Spring naar bijdragen

lasklus

Forum member
  • Aantal bijdragen

    47
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

lasklus last won the day on March 10 2013

lasklus had the most liked content!

Over lasklus

  • Verjaardag 07/08/1985

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lasklus.nl

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

lasklus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. Nog niemand op gereageerd zie ik, @Michaelmiata89, je wilt de rockers zelf plaatsen en vraagt daarbij om hulp? Ik heb eventueel wel wat foto's voor je
  2. Ertussen? En hoe dan proplassen? Dan moet je de koker aan de onderkant openmaken? Het kan altijd stevige maar denk niet dat het nodig is, ik weet zeker dat het nu steviger is als origineel, en al helemaal steviger als hoe het was(verrot). Ze komen mooi uit op de foto's, nu nog wat van in het zand en de modder
  3. B stijl steunt op de rocker (net als die normaal op binnenkant dorpel steunt) en is aan de voorkant (lees buitenkant auto) aangehecht op de rocker door de Rocker eerst scheef aan te hechten. Achter, dus tegen de binnenzijde auto, zit die nog gewoon origineel. Helaas geen foto van dat punt,is moeilijk op foto te zetten omdat de Rocker dan in de weg zit. Wel een foto waar je hem ziet zitten. Was overigens al geheel losgerot van de dorpel..
  4. @Mitchell2.24v, goed om te horen! @michel1972, tussendoor geveld door griep dus ik heb er iets langer over gedaan (lees minder efficient), ongeveer 22 uur, normaal dus minder, zo'n 14 uur. Bij Deze Jeep viel het ook nog iets tegen omdat er een flinke deuk in een aanhechting gedeelte was weggeplamuurd en de dorpel stijl naar de bodem op twee plaatsen wat verder was weggerot als normaal. Met deze twee punten had ik dus vooraf geen rekening gehouden maar dat heb je weleens met aanname klussen. Ik heb de binnenzijde van de oude dorpel ingespoten met primer en de roestplekjes behandeld met roestomvormer van BRUNOX. Alle nieuwe delen heb ik gekwast met Bitumen. Ik heb aangeraden om onderin de nieuwe balk een rij met een aantal gaatjes (10 mm) te boren waar je met een tectyl spuitbus met slang in kunt om vanbinnen e.e.a. te beschermen. Als je vervolgens de gaatjes dichtmaakt met dopjes kun je dit halfjaarlijks overdoen en zo bijhouden. Mvg Patrick
  5. Ik heb al wel een paar mooie fotos als sneakpreview
  6. Klopt, dat was toendertijd mijn eerste set Rockers en niet over nagedacht zowel van mijn kant als de kant van de klant. Tegenwoordig zet ik alles in de primer en tectyl tenzij de klant een andere voorkeur heeft.. Voor de binnenkant van de nieuwe balken geef ik het advies om gaten (stuk of 6) aan de onderzijde te boren en daar met spuitbus tectyl in spuiten, daarna dopje erin en om het jaar herhalen. Wat ook nog een goede oplossing is is lijnolie...
  7. Met de Rockers hoeft dat i.i.g. niet, alles kan kapot maar de 5 mm dikke zware stalen kokers deuken niet zomaar..
  8. lasklus

    Nieuw Forum

    Heb even gecheckt, bij mij ook het geval, spionage? :D
  9. De prijs is uiteraard inclusief kokerbalken (materiaal bijna 300 euro!), lasdraad, gas (gaat een hele 10L fles van 50 euro doorheen), afwerking, slijpen en tectyleren. Tja wat is duur, het is de prijs welke berekend heb door materiaal en arbeid bij elkaar op te tellen, daarbij reken ik 33 euro per uur aan arbeid kosten. Vind je het nu nog veel? Als er meerdere auto's het tegelijk laten doen kan ik leuke kortingen geven, ik kan dan achter elkaar doorwerken en kan het materiaal groter en dus goedkoper inkopen
  10. lasklus

    Nieuw Forum

    Stuur mij ook maar een emailtje met de kosten en voorwaarden. Eens kijken of we iets overeen kunnen komen
  11. lasklus

    Nieuw Forum

    Poeh, dat is zeker wennen, zit er wel fris uit. Waarom is er eigenlijk gekozen voor google ads en niet voor een paar vaste sponsors met een banner?
  12. uhm, de afbeelding van het artikel uit Canaman's reactie, daar ging het om en is het mee begonnen. Deze afbeelding had ik bijgevoegd bij de topic start, maar is nu verdwenen How come? ...Ik voeg hem maar weer even bij...
  13. Oeps, al mee gewerkt? Je typt dus je bent er nog...vanaf nu niet meer doen dus!
  14. Een topic uit ons lasforum, ik zet deze op elk auto forum omdat bijna iedereen daar wel remmen reiniger heeft en dit een erg belangrijke waarschuwing is! Kortom, reinig/ontvet je metaal voor het lassen niet met remmen reiniger! Dit resulteert i.c.m. lassen in een zeer schadelijk fosgeengas (klik) welke ruikt naar vers hooi en snel door het lichaam wordt opgenomen. In lage concentraties wordt het vaak slechts opgemerkt als verkoudheid. Echter worden de symptomen steeds erger, kun je flauwvallen, bloed ophoesten, longoedeem krijgen en er uiteindelijk aan dood gaan!!!!! Verder is alle rook m.b.t. lassen ZEER schadelijk, ook in kleine hoeveelheden en dient altijd afgezogen te worden. Wil je je werkstuk ontvetten, gebruik dan ook nooit oplosmiddelen. Door het UV-licht wat ontstaat bij het lassen kan er een chemische reactie ontstaan tussen de gassen van oplosmiddelen en het UV-licht, waardoor een mosterdgas kan ontstaan! Reinig je werkstuk met mechanisch gereedschap of een staalborstel, en als je echt wil ontvetten, water en zeep voldoet prima. Er zijn natuurlijk ontvetters als aceton maar voor hobby gebruik is dit niet nodig en je loopt onnodig risico.
  15. Geen plannen voor een Jeep helaas Zoals ik al zei, voor mijn werk zie ik al meer dan genoeg oldtimer en youngtimers en dus ben ik op zoek gegaan naar wat anders.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...