Spring naar bijdragen

Nieuwe soort remblokken !


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Heb bij de stealer mijn rubberstofkappen op de kardans laten vervangen.

Tegelijkertijd het kogelgewricht op de pitmanarm en nieuwe remblokken.

Dat is alles.

Omdat ik lui ben.;)

En ik ben er goed voor gestraft: factuur van 1280 euro !!

De stealer rekent voor een remblokkenset vooraan 211 euro !!

Dat zijn van die speciale, met goud afgeboord en diamanten inleg.

Komt ervan als je te lui bent om aan je jeep te werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn stealer in Hillegom rekent 104 euro per uur, excl. BTW.

Vandaar dat ik regelmatig in ene hobbygarage sta te sleutelen aan mijn auto.

Vindt ik ook niet altijd leuk maar heb daardoor al pakweg 4000 euro bespaard, in 6 maanden tijd. Om 1 voorbeeld te geven :

De aandrijfassen voor moesten vernieuwd worden omdat beide ABS ringen kapot waren. 645 excl. BTW per stuk, montagetijd 2 uur. totaal 2100 euro incl. BTW

Nu de aandrijfassen via ebay (jeepchryslerparts uit UK) besteld voor in totaal 240 euro incl. verzendkosten. Dagje sleutelen in de hobby garage en ik heb zomaar 1800 euro in mijn zak gehouden ! Daar moet ik normaal 3 weken voor werken.....

Nieuw remblokken plus remklauwen en remschijven via dat ebay adres : 210 euro. En remmen dat die doet !!!!

bewerkt door tonnie345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar niet meer zo direct zicht op, maar is dit ondertussen bij de andere merken ook zo duur geworden ?

Ik vind 211 euro voor 4 remblokjes wel heel overdreven hoor...

Vroeger kocht ik remblokken aan 1000 frank per setje, wat nu ongeveer 25 euro zou geweest zijn...

Maar ik heb zo het gevoel dat men sinds de introductie van de euro de prijzen lichtjes begint te overdrijven. Men spreekt nu van 500 euro precies ofdat dit wisselgeld is....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

twee maanden geleden op weg naar frankrijk in Saint-Nicolas mijn voor remklauwen, schijven en blokken laten vervangen...1500 eurotjes!

jullie GPL is lekker goedkoop maar de Jeepdealers zijn dodelijk.

Overigens wel heel netjes geholpen.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien schrijven ze de rekeing bij jou met een vork? ;)

ik vermoed het ook...

't is de laatste keer dat ik naar die garage ga.

Betreft de officiële dealer in Roeselare, maar die lappen mij keer op keer zo'n vette factuur. Meer dan 10 uur werk staat erop om die stofhoezen te vervangen. Vorig jaar heb ik de linkse vervangen op 2 uur samen met mijn zoon...

Mijn spaarvarken heeft mij deze morgen eens apart geroepen en gezegd dat er in de toekomst alternatieve oplossingen dienen gezocht...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn stealer in Hillegom rekent 104 euro per uur, excl. BTW.

Vandaar dat ik regelmatig in ene hobbygarage sta te sleutelen aan mijn auto.

Vindt ik ook niet altijd leuk maar heb daardoor al pakweg 4000 euro bespaard, in 6 maanden tijd. Om 1 voorbeeld te geven :

De aandrijfassen voor moesten vernieuwd worden omdat beide ABS ringen kapot waren. 645 excl. BTW per stuk, montagetijd 2 uur. totaal 2100 euro incl. BTW

Nu de aandrijfassen via ebay (jeepchryslerparts uit UK) besteld voor in totaal 240 euro incl. verzendkosten. Dagje sleutelen in de hobby garage en ik heb zomaar 1800 euro in mijn zak gehouden ! Daar moet ik normaal 3 weken voor werken.....

Nieuw remblokken plus remklauwen en remschijven via dat ebay adres : 210 euro. En remmen dat die doet !!!!

