Spring naar bijdragen

rare brand


erikvh
 Share

Recommended Posts

gistermiddag na een het boodschappen kwam ik thuis en parkeer me auto, ritsel nog wat in me handschoenenvakje omdat ik wat kwijt ben, kom met hoofd omhoog en zie rook buiten, denk wtf, vlug naar buiten rechtsvoor het wiel kwam allemaal blauwe rook af, denk huh, er waren geen vlamme te zien, hart van het wiel was echt super warm.

gelukkig geen echte brand verder, na het wat afgekoeld was, wiel eraf, huhm niks raars te zien, dan remblokken eraf.

daar was 1 remblok van de buitenzijde een heel stuk weg van het loopvlak weg, alsof het afgebrokkelt was. en in de remzuiger is ook een stuk weg.

iemand een idee wat er gebeurt is, de remblok aan de buitenzijde is ook een stuk dunner dan binnenzijde, blijft mijn klauw hangen??

nieuwe remblokken steken is het probleem niet maar heb geen zin dit nog eens te hebben binnen een x periode.

waar haal ik nieuwe parts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik durf het niet te zeggen de staat van de schijven, heb net zitten zoeken op internet, heb adresje in tilburg gevonden, die heeft remblokken nieuw liggen en 2e hands klauwen, moest wel me oude meenemen want er zijn verschillende.

er is een stuk afgebroken uit me huidige klauw, die tegen de remblokken aanduwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

Waarom bel je Eberle in Duitsland niet even op, dat kan ook.

Irish XJ meldde al dat je via E-Bay voor een spotprijs nieuwe klauwen koopt.

Als je ze belt en aangeeft dat je een sondern angebot hebt gezien op E-Bay ..., dan krijg je ze ook voor die prijs. Dat je liever niet op E-Bay koopt i.v.m. een nare ervaring omzeil je zo en heb je toch voor een spotprijs nieuwe klauwen.

Ik heb al aardig wat nare klachten gehad met m'n remmen en een hele zoektocht, als ik zou kiezen zou ik nieuwe klauwen nemen.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vermoedelijk is jouw remolie ernstig aan vervanging toe. Heb het zelfde vorige maand gehad met een Chrysler Voyager in Zwitserland. Door iets meer dan gemiddeld te remmen door een afdaling liep de rem vast. Na ongeveer drie kwartier af te laten koelen konden we gewoon weer verder rijden.

Bij aankomst direct de remoilie vervangen en die was er zeker slecht aan toe.

Oude remolie trekt vocht aan. Als deze maar lang genoeg niet vervangen wordt heb je kans dat door de warmte gasbelletjes vormen in de olie die de automatisch de rem aandrukken. Gevolg: Door een aanlopende rem wordt deze nog warmer en gaat nog meer aanlopen en verbrand je rem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

godverdomme, nu is het alweer raak, zelfde kant, heb op dit moment zoiets van brand maar lekker uit kutauto, morgen na een nachtje slapen zal het wel anders zijn.

hoe kan dat tog, keb nieuwe schijven gestoken, nieuwe blokken, een goede gangbare klauw, nieuwe remolie, nieuwe ontluchtingsnippels.

en weer staat de boel ik de fik.

zou er iets mis zijn met hoofdremcilinder of abs, of met remslang heb eerder iets gehoord dat de remslang binnenin kapot was, dat er wel vloeistof door geperst kon worden maar heel moeilijk terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...