Spring naar bijdragen

dif voor en achter ombouwen


Recommended Posts

hallo iedereen

ik heb een vraagje voor mijn cj 7 ik wil van 2.73 naar 4.10 gaan ivm de wielen van 33"´

het zou dan allemaal beter lopen

mijn vraag is zijn er mensen die dit al gedaan hebben en waar en wat zijn ongeveer de kosten van dit alles of kennen ze iemand die dit in zijn vrije tijd doet zodat de kosten lager zijn

groetjes laurens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kosten voor de materialen die je nodig hebt kan je zelf opvragen of uitrekenen. Voor amerika kan je gaan shoppen bij www.4wd.com of www.quadratec.com maar je kan ook prijzen opvragen hier in Nederland bij Nico te Wommels of B&S te Tiel of bij onze buren zoals www.4x4garage.de

Het erin zetten is zelf te doen met enige technische kennis. Het is zeer secuur werk en bij niet goed uitshimmen van de nieuwe R&P kan het plezier van korte duur zijn.

Vergeet ook niet dat je motor meer toeren zal gaan maken met deze nieuwe R&P. Je kan via diverse programma's gaan uitrekenen hoeveel toeren de motor zal gaan maken met zijn nieuwe R&P. Sommige mensen ervaren het meer toeren maken als ergenis vandaar dat ik het even schrijf.

Ik denk dat je al gauw aan materialen tussen de 900 en 1200 euro kwijt zal zijn. Dat is dan de R&P met master installation kitt , carrier enz... en per merk en bedrijf verschillend. Het ene merk is weer wat beter als het andere merk.

Een bedrijf zal ongeveer 4 uur per as rekenen aan uitbouwen , inbouwen en afstellen. Dus 8 uur totaal maal uurtarief van tussen de 55 en 70 euro per uur ( per bedrijf verschillend ) Dus laat je alles doen dan zal je gauw tussen de 1400 en 1750 euro kwijt zijn voor beide assen samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je met 4.10 al te hoog zit.

Ik had 33ers onder mijn cj8 toen ik hem kocht en dat ging maar net op de snelweg.

Ik zou je aanraden om voor 3.73 te gaan zodat je nog een beetje een acceptabel brandstof verbruik over houd en je motor niet te hoog in toeren zit op de snelweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderhalf jaar geleden heb ik de overbrenging van de differentielen ook aangepast, zat ook 2.73 in met 33-ers er onder. Ben toen ook aan het prijsvergelijken geweest voor een setje 3.73, ik heb uiteindelijk een setje assen gekocht waar 3.54 in zat en heb het complete carriers overgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je met 4.10 al te hoog zit.

Ik had 33ers onder mijn cj8 toen ik hem kocht en dat ging maar net op de snelweg.

Ik zou je aanraden om voor 3.73 te gaan zodat je nog een beetje een acceptabel brandstof verbruik over houd en je motor niet te hoog in toeren zit op de snelweg.

Niks mis met 33 ers onder een cj8 met een 4.10 erin. Dat vind mijn V8 reuze fijn hoor :unsure:

Maar tis inderdaad net too much voor als je van plan bent om met 33 ers te blijven rijden maar mocht jij net zoals veel medejeepers je la voor zijn gegaan ooit groter willen gaan dan 33 ers dan is 4.10 wel een goed idee. Blijf je met 33 ers rijden dan zou ik iets kleiners aanraden.

Hier een site met een calculator om uit te rekenen wat je nieuwe toerenbereik straks zal worden met eventueel een 3.73 of 4.10 erin bij 100 km per uur.

http://www.rocky-road.com/calculator.html

Als je deze calculator gebruikt en ik ga ervan uit dat jouw jeep ooit 29 inch banden of zoiets had met 2.73 erin en je gaat nu naar 33 inch banden dan zou je volgens deze calculator naar 3.07 ofzo moeten gaan om dezelfde rijeigenschapen te behouden als voorheen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar met 33tigers gereden met 4.10 overbrenging, dat gaat als een raket.

Sinds een paar dagen 35tigers, en gaat nog steeds als een speer er vandoor.

Bij 100 km/u 2500 toeren.

De teller geeft nog steeds zo'n 10% teveel aan.

Als je van snel acceleren houdt is 4.10 dus prima, houd je van een wat lager toerental op de snelweg ben je beter af met 3.73.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem gisteren mijn assen aangeboden met 3.73.

Vooras is dana30 en achteras is dana44 dus leuke upgrade lijkt me.

assen zijn rondom voorzien van nieuwe lagers en keerringen maar ik ga de Jeep weer aanpassen voor zwaar werk dus lockers en andere R en P waardoor ik ze toch kwijt wil.

Achteras moet bij mij ook weer gewoon amc20 worden met fullfloaters etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn amc 20 juist verkocht om naar ford 8.8 over te stappen. Om die amc 20 uit te voeren met locker , juiste overbrenging , zwaardere steekassen en locker was ik meer kwijt als de aanschaf van een nieuwe 8.8 met alles erop en eraan. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor deal je kan maken. Waarom niet kijken voor een amc 20 van een jeep j10 ofzo. Die is uitgevoerd met dikkere asbuizen als de amc 20 van een cj en heeft ook standaard one piece steekassen. Deze as is alleen wel wat breder als die van een cj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

momenteel nog 32s (als ze versleten zijn naar 33s) met 4.10 en T5, gaat prima.

Of je voor een hogere overbrenging (numeriek lager) wil gaan ligt aan de versnellingsbak en ook aan het feit of je al dan niet veel snelweg rijdt.

Liever wat meer torque dan lagere toeren voor die enkele keer snelweg.

Iedereen z'n voorkeur :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...