2100 euro ??

kom aan ca 1700 met 2 uur werk en BTW toch ''maar'';)

maar met jouw salaris geen probleem toch :D;):lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2100 euro ??

kom aan ca 1700 met 2 uur werk en BTW toch ''maar'';)

maar met jouw salaris geen probleem toch :D;):lol:

2 uur per as = 208 euro per as + 645 euro per as materiaal.

Alles maal 2 + wat kleine kosten (schoonmaken, olie, splitpennen, verwijderingsbijdrage, milieutoeslag, vakantietoeslag etc.) maakt samen 1760 excl. BTW = 2100 incl. BTW

Zo werd het mij voorgerekend door de stealer.

Heb best een redelijk salaris maar door veel geld uit te blijven geven wordt ik noooit rijk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur per as = 208 euro per as + 645 euro per as materiaal.

Alles maal 2 + wat kleine kosten (schoonmaken, olie, splitpennen, verwijderingsbijdrage, milieutoeslag, vakantietoeslag etc.) maakt samen 1760 excl. BTW = 2100 incl. BTW

Zo werd het mij voorgerekend door de stealer.

Heb best een redelijk salaris maar door veel geld uit te blijven geven wordt ik noooit rijk !

]

okay ,ook nog BTW erbij :D:lol: word ook maar stealer dan , die word dus wel rijk :D;):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

]

okay ,ook nog BTW erbij :lol::D word ook maar stealer dan , die word dus wel rijk :D:P:P

van de btw wordt je niet rijk, die moet je afdragen.

Waarom mag een dealer niks verdienen ?

Als je de prijzen te hoog vindt, ga dan naar een ander.

Vind het allemaal gezeur om niks, al deze prijzen zijn van te voren op te vragen.

En dat een dealer een in mooi pand zit is logisch, "normale" klanten kopen geen nieuwe auto in een loods of een schuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van de btw wordt je niet rijk, die moet je afdragen.

Waarom mag een dealer niks verdienen ?

Als je de prijzen te hoog vindt, ga dan naar een ander.

Vind het allemaal gezeur om niks, al deze prijzen zijn van te voren op te vragen.

En dat een dealer een in mooi pand zit is logisch, "normale" klanten kopen geen nieuwe auto in een loods of een schuur.

Je kan ook kiezen om niet te reageren, ook een vorm van zeuren..

Natuurlijk (graag zelfs) mag de dealer iets verdienen, maar kennelijk zijn er dealers die iets meer willen verdienen dan anderen. Of ze hebben een te duur pand of etc etc.

Er zit nogal wat verschil in. Best de moeite van een topic waard..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook kiezen om niet te reageren, ook een vorm van zeuren....

:lol:

Er zit nogal wat verschil in. Best de moeite van een topic waard ..

Absoluut ! Vind het alleen gezeur als er groepen wordt : "ik word ook maar dealer" en dan denken dat ze rijk worden van de BTW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit topic werd niet gestart om te zeuren, maar om eens aan de bel te trekken.

Zo'n prijs voor een setje remblokken, dat kan ik niet geloven.

Bovendien, had ik gevraagd om de remolie te verversen en nu zie ik dat er in het reservoir een donkerbruine vloeistof zit, wat volgens mijn bescheiden kennis zeker geen verse DOT4 is.

Heb deze morgen al een hartig woordje aan de telefoon gewisseld met de technieker...

Ik ben nooit een zeur geweest, maar ik laat me niet graag bij de neus nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel simpel er moet bij de remblokken een onderdeel nummer staan even een andere dealer bellen wat het onderdeel daar kost ( het zelfde orignele onderdeel ) als dit de zelfde prijs is moet je bij de importeur van Jeep aankloppen hij stelt de prijzen vast.

een vergelijk met imitatie onderdeel is niet correct, dit weet je als je voor orgineel gaat.

om even in forum normen te blijven een diepvries taart mag je niet vergelijken met die van de echte bakker :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...