals jullie misschien weten ben ik bezig met de ombouw van 2.5L naar 4.0L.

Ik heb de motor steunen los en op de goede plaats zitten.

Ik kan ook aan een CO2 las apparaat komen (tijdelijk lenen). Alleen is het probleem dat ik zelf nooit een cursus lassen gehad heb en dit niet durf te lassen.

Mijn vraag is of iemand deze 2 motorsteunen op het chassis kan en voor mij zou willen lassen? (Iemand die dit ook kan <_<, iemand die een cursus gehad heeft of beroeps lasser is ofzo)

Ik woon in Zuid-Limburg

Mocht iemand dit voor mij willen doen, dan hoor ik dat graag

Ook natuurlijk wat hij ervoor wil hebben graag

Alvast vriendelijk bedankt

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan op locatie komen maar je kan ook naar mijn werkplaats komen.

Stuur me even een email met foto's en overige gegevens dan krijg je een prijs(je) terug ;)

Deze is mij helaas wat te duur...

Mocht dit nog iemand voor mij willen doen (liefst niet te duur <_<) dan hoor ik dat graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, die heeft zoiets opgekocht geloof ik maar denk niet dat hij kan lassen (tenminste, heeft geen cursus ofzoiets gedaan).

F.M, Zeg je dat omdat je het aanbied om te doen <_<, of gewoon ter informatie? ;)

En mocht je dat willen doen, woon je in de buurt en zou je daar tijd voor hebben?

Alvast bedankt,

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch een goed moment om het zelf te leren :wacko:

Zoek ergens een verzameling oud ijzer (beetje gelijke diktes als wat je gaat lassen 3-5mm) en probeer een beetje te spelen met de instellingen van het apparaat. een CO2 apparaat moet een beetje klinken als spek in een goeie hete pan. zorg dat je voldoende gas erop zet (minimaal 10l/min) en slijp een paar proefstukjes door zodat je een macro van je las krijgt om te zien wat er onder het oppervlak gebeurt.

http://www.rustbuster.nl/Lassen_en_lasgereedschap/Mig_lassen.htm

http://www.vanspijk.nl/brochures/20091202.96.migmag-uitleg.pdf

Een paar goeie van het NIL:

http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/58_hoeklassen.pdf

http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/24_migmag.pdf

http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/59_staal.pdf

http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/56_geometrie_1.pdf

http://www.nil.nl/public/cms/lists/upload/57_geometrie_2.pdf

De laatste paar delen kunnen saaie stof zijn maar er staat hele waardevolle informatie tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt, wil het graag zelf leren maar weet niet of een mooie las ook sterk genoeg is.

Wanneer ik electrode las zitten de 2 delen aan elkaar. Echt lelijk ziet het niet uit maar denk niet dat het sterk genoeg is. Zeker niet voor motor steunen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt, wil het graag zelf leren maar weet niet of een mooie las ook sterk genoeg is.

Wanneer ik electrode las zitten de 2 delen aan elkaar. Echt lelijk ziet het niet uit maar denk niet dat het sterk genoeg is. Zeker niet voor motor steunen?

Daarom dan even macro maken.

Electroden lijkt me voor jouw nu niet echt geschikt, als je het al niet vertrouwd en dan ook nog uit positie lassen ;)

Heb de steunen van Guido met TIG gedaan. maar de standaard steunen zitten met niet al te mooie MIg lassen erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik persoonlijk zou de motorsteunen niet op de chassisbalken lassen. ik boor er eerder gaten erin en bevestigen met bouten en moeren. reden waarom: als het niet goed lukt om de motor op de versnelling/automatenbak te hangen. dan kun je nog altijd je motorsteunen weghalen als ze in de weg zitten. als ze erop gelast zitten dan heb een probleem. maar wil je de maten weten waar de gaten moeten zitten. dan ga je ff naar hans bastings toe. die heeft zijn jeep sloophandel bij jou om de hoek in valkenburg. hij heeft daar genoeg wranglers staan waar de motor eruit is. kun je mooi de maten opmeten waar de motorsteun zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik persoonlijk zou de motorsteunen niet op de chassisbalken lassen. ik boor er eerder gaten erin en bevestigen met bouten en moeren. reden waarom: als het niet goed lukt om de motor op de versnelling/automatenbak te hangen. dan kun je nog altijd je motorsteunen weghalen als ze in de weg zitten. als ze erop gelast zitten dan heb een probleem. maar wil je de maten weten waar de gaten moeten zitten. dan ga je ff naar hans bastings toe. die heeft zijn jeep sloophandel bij jou om de hoek in valkenburg. hij heeft daar genoeg wranglers staan waar de motor eruit is. kun je mooi de maten opmeten waar de motorsteun zit

Zou dat sterk genoeg zijn (met bouten en moeren)? en trek ik de chassisbalken dan niet bij elkaar?

het moet natuurlijk wel goedgekeurd worden bij de rdw...

Ik zet deze of volgende week de body er even op en dan kijk ik waar precies de steunen moeten zitten (heb wel de maten van een 4.0L maar weet niet of ik daaraan uitkom)...

Raden jullie bouten met moeren wel of niet aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

standaard zitten de motorsteunen ook gemonteerd met bouten en moeren. en de chassis trekt niet naar binnen toe. anders kun je ernog altijd bussen tussen plaatsen.

en officieel mag er niet gelast zijn aan de chassisbalken. alleen van fabriek af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom lassen motorsteunen ziten toch altijd met bout en moeren vast door chassis

denk als je gaat lassen aan het chassis problemen krijgt met kromtreken

en zeker bij evt keuren

er is veel tekoop bij novac of summit ,enz

scoob

vind ik ook maar de meeste denken hier anders over. bij een cj zitten de motorsteunen ook standaard met bouten vast. en als de las ooit eens scheurt dan scheurt het chassis ook gedeeltelijk mee. moet je daarna onderhand weer heel je blok eruit halen om er goed bij te komen met lassen. en als een bout breekt. bout eruit tikken en een nieuwe erin. en je blok kan er gewoon in blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...