Spring naar bijdragen

moet ik hem afschrijven of is er nog hoop?


Recommended Posts

Beste jeepers.....

Kom ik gisteren terug van vakantie, auto twee weken stil gestaan op vliegveld Weeze...start echter direct zonder enig probleem en rij vol goede moed de 170km terug richting rotterdam....

Alles gaat prima tot ik de afrit pak bij de brienennoord brug en vaart minder voor de verkeerslichten...op dat moment begint de auto echt een enorm piepend kabaal te maken vanuit de motorruimte, niet zomaar een piepend v-snaartje maar alsof er 6 krijsende baby's tegelijkertijd beginnen te janken onder mijn motorkap. Auto op de vluchtstrook gezet en motorkap open gegooid, niets bijzonders te zien. Alle vloeistoffen op pijl en zowel onder de auto als in de motorruimte geen lekkages, motor was ook op normale bedrijfstemperatuur.

Toch na 15 minuutjes getracht de wagen weer te starten omdat ik enorm gevaarlijk stond en ik hem een aantal meters een trottoirband op moest verplaatsen, dit ging echter niet. Na starten direct weer het enorme kutgeluid en motor sloeg na even lopen af. Bak in N gezet en met wat hulp de berm in geduwd.

Hierop maar een takeltje gebeld en heb hem naar een veilige locatie laten brengen.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Denk zelf zonder echte technische kennis aan de distributieriem? De riemen die ik kan zien zijn echter nog in orde, weet niet precies waar de dbriem zit bij de cherokee? Ik heb een Low Output.

Of wellicht de waterpomp?

Graag raad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arthur623, Je jeep heeft geen distributieriem maar een korte ketting die je niet van buitenaf kunt zien.

Als deze breekt tijdens het rijden hoor je een heleboel kabaal en is het direct afgelopen met de motor. Dit kan bij jou niet het geval zijn aangezien hij nog te starten was. Het kan zijn dat er een lager bij je multieriem vastgelopen is (waterpomp, spanrol). Het beste lijkt mij, gezien je tech. kennis, om hem af te slepen naar een jeep-specialist (b&s in tiel ligt gunstig) Het zou best kunnen mevallen. Wanneer de motor echt is vastgelopen moet je wel even afwegen of je dit nog wel wilt (gezien de waarde van een 90-er cherokee)

Je kunt je multiriem er afhalen en aan de verschillende poelies draaien, zo constateer je gemakkelijk of het daar zit.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na inspectie van Ed is het dus inderdaad een kapotte poelie of iets met de waterpomp. Ed heeft de jeep inmiddels ook voor me naar huis gesleept...waarvoor hulde.

Echt fantastisch, dat elkaar zo helpen zonder eigenbelang zie je niet veel hier in Rotterdam. Jeepers onder mekaar....weet bijna niet wat me overkomt:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na inspectie van Ed is het dus inderdaad een kapotte poelie of iets met de waterpomp. Ed heeft de jeep inmiddels ook voor me naar huis gesleept...waarvoor hulde.

Echt fantastisch, dat elkaar zo helpen zonder eigenbelang zie je niet veel hier in Rotterdam. Jeepers onder mekaar....weet bijna niet wat me overkomt:)

en dat geldt niet alleen voor regio Rotterdam!

Waarschijnlijk is het een bepaald merk waterpomp waarvan het huis net iets afwijkt en daardoor de poelie laat vastlopen. (heb ik ook al gehad) Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...