Spring naar bijdragen

Op zoek naar een Cherokee (1984 t/m 1986)


JeepSmurf
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het Jeep Forum.

Heb me aangemeld omdat ik al een tijdje aan het rondkijken ben naar een Cherokee XJ van 1984 t/m 1986 (5-deurs), tot nu toe geen succes, en ik hier meer informatie probeer te verzamelen om er wel één te kunnen vinden!

Ik weet dat deze origineel met een 4 cylinder of 6 cylinder motor uitgerust zijn en dat alleen de 6 cylinder met een automaatbak geleverd is.

Ook zijn er volgens mij 3 uitvoeringen afgezien van de motor: standaard, pioneer en chief. Weet niet wat de verschillen hier in zijn, misschien dat iemand mij kan uitleggen wat de verschillen zijn tussen deze uitvoeringen.

Weet nog niet zeker welke uitvoering ik zou willen, als die keuze zo wie zo gemaakt kan worden door het minimale aanbod!

Motorkeuze zou ik een 6 cylinder willen (liefst een 4 liter (op gas), maar die zijn pas later gekomen).

Het is dus waarschijnlijk lastig om hier in europa een mooie en goede Cherokee te vinden. Waarschijnlijk moet deze dan uit de USA komen omdat ze daar meer aanbod hebben, maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee, en zo wie zo ga ik geen auto kopen door alleen een foto gezien te hebben.

Of het moet gaan via een partij die alles voor je regelt en ook nog goed weet wat een nette auto is!

Dus ben ik op zoek naar advies hoe ik dit het beste kan aanpakken en waar ik op moet letten (technisch, motorkeuze, type uitvoering, wel of niet op gas).

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier,

Ik wil je droom niet kapot maken maar een Cherokee XJ van 1984 t/m 1986

is uitgevoerd met een 2.8 L GM 60° LR2 V6, 110 hp (82 kW)

De 4 liter uitvoeringen waren pas leverbaar vanaf 1987.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Cherokee_(XJ)

---------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je antwoord.

Ik vermeldde ook dat de 4 liter uitvoeringen later zijn gekomen, dus daar ben ik van op de hoogte!

Die 2.8 V6 heb ik van gehoord dat deze niet echt goed zijn en dat je dan toch maar beter de 2.5 benzine of diesel kunt nemen!

Kan iemand dit bevestigen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee een andere optie is hier in Noorwegen kopen. Je kan hier voor redelijk weinig geld goede cherokees kopen. Het is niet zover weg, een vliegticket kost de wereld niet en in 1 a 2 dagen rijd je naar huis. omdat er hier geen tot weinig zout gestrooid word zit je niet met grote roestproblemen. kijk maar eens op www.finn.no reken op 8 kronen in een euro, prijzen delen door 10 en 20% erbij. invoeren en op Nl kenteken zetten is geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee een andere optie is hier in Noorwegen kopen. Je kan hier voor redelijk weinig geld goede cherokees kopen. Het is niet zover weg, een vliegticket kost de wereld niet en in 1 a 2 dagen rijd je naar huis. omdat er hier geen tot weinig zout gestrooid word zit je niet met grote roestproblemen. kijk maar eens op www.finn.no reken op 8 kronen in een euro, prijzen delen door 10 en 20% erbij. invoeren en op Nl kenteken zetten is geen probleem.

Bedankt!

Ik zal eens kijken op die site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Hee een andere optie is hier in Noorwegen kopen. Je kan hier voor redelijk weinig geld goede cherokees kopen. Het is niet zover weg, een vliegticket kost de wereld niet en in 1 a 2 dagen rijd je naar huis. omdat er hier geen tot weinig zout gestrooid word zit je niet met grote roestproblemen. kijk maar eens op www.finn.no reken op 8 kronen in een euro, prijzen delen door 10 en 20% erbij. invoeren en op Nl kenteken zetten is geen probleem.

Ik denk dat het nog goedkoperis om naar GB te gaan, je zal genoegen moeten nemen om rechtsgestuurd te rijden, alleen koplampen vervangen voor RDW keuring. voor cherokee is ongeveer 75 euro op ebay duitsland, origineel hella. vanaf £1000/1200 euro koop je al redelijke jeep in GB.

ik vind 5000+ euro niet zo goedkoop voor een jaren 90 cherokee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het Jeep Forum.

Heb me aangemeld omdat ik al een tijdje aan het rondkijken ben naar een Cherokee XJ van 1984 t/m 1986 (5-deurs), tot nu toe geen succes, en ik hier meer informatie probeer te verzamelen om er wel één te kunnen vinden!

Op www.mobile.de komt er zo nu en dan wel eens eentje ('84 t/m '86) voorbij. Invoeren moet geen probleem zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad de voor 1986 versies zijn schaars. Nu en dan staat er 1 op marktplaats, meestal voor veel geld. Pas zag ik nog een diesel staan voor 2500 euro.

Ik heb een 86er met V6, nog niet op kenteken, uit Duitsland gehaald. Daar stond ook een tijdje een 86er 4.0 6 in lijn maar die is inmiddels verdwenen. Ik heb ook wel eens mindere berichten over de V6 gehoord maar zolang ie het doet doet ie het. Mocht de motor er echt mee stoppen dan zijn er genoeg 4.0 motoren te vinden.....

Ik zou gewoon afwachten en blijven zoeken in meerdere landen..... Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb zelf een van de allereerste cherokee's, een pioneer uit 1984 (import Florida). De pioneer is luxe uitgevoerd, zo zijn de ramen electrisch, heeft deze airconditioning en een 3 traps automaat.. De motor is een v6 2.8 liter, welke afkomstig is van chevrolet en oorspronkelijk een kleine vrachtwagen motor was. Acceleratie moet je niet verwachten, na ruim een minuut haalt ie 100km/u. De top is net iets boven de 120 km/u.

Het geluid van deze v6 is echt super. Een enorm verschil met het matte geluid van de 4 liter. They don't make m like that anymore!

De carburateur is het enige minpuntje, de auto is geheel roestvrij zit na 26 jaar nog strak in de lak, behalve het afbladderen van 1 spatbord. Ga voor v6. Als de V6 af is kan je deze makkelijk vervangen voor een chevrolet 3.4 v6. De prijs voor een goede v6 met weinig miles ligt ook in de VS inmiddels op een 3 tot 4.000 dollar. De "slechtsten" zijn daar allemaal vernietigd bij de grote opruimactie. Bovendien is de uitstoot van de v6 hoger dan in veel staten is toegestaan (de mijne heeft dan ook een blow out systeem om dit enigzinds te reduceren).

Succes,

Bertus

ps de mijne is niet te koop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...